کد خبر : 1610613 | 20 اردیبهشت 1398 ساعت 18:38 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

اتفاقات عجیب در باشگاه ذوب آهن

چرا می خواهید سعید آذری نباشد؟

روز گذشته یک تغییر دیگر در ادامه تغییرات مدیریتی باشگاه ذوب آهن اتفاق افتاد و طی آن رئیس هیات مدیره این باشگاه نیز از صندلی خود بلند شد.

چرا می خواهید سعید آذری نباشد؟

 به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان را می‌توان از جمله عجیب ترین تیم های حال حاضر فوتبال ایران دانست. سبزپوشان در حالی که بهترین نماینده ایران در آسیا هستند با تغییراتی عجیب و غریب مواجه اند.


ذوب آهنی ها پس از شروع ضعیف فصل، با تغییراتی که روی نیمکت تیم خود به وجود آوردند از چند هفته پیش از بازی های نیم فصل توانستند به روند مناسبی دست پیدا کنند. پس از کنار گذاشتن نمازی، سعید آذری (که هنوز در هیات مدیره باشگاه حضور داشت) از علیرضا منصوریان دعوت کرد تا روی نیمکت این تیم بنشیند. این اتفاق پس از یکی دو بازی آزمون و خطا به ثمر نشست و ذوبی ها توانستند در بازی‌های خود نتایج خوبی کسب کنند و با توجه به ناکامی در بازی‌های ابتدایی آنها با امتیازاتی که به دست آوردند هر هفته توانستند به جایگاه بهتری برسند. نکته جالب درباره روند صعودی ذوبی ها اینکه آنها توانستند رکورد 13 بازی نباخته را در کارنامه خود در لیگ هجدهم به ثبت برسانند.


شرایط خوب سبزپوشان تنها در لیگ برتر نبود بلکه کار اصلی آنها در آسیا اتفاق افتاد. منصوریان و آذری این تیم آماده را به لیگ قهرمانان بردند و توانستند با نشاندن آن در رتبه یک گروه اول رقابت ها، پیش از پایان رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را مهیا کنند. ذوبی ها برای رسیدن به این عنوان، بدون شکست پیش رفتند و سپس در حالی که دو تیم بزرگ پایتخت نتوانستند به موفقیتی دست پیدا کنند آنها به عنوان تنها تیم ایرانی راهی مرحله بعد رقابت ها شدند و به نوعی بهترین تیم ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2019 محسوب می شوند.


اما اولین حرف و حدیث ها در همین شرایط شکل گرفت و سعید آذری از هیئت مدیره بیرون آمد. در حالی که نیازی به شوکی اینچنینی وجود نداشت این اتفاق افتاد و کمی ذهن ها را درگیر خود کرد اما چون مدیرعامل فعلا همانی هست که پیش از این بوده، اوضاع با کمترین تلفات پیش رفت. آنها برای جانشینی آذری، تصمیم گرفتند جواد محمدی، یکی از داوران فعال فوتبال ایران را وارد هیات مدیره کنند.


چندی پس از این اتفاق، دومین حمله از سوی هیات مدیره هم شکل گرفت و پس از آنکه آذری را از هیات مدیره بیرون گذاشتند و حالا میکروفون باشگاه را از وی گرفتند تا دیگر نیازی به تشریح شرایط باشگاه توسط او نباشد و برای این کار سخنگویی مجزا وارد داستان کردند. اتفاقی که پس از سال ها برای اولین بار آن را دیدیم و با توجه به خوش صحبت بودن آذری و اینکه با سیاست های خاص خود همیشه می داند چه پاسخی را در چه لحظه ای به خبرنگاران بدهد، سخنگو بودن هرکسی به غیر از آذری در دوران حضور وی عجیب ترین اتفاقی بود که معانی بسیاری داشت. وقتی آذری مدیرعامل باشد و در لیست هیات مدیره نباشد، وقتی آذری مدیرعامل باشد و سخنگو نباشد یک دنیا حرف و حدیث به همراه دارد و اتفاقات بسیاری را می تواند به دنبال داشته باشد اما تجربه بالای نفرات حاضر در میدان باعث شد تا کماکان آتش های به وجود آمده زیر خاکستر برود و فعلا دامن گیر باشگاه نباشد.


بعد از برکنار کردن سرپرست تیم و البته مقاومت آذری در این باره، روز گذشته اتفاق دیگری حول باشگاه ذوب آهن و هیات مدیره باشگاه افتاد که می تواند آتشی برافروخته از خاکسترهایی باشد که تا پیش از این به چشم نمی آمد. خبر درباره سومین حرکت اعضای هیات مدیره بود و طی آن شاهرخ شهنازی، رییس هیئت مدیره و به قول خودش پدر معنوی باشگاه ذوب آهن، از سمت خود استعفا کرد.


تا اینجا رسیدیم به مرحله ای که افکار و برنامه های هیات مدیره مو به مو (حداقل تا جایی که ما می دانیم) به ثمر نشست. پس از گرفتن یک رای و بی اثر کردن حضور آذری در باشگاه، بند آوردن زبان گویای باشگاه و تحویل بلندگوی باشگاه به یکی از اعضای هیات مدیره و حالا ایجاد یک جای خالی برای حضور یکی از نفرات مورد نظر و البته کنار گذاشتن یکی از مهمترین حامیان مدیریت فعلی، اتفاقاتی است که از سوی مدیریت کارخانه دیکته شده، اما کسی می داند چرا؟
جواب هرچه که باشد در اصفهان همه از پایان کار سعید آذری حرف می زنند.

 

دیدگاه‌ها