کد خبر : 1351339 | 29 مرداد 1395 ساعت 17:16 | 56.3K بازدید | 0 دیدگاه

8 سال بعد از اولین طلای المپیکی یوز جاماییکایی

رونالدینیو تمام شد ، بولت تمام نمی شود !

اوسین بولت توانست با قهرمانی در دوی 200 متر المپیک ریو، هشتمین طلای خود از رقابت های المپیک را صید کند. او از سال 2008 در بازی های المپیک به عنوان دونده جامائیکا حضور داشته است.

رونالدینیو تمام شد ، بولت تمام نمی شود !

به گزارش "ورزش سه"، از روزی که بولت در المپیک 2008 پکن توانست اولین طلای خود را صید کند، 8 سال می گذرد و در این مدت او همچنان قهرمان بی رقیب در 100 و 200 متر باقی مانده است. در همین مدت البته بر خلاف بولت، دنیای فوتبال تغییرات زیادی به خود دیده است.

 

1136165

 

سال 2008 در زمان اولین قهرمانی بولت و شروع دوران اقتدار این دونده، لیگ برتر انگلیس حاکم بلامنازع فوتبال باشگاهی در اروپا بود. تیم های این لیگ یک پای ثابت مراحل نهایی لیگ قهرمانان بودند و جز خودشان، تیم دیگری توانایی شکستشان را نداشت. یونایتد، چلسی، آرسنال و لیورپول، ابرقدرت های آن دوران فوتبال اروپا بودند.

 

1136171

 

همان سال برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان دو تیم انگلیسی در فینال به مصاف هم رفتند. منچستریونایتد در فینال مسکو توانست چلسی را در ضربات پنالتی شکست دهد و برای سومین بار عنوان قهرمانی اروپا را از آن خود کند. در مرحله نیمه نهایی چلسی توانسته بود لیورپول را حذف کند و در یک چهارم لیورپول از سد آرسنال گذشته بود. آورام گرانت، مربی وقت چلسی پس از آن ناکامی در فینال، جای خود را به اسکولاری داد.

 

کریستیانو رونالدو هنوز به فوق ستاره کنونی در رئال تبدیل نشده بود البته او با زدن 42 گل برای شیاطین سرخ در همه رقابت ها، به تدریج نشان می داد که چه قابلیت های بزرگی دارد. سال 2008 برای آخرین بار توپ طلا به بازیکنی جز مسی و رونالدو رسید. کاکا از میلان، توانست آن سال برنده توپ طلای اروپا شود.

 

1136168

 

تابستان آن سال برباتوف با رقم 30 میلیون پوند از تاتنهام راهی یونایتد شد ضمن اینکه رابی کین، دیگر ستاره تاتنهام نیز با 38 میلیون یورو به لیورپول رفت تا قرمزهای آنفیلد به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر پس از 19 سال امیدوار شوند که البته تا به امروز نیز این اتفاق رخ نداده است. انتقال کین البته به شکست انجامید.

 

تا آن سال رکورد گران ترین بازیکن دنیا در اختیار زیدان از رئال بود و هنوز رکورد توسط رونالدو شکسته نشده بود(2009). وقتی بولت اولین طلای المپیکی خود را شکار کرد، خوان لاپورتا، رئیس وقت بارسلونا در اقدامی عجیب، گواردیولا را به عنوان مربی جایگزین رایکارد کرد و همین تصمیم خیلی زود باعث ایجاد یک انقلاب در بارسلونا و فوتبال اروپا شد.

 

1136167

 

پپ در اولین اقدام، رونالدینیو را به میلان فروخت تا مسی به شماره یک بارسا تبدیل شود. انتقال رونالدینیو در ابتدا با مخالفت های زیادی روبرو شد اما خیلی زود هواداران بارسلونا بت جدیدی به نام مسی برای خود پیدا کرده و پپ از شر انتقادات خلاصی یافت. رونالدینیو نیز دوران اوج فوتبالش با همان انتقال به سرانجام رسید.

 

1136170

 

در این 8 سال فوتبال دنیا از سیطره لیگ برتر خارج شده و لالیگا برترین لیگ فوتبال دنیاست اما بولت همچنان بی رقیب، سریع ترین دونده دنیا باقی مانده است. به قولی رونالدینیو تمام شد اما بولت تمام نمی شود!

دیدگاه‌ها