کد خبر : 1610803 | 21 اردیبهشت 1398 ساعت 23:35 | 87K بازدید | 0 دیدگاه

این همه موقعیت و فقط دو گل؛

پدیده 1 - سپاهان 1؛ نیازمند جنگ قهرمانی را نگه داشت

دیدار دو تیم پدیده و سپاهان تحت تاثیر واکنش های پیام نیازمند بیشتر از دو گل نداشت تا همچنان منتظر هفته پایانی و مشخص شدن تکلیف قهرمان لیگ هجدهم باشیم.

پدیده 1 - سپاهان 1؛ نیازمند جنگ قهرمانی را نگه داشت

به گزارش "وزش سه"، پدیده و سپاهان در شرایطی به مصاف هم رفتند که تیم های دوم و چهارم جدول رده بندی بودند و به پیروزی و کسب سه امتیاز می اندیشند تا رتبه خود را بهبود بخشند؛ با این وجود نتایجی در پایان 5 دیدار 5 تیم ابتدایی جدول رده بندی کسب شد که شاهد هیچ تغییری در رتبه آنها نبودیم. یعنی مثل هفته گذشته پرسپولیس، سپاهان، پدیده، استقلال و تراکتورسازی رتبه های اول تا پنجم جدول رده بندی را در اختیار دارند و همچنان در هفته آینده برای رسیدن به رتبه ای که هنوز برای آنها مهیج است، تلاش خواهند کرد. پدیده در مصاف با سپاهان خیلی زود روی فرار مهربان به پنالتی دست یافت و هنوز بازی به دقیقه 5 نرسیده بود که با ضربه پنالتی امین قاسمی نژاد به گل برتری دست یافت ولی در دقیقه 53 نیمه دوم، ارسال محمد کریمی و ضربه سر علی قربانی بازی را به تساوی کشاند. پس از اینکه شاگردان یحیی گل محمدی گل تساوی را دریافت کردند، همه جانبه برای رسیدن به گل تساوی حمله کردند  اگرچه موقعیت های زیادی هم ایجاد کردند ولی آنها در نهایت با یک سد مواجه می شدند و آن هم کسی نبود جز پیام نیازمند که این روزها در اوج آمادگی به سر می برد، تا این بازیکن مانع از شکست سپاهان در مشهد شود و تکلیف قهرمان لیگ را هم به هفته آخر بکشاند.

 

پدیده – سپاهان / ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
داور: علیرضا فغانی؛ کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – علیرضا ایلدروم
کمک داوران اضافی: رضا عادل – علی میرغفاری؛ داور چهارم: محمدجواد مداح؛ ناظر داوری: علیرضا کهوری


 
ترکیب پدیده:


میلاد فراهانی- علی نعمتی، محمد حسین مردامند، مرتضی منصوری، محمد آقاجان پور (66 کارلوس آلبرتو)، مسعود ریگی، اکبر صادقی، سعید صادقی، حسین مهربان، امین قاسمی نژاد و یونس شاکری ( 64 مهدی خانی).


سرمربی: یحیی گل محمدی

 

ترکیب سپاهان:


پیام نیازمند، سعید آقایی، عزت پورقاز، سیاوش یزدانی، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، حامد بحیرایی ( 45 علی قربانی)، محمد کریمی، مهرداد محمدی ( 62 محمد ابراهیمی)، سجاد شهباززاده و استنلی کی روش.


سرمربی: امیرقلعه نویی

 

کارت زرد


استنلی کی روش دقیقه 17

 

سیاوش یزدانی 52


محمد آقاجانپور دقیقه 63


سجاد شهباززاده دقیقه 75

 

شرح بازی

 

پدیده مانند دیدار برابر استقلال، سپاهان را خیلی زود غافلگیر و اینبار با فرار حسین مهربان که از پورقاز پنالتی گرفت با ضربه قاسمی نژاد پیش افتاد. در ادامه سپاهان که انتظار گل خوردن نداشت، جلوتر آمد ولی دفاع پدیده خوب عمل می کرد و اجازه ایجاد موقعیت به آنها نمی داد. البته در چند صحنه طلایی پوشان با ارسال پاس های در عرض موقعیت سازی کردند که به گل ختم نشد. در 15 دقیقه انتهایی شرایط تغییر کرد و بیشتر تیم میزبان صاحب توپ بود ولی دیدار حساس دو تیم که به خصوص در 10 دقیقه انتهایی و وقت های اضافی زیباتر و سرعتی تر شده بود، با همان یک گل خاتمه یافت. در نیمه دوم امیرقلعه نویی علی قربانی را جایگزین حامد بحیرایی کرد و همین باعث شد تا این تیم تهاجمی تر شود و گل تساوی را در دقیقه 53 روی ارسال کرنر محمد کریمی و ضربه قربانی به ثمر رساند. در  ادامه یحیی گل محمدی با تعویض هایی که انجام داد تیمش را مانند سپاهان تهاجمی تر کرد و حملات پردامنه ای روی دروازه پیام نیازمند ایجاد کردند ولی نیازمند یکی از فراموش نشدنی ترین روزهای دوران حرفه ای خود را سپری می کرد و مانع اصلی برای پیروزی پدیده شد.

