کد خبر : 1429394 | 03 مرداد 1396 ساعت 14:20 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

سابریست ها به تاریخ سازی می اندیشند

ستاره شمشیربازی ایران در اندیشه جبران

شمشمیربازی ایران از چند سال قبل در مسیر پیشرفت قرار گرفته، اگرچه اخیرا نوساناتی داشته است.

ستاره شمشیربازی ایران در اندیشه جبران 

به گزارش "ورزش سه"، شاید تا چند سال قبل وقتی از رشته شمشیربازی صحبت می شد، کمتر کسی از ملی پوشان این رشته شناختی داشت و قوانین این رشته را به خوبی میدانست. درخشش تیم ملی شمشیربازی در یکی، 2 سال اخیر به ویژه صعود تاریخی مجتبی عابدینی به جمع 4 نفر برتر المپیک 2016 نگاه خیلی از علاقه مندان به ورزش را به سوی این رشته جلب کرد. 


شمشیربازان ایرانی اما کارشان تازه شروع شده و دائما درگیر مسابقات جایزه بزرگ و تورنمنت های معتبر هستند تا روند پیشرفت خود را ادامه دهند. در آخرین رقابت هایی که در لایپزیگ آلمان برگزار شد و برند مسابقات جهانی را به یدک می کشید، در بخش انفرادی مجتبی عابدینی که از او به عنوان یک شگفتی ساز نام برده می شود، عملکرد مناسبی نداشت و پایین تر از سطح انتظارات ظاهر شد. با اینکه او بعد از المپیک نیز به عناوین خوبی دست یافته اما حذف در مرحله یک شانزدهم نهایی دور از انتظار بود و همه را نگران کرد که مبادا ستاره شمشیربازی ایران از روزهای اوج خود دور شده باشد. 


از سوی دیگر علی پاکدامن دیگر شمشیرباز المپیکی ایران این بار توانست به جمع 8 نفر برتر جهان برسد و به نوعی جای خالی عابدینی در میان نفرات برتر را پر کند. البته او نیز در نهایت با شکست مقابل حریف فرانسوی از رسیدن به جمع 4 نفر برتر بازماند. 


اوج کار شمشیربازان سابر ایران در بخش تیمی بود که تا آستانه رسیدن به نیمه نهایی پیش رفتند اما مقابل مجارستان پرقدرت شکست خوردند. البته در ادامه سابریست های کشورمان  با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد فتوحی و محمد رهبری با هدایت پیمان فخری در یک بازی تماشایی توانستند رومانی را از پیش رو برداشته و به مقام پنجم جهان برسند. 


این عنوان پنجمی در آخرین رنکینگ جهانی باعث صعود یک پله ای ایران را به همراه داشته که تا رده چهارم بالا آمده و بعد از تیم های کره جنوبی، ایتالیا و مجارستان و بالاتر از تیم هایی چون  روسیه، آمریکا، رومانی، فرانسه و آلمان قرار دارد.

دیدگاه‌ها