کد خبر : 1366020 | 28 مهر 1395 ساعت 09:49 | 2.9K بازدید | 1 دیدگاه

با بالا رفتن مشکلات لیگ برتر؛

فدراسیون دنبال طلب خودش است تا والیبالیست‌ها

رییس سابق سازمان لیگ والیبال می گوید فدراسیون بهتر است بیشتر به دنبال احقاق حق بازیکنان باشد تا تسویه مطالبات خودش.

فدراسیون دنبال طلب خودش است تا والیبالیست‌ها

به گزارش "ورزش سه"، محمود حداد رییس سابق سازمان لیگ والیبال ایران در آستانه آغاز لیگ برتر مشکلات را بی سابقه دانست و در گفت و گو با واحد مرکزی خبر گفت:« متاسفانه مشکلات مالی لیگ والیبال و باشگاه‌ها زیاد است و باید راه حل مناسبی برای آن در نظر گرفته شود. بهتر بود مسئولان فدراسیون برای رفع این معضل بزرگ، بدهی‌هایی که باشگاه‌ها از در سال‌های گذشته داشتند را به آن‌ها می‌بخشید و به دنبال احقاق حق بازیکنان بود.»


او در ادامه می گوید: « بسیاری از بازیکنان حدود 2 یا سه سالی است که پول نگرفته‌اند در حالی که اکثر آن‌ها تنها از راه والیبال امرار معاش می‌کنند البته برخی از نورچشمی‌ها همچنان بدون مشکل هستند که هیچ وقت پول‌شان خورده نمی‌شود. در شرایط کنونی فدراسیون بیشتر به دنبال طلب خودش است تا والیبالیست‌ها، در صورتی که برای کمک به راه‌اندازی لیگ باید آن‌ها را می‌بخشید. هفت ماه از آغاز سال می‌گذرد نمی‌دانم مسئولان فدراسیون در این مدت چه می‌کردند که حالا در کمتر از 24 ساعت مانده به آغاز مسابقات همچنان به دنبال طلب‌های خودشان هستند؟»


او با انتقاد از ساختار تیم هایی که وارد لیگ می شوند هم می گوید:« برخی تیم‌ها با مبالغ قرارداد بالا یک شبه در والیبال متولد شده‌اند و چارت مالی و قراردادی بازیکنان را بهم ریختند و این موضوع باعث شد تا هزینه‌ها برای تیمداری در لیگ والیبال رشد نجومی و فضایی داشته باشد اما متاسفانه هیچ فردی نیست از این موضوع جلوگیری کند. تا زمانی که راهیابی تیم‌ها به لیگ برتر قانونمند نشود این مشکلات ادامه دارد و بسیاری از والیبالیست‌ها به پول خود نمی‌رسند.»


حداد با اشاره به این موضوع که فدراسیون بیشترین تمرکز خود را به روی تیم ملی گذاشته است و توجه چندانی به لیگ ندارد گفت:« فدراسیون در حرکتی جالب اقدام به بخشیدن درصد مالیات بازیکنان کرده است و این موضوع برای دیگر والیبالیست‌ها محاسبه می‌شود، در حالی که باید ملی‌پوشان با مبالغ سنگینی که دریافت می‌کنند مالیات بدهند و دیگر بازیکنان از این قائده مستثنی شوند. فدراسیون والیبال میلیاردها تومان برای راهیابی تیم ملی به المپیک که با وضعیت موجود شاید دیگر تکرار نشود هزینه کرد در حالی که بسیاری از سالن‌های والیبال ایران هنوز از داشتن کف پوش استاندارد محروم هستند.»

دیدگاه‌ها