 

شرح گل


پدیده (1-0): در دقیقه 5 استارت سریع حسین مهربان به داخل محوطه جریمه با تکل پورقاز مواجه شد ولی بی دقتی مدافع سپاهان مشهود بود تا فغانی نقطه پنالتی را نشان دهد. امین قاسمی نژاد سپس پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را برخلاف حرکت نیازمند به سمت چپ او زد.


پدیده ( 1-1): ارسال های خطرناک محمد کریمی باز هم جواب داد و در دقیقه 53 این تیم موفق شد روی یک کرنر و با ضربه سر علی قربانی اولین تعویض سپاهان به گل برسد.

 

بهترین بازیکن زمین

 

پیام نیازمند یکی از ویژه ترین روزهای زندگی حرفه ای خود را تجربه کرد. او یک گل روی ضربه پنالتی دریافت کرد ولی بارها و بارها مانع از باز شدن دروازه سپاهان شد تا نه تنها بتوان او را مرد اول بازی که  مرد هفته 29 ام لیگ برتر نامید.

 

اتفاق ویژه

 

سپاهان در صورت کسب پیروزی در مشهد با توجه به توقف پرسپولیس می توانست به صدر جدول برود ولی این اتفاق رخ نداد تا همه چیز به بازی آخر و هفته پایانی کشیده شود.

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 16: ضربه استنلی کی روش در محوطه جریمه روی یک پاس عرضی به هوا زده شد. در این صحنه کی روش معتقد بود داور باید برای سپاهان پنالتی بگیرد که البته ادامه اعتراض های او با کارت زرد فغانی همراه شد.
دقیقه 35: شوت امین قاسمی نژاد در میانه راه به مدافعین سپاهان برخورد کرد و برگشت داده شد.
دقیقه 36: شوت منصوری از پست محوطه جریمه زده شد ولی پر قدرت نبود و نیازمند توپ را به آغوش کشید.

دقیقه 40: طی دو دقیقه شاهد سه موقعیت خطرناک روی دروازه دو تیم بودیم. ابتدا محمد کریمی روی یک پاس بسیار خوب سپاهانی ها را صاحب موقعیتی ویژه کرد که ارسال پاس در عرض قبل از اینکه کی روش ضربه بزند، با واکنش مدافعین پدیده روبرو شد. در بازگشت این پدیده بود که با ضدحمله ای سریع به پشت دروازه سپاهان رسید ولی شوت بازیکنان پدیده دقت کافی نداشت. بلافاصله توپ به زمین پدیده بازگشت و اینبار شوت محمدی را فراهانی مهار کرد.

دقیقه 43: شوت مسعود ریگی با واکنش بسیار خوب نیازمند راهی کرنر شد.

دقیقه 1+45: ارسال محکم صادقی از سمت چپ خط دفاعی سپاهان با خروج به موقع نیازمند از دست رفت و به قاسمی نژاد نرسید.

دقیقه 47: شوت زیبای آقاجان پور از داخل محوطه جریمه و روی یک ارسال از سمت راست خط دفاعی سپاهان، با واکنش دیدنی تر از نیازمند راهی کرنر شد.

دقیقه 69: پیام نیازمند از فاصله یک متری بار دیگر ناجی تیمش شد.

دقیقه 80: شوت مهدی خانی از داخل محوطه جریمه با واکنشی دیگر از نیازمند راهی کرنر شد. نیازمند بهترین بازیکن تیمش در این نبرد بوده است.

دقیقه 88: ضربه مهدی خانی از داخل محوطه جریمه اینیار در چارچوب نبود ولی با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه 2+90: پیام نیازمند ستاره تیمش در این میدان بوده است و اینبار شوت بازیکن پدیده را با کمک تیرک دروازه برگشت داد تا شاگردان یحیی همچنان در زدن گل پیروزی  ناکام باشند.

 

 

حاشیه:

 

* دیدار سپاهان با ثانیه هایی تاخیر نسبت به دیدار برابر پرسپولیس آغاز شد.

* بازی سپاهان به دقیقه 13 رسیده که ماشین سازی موفق شد در بازی همزمان مقابل پرسپولیس گلزنی کند.

* رضا فتاحی پس از کارت زرد فغانی به کی روش اعتراض نیمکت و کادر فنی را به داور بازی منتقل کرد. فغانی البته به او توضیح داد که نیمکت باید در ادامه بازی بیشتر کنترل شود و به تصمیمات او نباید اعتراض کنند.

* مهدی کیانی در دقیقه 39 روی صادقی بازیکن پدیده مرتکب خطا شد. پس از خطا کاپیتان با تجربه سپاهان شروع به فریاد زدن علیه بازیکنان خودی کرد.

* با تعویضی که قلعه نویی در نیمه اول انجام داد، این تیم مانند همیشه با خروج بحیرایی هجومی تر می شود و با یک هافبک تدافعی بازی می کند.

دیدگاه‌ها