کد خبر : 1558734 | 12 مهر 1397 ساعت 18:42 | 19.8K بازدید | 0 دیدگاه

شگفتی بزرگ با حذف کره جنوبی؛

تاجیکستان - ژاپن؛ فینال نوجوانان آسیا!

تیم تاجیکستان نتیجه ای عجیب را رقم زد و توانست با برد مقابل کره جنوبی، به فینال جام ملت های زیر 16 سال آسیا صعود کند.

تاجیکستان - ژاپن؛ فینال نوجوانان آسیا!

به گزارش "ورزش سه"، امروز تیم ملی ژاپن موفق شده بود با نتیجه 3-1 استرالیا را شکست دهد و به فینال این بازی ها که حکم مقدماتی جام جهانی را دارد، صعود کند. ژاپنی ها در دوره قبلی این مسابقات در مرحله نیمه نهایی حذف شده بودند.

 

اما اتفاق عجیب ساعاتی بعد رخ داد. تیم ملی تاجیکستان که در سال های اخیر تلاش های زیادی را در جهت پیشرفت تیم های پایه اش انجام داده بود، کره جنوبی را از پیش رو برداشت. تاجیک ها در این بازی کیفیت بالای خود را نشان دادند و در طول مسابقه بسیار برتر از کره جنوبی بودند اما فرصت های زیادی را از دست دادند و نتوانستند در 90 دقیقه و سپس 120 دقیقه کار را تمام کنند.

 

در ابتدای بازی تیم سرخپوش تاجیکستان گل اول را با ضربه پانیشف به ثمر رساند اما در ادامه کره ای ها این گل را توسط یون سوک جو جبران کردند و بازی با همین نتیجه در وقت های قانونی به پایان رسید. در ضربات پنالتی دو تیم 6 پنالتی نخست را وارد دروازه کردند اما پنالتی هفتم را دروازه بان تاجیکستان مهار کرد و رسول توانست گل برتری را وارد دروازه تیم قدرتمند کره جنوبی کند.

 

تاجیکستان در مرحله گروهی نیز بالاتر از عمان، سوریه، مالدیو و ترکمنستان به عنوان سرگروه راهی مرحله حذفی شده بود و حالا باید فینال را در مقابل ژاپن برگزار کند.

 

سرمربی کره جنوبی پس از این بازی گفت: گل تاجیکستان روی بازی ما تاثیرگذاشت اما ما بازی را برگرداندیم اما این گل تاثیر خود را گذاشته بود، بازی برایمان مشکل شد. ما از حضور در جام جهانی 2019 خوشحالیم اما این نتیجه را فراموش نمیکنیم.

 

سرمربی تاجیکستان نیز اظهار داشت: ما بسیار خوشحالیم که تا همین نیمه نهایی رسیدیم، من فکر میکنم این نتیجه کار همه بچه ها بود.

 

لازم به ذکر است فینال دوره قبلی را تیم های ایران و عراق برگزار کردند اما این بار شاگردان عباس چمنیان حتی نتوانستند به مرحله نیمه نهایی رسیده و جواز کسب حضور در جام جهانی 2018 را به دست آورند.

دیدگاه‌ها