کد خبر : 1289417 | 24 آذر 1394 ساعت 12:53 | 13K بازدید | 0 دیدگاه

ایل‌بیگی:

اکران مستند حجازی با دستور قضایی متوقف شد

مدیرکل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفت: روز دوشنبه 23 آذر دستور قضایی برای اکران نشدن مستند «من ناصر حجازی هستم» به ما ابلاغ شد و طبق قانون باید آن را اجرایی می کردیم.

اکران مستند حجازی با دستور قضایی متوقف شد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایرنا، فیلم مستند «من ناصر حجازی هستم» روایت زندگی مرحوم ناصر حجازی اسطوره فوتبال استقلال و کشورمان، پس از اینکه برای اولین بار روز یکشنبه 22 آذر در جشنواره فیلم سینماحقیقت به نمایش عمومی درآمد و قرار بود از روز بعد یعنی دوشنبه 23 آذر در گروه هنر و تجربه به نمایش عمومی درآید، اما ساعات پایانی دوشنبه از طریق روابط عمومی هنر و تجربه اعلام شد که نمایش این فیلم متوقف شده است.

حبیب ایل بیگی، مدیرکل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی نیز با تایید این مطلب به ایرنا گفت: شب گذشته نامه ای از شعبه 10 دادگاه کارکنان دولت مبنی بر جلوگیری از اکران عمومی فیلم «من ناصر حجازی هستم» برای ما ارسال شد و اجرای دستور قضایی برای ما الزامی بود.

وی با اشاره به اینکه فیلم توقیف نشده است، افزود: با توجه به شکایتی که از این فیلم شده و تشخیص قاضی دادگاه، فعلا تا تشکیل دادگاه نهایی و اعلام حکم قطعی، اکران فیلم متوقف خواهد بود.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در پاسخ به این سوال که اگر هر فیلمی شاکی شخصی داشته باشد از اکران آن جلوگیری خواهد شد؟ توضیح داد: اینگونه شکایت ها که از طریق قوه قضائیه پیگیری می شود، تصمیم گیری درباره آن هم کاملا به حکم قاضی بستگی دارد و اینطور نیست که هر شکایتی موجب جلوگیری از اکران فیلم شود.

بخش جنجالی این فیلم مربوط به دوران حضور امیر قلعه نویی دستیار سابق ناصر حجازی در کنار وی است و پیش از این گفته می شد که این بخش از فیلم به علت شکایت قلعه نویی از عوامل ساخت فیلم حذف خواهد شد، اما در عمل اینگونه نشد است و در نهایت با شکایت قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز، مجوز اکران مستند من ناصر حجازی هستم از سوی مراجع قضایی متوقف شد.

بنابر اعلام گروه هنر و تجربه، سانس های نمایش مستند من ناصر حجازی هستم تا تعیین تکلیف این فیلم از سوی مراجع قانونی، در اختیار سایر فیلم های گروه هنر و تجربه قرار می گیرد. و درصورت تامین نظر مراجع قضایی، مستند من ناصرحجازی هستم در گروه هنر و تجربه به نمایش درخواهد آمد و سانس های آن متعاقبا اعلام می شود.

این مستند به نویسندگی خسرو نقیبی، کارگردانی نیما طباطبایی و تهیه کنندگی امیر رفیعی تهیه و ساخته شده است.

دیدگاه‌ها