کد خبر : 1599502 | 26 اسفند 1397 ساعت 14:31 | 46K بازدید | 0 دیدگاه

مرگ مغز دیجیتال سال 2017؛

حادثه تروریستی نیوزیلند؛ یک فوتبالیست کشته شد

عطا الیان، دروازه بان 33 ساله و کویتی الاصل، یکی از افرادی بود که در حادثه تروریستی نیوزیلند جان خود را از دست داد.

حادثه تروریستی نیوزیلند؛ یک فوتبالیست کشته شد

 

به گزارش "ورزس سه"، روز جمعه یک حادثه تروریستی تلخ در کشور نیوزیلند رخ داد که باعث کشته شدن تعدادی از مسلمانان این کشور شد و عطا الیان نیز در این حادثه جان خود را از دست داده است.

 

عطا الیان، دروازه بان 33 ساله ای که 19 بازی در سطح بین المللی برای تیم ملی فوتسال نیوزیلند بازی کرده بود، روز جمعه، یکی از 50 قربانی حمله تروریستی در کریسترچ بود.

 

1391482

 

در حمله تروریستی روز جمعه، عطا الیان یکی از قربانیان این حادثه بود اما همسر و دختر جوان او جان سالم از این حادثه به در برده اند. یک روز قبل از رخ دادن این اتفاق تلخ، عطا الیان متولد کویت مفتخر از در دست گرفتن تیم مدرسه ای پسران کریسترچ در این رابطه صحبت کرد اما فردای آن روز، وی در حادثه حمله به یک مسجد جان خود را از دست داد.

 

عطا الیان قرار بود در کنار رونان نایکر، یکی از صاحبان کمپانی های مهم ارتباطات در نیوزلند مشغول به کار شود و خود این سنگربان کویتی نیز در این صنعت مشغول به کار بوده و به عنوان یکی از رهبران دیجیتال در سال 2017 و موفق به کسب جایزه هم شده بود. عطا الیان قصد داشت در مدرسه ای که در آن تحصیل کرد، به آموزش فوتبال بپردازد که این حادثه تلخ رخ داد.

 

1391494

 

رونان نایکر در این رابطه گفت: "عطا الیان انسانی فوق العاده بود و هنگامیه تصمیم گرفت در این مدرسه مشغول به کار شود هیچ درخواستی از ما نداشت."

 

پس از رخ دادن این اتفاق، ارکان مشغول به کار در فوتبال و فوتسال نیوزلند با اهدای گل و غذا، یاد این دروازه بان کویتی را گرامی داشته و به وی ادای احترام کردند.

 

رونان نایکر در ادامه گفت: "عطا الیان از آن دسته افرادی بود که شما علاقه داشتید رفتار او را دنبال کنید. او علاقه ای به رهبر بودن نداشت اما شخصیت وی اینگونه بود که چنین صفتی در ذات عطا الیان قرار داشت. وی اگرچه مسلمان بود، اما با سبک زندگی نیوزیلند خود را تطبیق داده بود."

 

1391481

 

عطا الیان مورد تمجید و تکریم بسیاری دیگر از ارکان فوتبال و فوتسال نیوزلند نیز قرار گرفته است اما حادثه تلخ تروریستی در روز جمعه باعث شد او نیز در مجسد جان خود را از دست دهد.

 

شخصی که عامل این حادثه تلخ بوده و به مسجد نور در نیوزلند حمله کرده است، جلیقه ضدگلوله به تن داشته و با یک دستگاه مسلسل وارد مسجد نور شد و به سمت نمازگزاران در مسجد شلیک کرده است.

 

تصاویری از این فرد مسلح در حال شلیک در رسانه ها در حال پخش شدن بوده و پلیس نیز در تلاش است تا این تصاویر را از شبکه‌های اجتماعی حذف کند.

 

عجیب اینجاست که جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند مدعی شده از این حادثه خبر داشته و یکی از 30 نفری بوده که ایمیلی از سوی فرد خاطی، ۹ دقیقه قبل از وقوع حمله تروریستی دریافت کرده است.

 

1391493

دیدگاه‌ها