کد خبر : 1610440 | 19 اردیبهشت 1398 ساعت 21:15 | 40.6K بازدید | 0 دیدگاه

ششمین قهرمانی اروپا در انتظار لیورپول

کلوپ یادمان آورد؛ چرا فوتبال را دوست داریم

ارنستو والورده، مربی بارسلونا پس از بازی گفت: «اوضاع پس از دو گل سریع آنها به ضرر ما شد. ما نتوانستیم گل بزنیم و آنها واقعا با غلتک از روی ما رد شدند.»

کلوپ یادمان آورد؛ چرا فوتبال را دوست داریم

به گزارش ورزش سه ، یورگن کلوپ گفته بود باور نمی‌کند تیمش مقابل بارسلونا معجزه کند. او روز دوشنبه گفته بود تیمش تنها می‌تواند امیدوار باشد که «ناکامی زیبایی» را تجربه کند.


اما یورگن، تو باید به تیمت باور بیشتری داشته باشی. بازیکنان تو نشان داده‌اند می‌توانند هر کاری انجام دهند اما هیچ چیزی نمی‌تواند به پای این دستاورد آنها برسد؛ پیروزی 4 بر صفر مقابل بارسلونا، آن هم در شرایطی که همه‌چیز علیه تیمت بود.


لیورپول در بازی رفت 3 بر صفر شکست خورده و لیونل مسی در آن بازی خوش درخشیده بود. کلوپ و بازیکنانش کمرنگ‌ترین امید را برای بازی برگشت در آنفیلد داشتند. کار آنها سخت‌تر هم بود، چراکه دو مهاجم در کلاس جهانی خود، یعنی محمد صلاح و روبرتو فیرمینو را نداشتند.

 

1402563

 


اما این لیورپول است و اینجا آنفیلد؛ جایی که ماجرایی بزرگ به‌وقوع پیوست و شبی فراموش‌نشدنی از فوتبال بی‌باکانه و جذاب به نمایش گذاشته شد. بارسلونا، بارسلونای بزرگ، با دو گل یک مهاجم غیرتخصصی (واینالدوم) و یک بازیکن که فصل پیش این موقع به ولفسبورگ قرض داده شده بود (دیووک اوریگی) شکست خورد.


شب، شب لیورپول بود و تردیدی در این باره نیست. این بازگشتی بود که تا سال‌ها به‌خاطر خواهد ماند. این بزرگترین اتفاقی بود که تاکنون در این ورزشگاه روی داده است اما بارسلونا هم طوری بازی کرد که در بدترین کابوس‌هایش هم به آن فکر نمی‌کرد.


به‌نظر می‌رسید آنها از شکست فصل پیش مقابل رم در مرحله یک‌چهارم‌نهایی درس گرفته باشند؛ جایی که در ورزشگاه المپیک با نتیجه 3 بر صفر شکست خوردند اما این‌بار اوضاع بدتر بود. بارسا از هم فروپاشیده بود. آنها طوری بازی را شروع کردند که انگار مطمئن هستند صعود می‌کنند. آنها بیش از حد سهل‌انگار بودند و بیش از حد متکبر. لیورپول هم درس بی‌رحمانه‌ای به آنها داد.


این کاری است که لیورپول در آنفیلد در شب‌های اروپایی انجام می‌دهد و فرقی هم ندارد چه کسی کنار میدان باشد. از دیوید فیرکلاف که مقابل سن‌اتین در سال 1977 گل پیروزی تیمش را زد تا لوییس گارسیا که در سال 2005 آن «گل شبح‌وار» را زد تا لیورپول چلسی را شکست دهد، تا بازگشت لیورپول برابر بوروسیادورتموند در سال 2016 و همچنین برد آنها مقابل منچسترسیتی در فصل گذشته؛ آنفیلد همیشه مردان سرخپوش را در رقابت‌های اروپایی تبدیل به ابرقهرمان کرده است. بارسا هم جدیدترین و بزرگترین قربانی تاریخ آنها شد.


سر و صدای طرفداران متعصب لیورپول یک بخش این پیروزی درخشان بود. طرفداران یار دوازدهم تیم‌شان بودند و کلوپ و بازیکنانش معمار و سازنده پیروزی بودند که لیورپول را به فینال مادرید رساند. آلیسون، دروازه‌بان لیورپول، به‌همراه رم هم توانسته بود مقابل بارسلونا بازگشتی معجزه‌وار را رقم بزند. او گفته آن بازی در آماده‌سازی برای این بازی هم نقش داشته است: «پیش از بازی تلاش می‌کردیم که پیروزی را تصور کنیم اما انجام این کار تقریبا غیرممکن بود، چراکه کاری که ما می‌خواستیم انجام دهیم بسیار سخت بود اما این اتفاق برای من پارسال افتاد و امشب هم تکرار شد.»


