کد خبر : 1611695 | 25 اردیبهشت 1398 ساعت 14:28 | 10.4K بازدید | 0 دیدگاه

گفتگو جذاب با فریدون فضلی و رضا نوروزی؛

آقای گل ها می‌گویند: کفش طلای لیگ می‌رسد به...

فریدون فضلی می‌گوید آخرین بار ده سال پیش به ورزشگاه آزادی آمده بود و رضا نوروزی می‌گوید بازیکنی که در کورس آقای گلی است، میتواند برای تیم هم با انگیزه اش ثمربخش شود.

آقای گل ها می‌گویند: کفش طلای لیگ می‌رسد به...

به گزارش ورزش سه، شب گذشته در برنامه فوتبال برتر آیتم جالبی درباره دو گلزن برتر فوتبال ایران فریدون فضلی و رضا نوروزی پخش شد. در این آیتم مهاجمان سابق فولاد و استقلال اهواز در مقابل ورزشگاه آزادی بودند و در خصوص موضوعات مختلف نظر دادند.

 

در ابتدا رضا نوروزی از فریدون فضلی خواست که در خصوص وضعیت حال حاضر خود توضیح دهد که او گفت: بازی ها را دنبال میکنم، من مدرک B آسیا را گرفتم و دو سال در نساجی دستیار آقای دست نشان بودم، دیگر جایی نرفتم و فعلا بیکارم. یک آموزش فوتبال هم در شهرم دارم و مشغول آموزش جوان ها هستم.

 

فریدون فضلی یک مهاجم کامل برای فوتبال ایران بود. یک مهاجم استاندارد و کم نقص که البته هیچگاه آقای گل لیگ نشد اما فقط ۱۵ گل تا سه رقمی شدن در جدول گلزنان لیگ فاصله داشت. او برای مدتی بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر بود اما الان در رده چهارم این فهرست جای دارد. فضلی را اغلب با بازی در تیم های ابومسلم و استقلال اهواز به یاد می‌آورند اما این بازیکن بیشترین گلش را برای صبا زد. دوران فوتبال او از نساجی شروع شد و در نساجی هم به پایان رسید.

 

رکورد گلزنی در یک فصل از فوتبال هنوز هم به رضا نوروزی تعلق دارد. بازیکنی که ۸ سال قبل با پیراهن فولاد در ۲۹ بازی ۲۸ گل زد و مقتدرتربن آقای گل لیگ لقب گرفت. رضا با برق به فوتبال ایران معرفی شد، با استیل آذین چهره شد، با فولاد به یک مهاجم کامل بدل گشت، با نفت رکورد گلزنی هایش به استقلال را بهتر کرد اما مصدومیت اجازه درخشش به او با لباس پرسپولیس را نداد. سایپا و نفت آخرین تیم های مهاجمی بودند که لیگ را با نزدیک به ۶۰ گل برای همیشه ترک کرد.

 

بهترین خاطره از آزادی؟

 

فضلی: آخرین بار که در آزادی بازی کردم با پیراهن صبا بود، سال ۸۸. بعد از خداحافظی هم نیامدم آزادی.

 

نوروزی: فکر میکنم بهترینش زمان نفت تهران بود که دقیقه ۹۰ به استقلال گل زدم و یک هیچ بردیم و استقلال از کورس عقب ماند و ما رفتیم برای قهرمانی.

 

فضلی: فکر میکنم بهترینش با لباس صبای قم مقابل پرسپولیس بود که بهترین گلم را به پرسپولیس زدم و بعد از آن هم آقای قطبی از پرسپولیس رفتند‌.

 

چه کسی آقای گل می‌شود؟

 

نوروزی: مقایسه نمی‌شود کرد چون سبک بازی شان متفاوت است اما فکر میکنم هر دو خیلی خوب و عالی بودند.

 

فضلی: از الان نمیشود حدس زد چه کسی آقای گل می‌شود اما چون آقای علیپور همشهری من است و خیلی دوست داشتنی است، دوست دارم آقای گل بشود.

 

نوروزی: کسی که در کورس آقای گلی است خیلی انگیزه دارد و میتواند برای تیم و خودش هم مثمرثمر شود.

دیدگاه‌ها