کد خبر : 1377424 | 15 آذر 1395 ساعت 10:40 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

آقایان ادعایی کرده‌اند که در اجرای آن مانده‌اند!

استکی: به ما لقب «سه تفنگدار» داده‌اند

لژیونر هندبال ایران گفت: در تیم دینامو بخارست شرایط خوبی داریم و به من، سجاد و علیرضا موسوی لقب «سه تفنگدار» داده‌اند.

استکی: به ما لقب «سه تفنگدار» داده‌اند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، الله‌کرم استکی ، درمورد شرایطش در تیم هندبال دیناموبخارست رومانی اظهار داشت: خدا را شکر شرایط خوبی دارم و هر هفته بهتر می‌شویم. از طرفی سایر بازیکنان ایرانی هم واقعاً عالی ظاهر شده‌اند. درخشش ما در رومانی به قدری بوده که توانستیم تمام نظرات را درمورد هندبال ایران عوض کنیم.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه در لیگ قهرمانان اروپا هم شرایط‌مان خوب بود. سجاد ، برادر کوچکترم هم تاکنون 69 گل در این رقابت‌ها به ثمر رسانده است و در جمع برترین گلزنان این مسابقات حضور دارد. واقعاً سجاد درخشش خیره کننده‌ای داشته است و امیدوارم شرایط به گونه‌ای شود که این درخشش ادامه داشته باشد.

 

استکی عنوان کرد: در رومانی واقعاً هم مورد احترام باشگاه هستیم و هم مورد احترام مردم، حتی رسانه‌های اروپایی هم توجه خاصی به ما دارند. بارها برنامه‌هایی درخصوص ما ساخته‌اند و البته انصافاً ما هم برای آنها سنگ تمام می‌گذاریم. هواداران و رسانه‌های رومانی ما را با لقب «سه تفنگدار» حمایت می‌کنند و در این بین به سجاد هم لقب «کلاشینکوف» داده‌اند.

 

لژیونر هندبال ایران درخصوص اینکه خیلی از بازیکنان ایرانی در حال رفتن به لیگ‌های خارجی هستند، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم خیلی مهم باشد ه یک ایرانی یا حتی آسیایی بتواند خود را به این سطح از هندبال جهان برساند. ضمن اینکه به عقیده من تا اسپانسری پیدا نشود که حق و حقوق بازیکنان برایش مهم باشد بهتر است که بازیکنان در لیگ‌های خارجی بازی کنند چراکه هم از نظر مالی بهتر است و هم اینکه باعث پیشرفت هندبال ملی ایران می‌شود.

 

وی ادامه داد: درست است که شاید سطح لیگ ایران کمی افت کند، اما در مقابل می‌توانیم بازیکنان باتجربه‌ای در تیم ملی داشته باشیم. اگر به ما هم مانند سار رشته‌ها ارزش بدهند، مدیریت درست داشته باشیم هیچگاه از ایران خارج نمی‌شویم اما در حال حاضر شرایط اینگونه شده که مجبور هستیم غربت و سختی را تحمل کنیم.

 

استکی افزود: وقتی کنار خانواده خود، در شهر خود و در آرامش تمرین کنیم و از لحاظ مالی تامین باشیم هیچ وقت حاضر نمی‌شویم آواره غربت شویم. به هر حال در شرایط کنونی دوری از وطن و خانواده واقعاً ما را تحت فشار قرار می‌دهد، اما مجبور به تحمل چنین شرایط هستیم تا هم از نظر مالی تامین باشیم و هم بتوانیم پیشرفت کنیم.

 

لژیونر هندبال ایران با گلایه از اینکه مسئولان فدراسیون جویای حال آنها نمی‌شوند، تصریح کرد: روابط عمومی فدراسیون به ما به عنوان لژیونر و نماینده یران در خارج از کشور باید نگاه ویژه‌تری داشته باشد. ما از روابط عمومی انتظار داریم که همانند برخی‌ها به ما هم به شکل خاصی نگاه کند. به هر حال امیدوارم اردوی تیم ملی برگزار شود و از ما هم برای حضور در این اردوها دعوت کنند تا بازهم بتوانیم در خدمت تیم ملی کشورمان باشیم.

 

 

استکی درخصوص استعفای محسن طاهری از سرمربیگری تیم ملی هندبال و حضور در راس باشگاه سپاهان به عنوان مدیرعامل اظهار داشت: امیدوارم محسن طاهری بتواند با حضور در باشگاه سپاهان به هندبال این باشگاه بیش از پیش کمک کند و بازهم شاهد به اوج رسیدن هندبال این باشگاه اصفهانی باشیم. همه جامعه هندبال توقع دارند که طاهری این کار را بکند.

 

وی در پاسخ به این سوال که تیم ملی ایران در شرایط کنون به مربی داخلی نیاز دارد یا خارجی، عنوان کرد: به نظر من در شرایط کنونی بهترین گزینه برای تیم ملی اگر مربی خارجی نمی‌آید، از بین گزینه‌های داخلی علیرضا حبیبی است. اگر قرار است مربی خارجی هم بیاورند باید از بهترین‌های هندبال جهان را انتخاب کنند. برای مثال در حال حاضر تیم ملی رومانی مربی تیم بارسلونا را به خدمت گرفته است؛ این در حالی است که اگر تیم ملی ایران با رومانی بازی کند توانایی شکست این تیم را هم دارد، اما آنها در حال سرمایه‌گذاری هستند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران هم توانایی به خدمت گرفتن مربیان طراز اول دنیا را دارد یا خیر، گفت: متاسفانه در فدراسیون ایران افرادی بودند که با قراردادهای عجیب مربیانی همچون عرفان را به هندبال ایران آوردند که جز لطمه زدن تاثیر دیگری نداشتند. شاید بد نباشد که به کشورهای آسیایی دیگر هم نگاه کنیم؛ برای مثال ژاپنی‌ها مربی تیم ملی آلمان که به گواردیولای هندبال معروف است را به خدمت گرفته‌اند، چرا ما نمی‌توانیم این کار را بکنیم؟ آوردن مربیان خوب به ایران کار سختی نیست، اما آقایان ادعایی کرده‌اند که در اجرای آن مانده‌اند!

 

دیدگاه‌ها