لیورپول برای اینکه بتواند صعود کند نیاز داشت همه‌چیز را به بهترین شکل انجام دهد. آنها نمی‌توانستند اجازه بدهند بارسلونا گل بزند، چراکه کارشان را تمام می‌کرد و تیم‌شان نیاز پیدا می‌کرد پنج گل بزند و آنها باید از هر فرصتی که نصیب‌شان می‌شد استفاده می‌کردند.

 

1404401


اما خوش‌شانسی در دقیقه هفت به لیورپول لبخند زد؛ زمانی که ضربه سر اشتباه جوردی آلبا مقابل پای سادیو مانه افتاد و او هم توپ را به جوردن هندرسون سپرد. کاپیتان لیورپول به محوطه جریمه رفت و به سمت دروازه شوت زد اما مارک آندره‌تر اشتگن توپ او را برگرداند. دروازه‌بان بارسا تنها توانست دفع ناقصی انجام دهد و اوریگی از فاصله‌ای نزدیک دروازه بارسا را باز کرد و آغازی رویایی را رقم زد.


بارسلونا پاسخ حملات آنها را داد و مسی ضربه‌ای زد که آلیسون به‌سختی آن را به کرنر فرستاد. لوییس سوارس که زمانی بازیکن محبوب آنفیلد بود با اندی رابرتسون و فابینیو درگیری‌های نازیبایی داشت و باعث شد طرفداران او را «متقلب» بخوانند و علیه او دشنام بدهند.


شور و شوق طرفداران باعث شد لیورپول به پیش بتازد اما نتیجه کار در پایان نیمه اول یک بر صفر بود. لیورپول دو گل دیگر می‌خواست. واینالدوم که در بین دو نیمه جانشین رابرتسون مصدوم شد، جای خود را در تاریخ لیورپول باز کرد و در فاصله 120 ثانیه دو گل زد و تیم کلوپ را به بازی برگرداند.


در آنفیلد سروصدای عظیمی به‌پا شده بود. طرفداران حس می‌کردند بارسلونا به زانو درآمده است. حتی مسی هم از دیدن اتفاقات رخ‌داده بهت‌زده شده بود. ارنستو والورده، مربی بارسلونا پس از بازی گفت: «اوضاع پس از دو گل سریع آنها به ضرر ما شد. ما نتوانستیم گل بزنیم و آنها واقعا با غلتک از روی ما رد شدند.»

 

1404318

 


حق با والورده بود. لیورپول با غلتک از روی آنها رد شد. بهترین تیم اسپانیا در مقابل بازی محکم و پراشتیاق لیورپول حرفی برای گفتن نداشت.


اما کار پس از گل سوم لیورپول تمام نشد. بارسلونا همچنان در جریان بازی بود و می‌دانست که یک گل اوضاع را به سود آنها برمی‌گرداند و آنها را به مادرید می‌برد اما کار برای آنها زمانی تمام شد که در دقیقه 79، اوریگی گل دیگری زد و نتیجه را 4 بر صفر کرد. بازیکنان بارسلونا روی یک ضربه کرنر خوابشان برد و سانتر ترنت الکساندر آرنولد را اوریگی به‌راحتی به گل تبدیل کرد.


نتیجه 4 بر صفر شده بود و هزاران لیورپولی دیگر می‌توانستند بلیت مادرید را بخرند، در حالی که کاتالان‌ها شروع کردند به لغو رزرو هتل‌هایشان. شب، شب لیورپول بود و هیچ‌کس در آنفیلد فراموشش نخواهد کرد.


کلوپ گفت: «این بازی فوق‌العاده و تحمل آن فراتر از توان هر کسی بود. ما مقابل بهترین تیم دنیا بازی کردیم. پیروزی کار سختی است اما برد با کلین‌شیت را نمی‌دانم چطور انجام دادیم. باورنکردنی بود. من پس از بازی دیدم که جیمز میلنر در زمین گریه می‌کند. این برای ما خیلی معنی داشت. این بهترین فاز فوتبال است. در دنیا چیزهای مهم‌تری هم هست اما ایجاد چنین جو پراحساسی بسیار خاص است.»


ناکامی زیبا؟ نه. ششمین جام باشگاه‌های اروپا در انتظار لیورپول است.


منبع: ESPN

 

ترجمه: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها