کد خبر : 1352731 | 03 شهریور 1395 ساعت 17:10 | 16.2K بازدید | 0 دیدگاه

پولدارهای دروغین که کارشان کسب شهرت است

سالهاست فوتبال ایران به بهانه سوق به سوی بخش خصوصی، شاهد رفت و آمد یکسری افراد به عرصه فوتبال هستند که ادای آدم های پولدار را در می آوررند تا از نمد این فوتبال کلاهی برای خود دست و پا کنند.

پولدارهای دروغین که کارشان کسب شهرت است

به گزارش "ورزش سه"، از بیش از یک دهه پیش، پای افراد بسیاری که از یک روز و یک شب گرفته تا.... به بهانه پول داشتن و پول خرج کردن برای فوتبال وارد این عرصه شده اند تا از طریق فوتبال، رانت هایی برای خود ایجاد کنند. این افراد تیم های زیادی را قربانی هوسبازی و هوسرانی خود کردند. اگر این روزها تیم هایی مثل شاهین بوشهر، ابومسلم، استقلال اهواز، حاصل حضور همین افراد است. هنوز به یاد داریم که فردی به اسم حسین قاسمی قصد داشت ژان تیگانا را از المپیک مارسی به ابومسلم بیاورد، اما...


اخیرا نیز چنین افرادی بار دیگر وارد فوتبال شده اند. تیم صبا یکی از قربانیان همین شیوه تیم داری می باشد. فصل گذشته موسوی زمام امور این تیم را در دست گرفت و حامی مالی این باشگاه شد و بعد از آن نیز فردی  که با یک خط تلفن اعتباری آمده بود تا این باشگاه را به طور کامل بخرد و در باره او گفته می شد که کل گردش مالی حسابش در یک سال گذشته به 15 میلیون تومان هم نرسیده بود.


تیم راه آهن تهران نیز با پیمان کیانیان سرنوشت جالبی پیدا نکرد. این تیم که به لیگ دسته اول سقوط کرد، حالا نه تنها در مخارج روزمره خود مانده، بلکه حتی در هزینه های سفر بازی های برون خانه ای خود مانده است.


در میان پولدارنماهایی که برای کسب شهرت قدم به عرصه فوتبال می گذارند، داریوش بهشتی نیز جایگاه ویژه ای دارد. او در طول دو فصل گذشته مشتری خرید تیم های زیادی شد. تیم هایی مثل ابومسلم،ملوان، داماش و حتی همین صبا اما در نهایت به ابومسلم و ملوان ضربه سختی وارد کرد. داریوش بهشتی نیز راه کسب شهرت از طریق فوتبال را خوب یاد گرفته و می داند بدون آنکه ریالی در این زمینه هزینه کند، تنها با چند مسافرت و گذاشتن چند جلسه و وانمود کردن به ثروتمندی، چندی در رسانه های فوتبال سر زبان ها می افتد و بدون هزینه های ریالی و اعتباری و معنوی، برای خودش در دنیای فوتبال شهرت دست و پا می کند.


ای کاش فوتبال نیز فیلترینگی داشت تا افراد به راحتی نمی توانستند با بازی کردن با آبروی ورزش اول ایران و جهان، موجی از بی اعتباری و بی اعتمادی در این دنیای بزرگ ورزش ایجاد نمایند.

دیدگاه‌ها