کد خبر : 1269179 | 31 شهریور 1394 ساعت 07:27 | 5.9K بازدید | 1 دیدگاه

رفبای سختی پیش رو داریم

گفت و گو با حمید علیدوستی پس از صعود

با صعود تیم ملی ایران به دور نهایی مسابقات فوتبال نوجوانان آسیا، علیدوستی و یارانش دوازده ماه تمام فرصت در اختیار دارذد تا تیم کم سن و سال خود را به زره مهارت مسلح کنند و با سپر تجربه وارد میدان شوند.

گفت و گو با حمید علیدوستی پس از صعود
به گزارش "ورزش سه" حمید علیدوستی، سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران که به همراه تیم خود با سه برد شیرین و دسته گلی دوازده تایی، رقابت‌های مقدماتی نوجوانان آسیا را به اتمام رساند، تا شهریورماه سال آینده می‌تواند تیم خود را به بهترینی که می‌تواند باشد، برساند. او درباره شرایط روهای شیرین پیروزی این تیم و آنچه در ماه‌های آینده رخ خواهد داد سخن می‌گوید.

اعتماد به نفس پانزده‌ساله‌ها

از زمان تشکیل تیم تا امروز که ده ماه گذشته ، اردوهای متعدد داشته‌ایم که 3 ماه اول آن به استعدادیابی گذشت و در چند ماه باقی مانده به کار گروهی پرداختیم؛ با اردوهای مکرر و آموزشی که به بچه ها داده شد، هدف‌گذاری کردیم و به آموزش مبانی پرداخته و از مسائل روحی و روانی غافل نشدیم و بر روی اعتماد به نفس تیم نوجوانمان کارکردیم، امری که به شدت در این مقطع سنی محتاج توجه است.

کسب تجربه حین مسابقات

در یک ماه اخیر نیز سعی کردیم رقیب های خود را بیشتر از قبل بشناسیم؛ تیم هند را که 2 ماه در آلمان اردو زده بود و همچنین بازی‌های دوستانه بحرین و لبنان را رصد کردیم و با شناخت قبلی به مصاف آنها رفتیم. بچه ها در این سه بازی هر بار بهتر از قبل ظاهر شدند و به واسطه اینکه کم تجربه هستند، در این رقابت‌ها تجربه کسب کردند. همانطور که در آخر هم مشخص شد، تیم‌های حریف، تیم‌های بسیار خوبی بودند اما در انتها ما از لحاظ روحی روانی و تاکتیکی تیم برتر گروه بودیم.
16 تیمی که برای دور نهایی مسابقات آسیا انتخاب شده‌اند نیز تیم‌های برگزیده بسیار خوبی هستند که حتی در میان آنها تیم‌های دوم گروه‌ها هم با قدرت در رقابت‌های نهایی شرکت خواهند کرد؛ بنابراین در این یک سال باید برنامه ریزی مدون و جامع و خوبی داشته باشیم چراکه رقیب های سختی پیش روی ما هستند.

نیاز به اردوهای بین‌المللی

نکته مهم برای تیم ما این است که از لحاظ کادر، کیفیت بازیکنان باید به سطح بالاتری برسیم و تجربه اندوزی کنیم؛ با تورنمنت های قدرتمند و بازی های خوب کیفیت تیم بالاتر از این خواهد رفت.فدراسیون هم در این زمینه همکاری لازم را کرده و کمیته جوانان با آگاهی کامل در جریان تورنمنت های مختلف قرار دارد و برا آن اساس برنامه خود را خواهیم چید.
در این چند ماه هم فدراسیون در حد توانش هر آنچه می‌ توانست برای ما انجام داد؛ از بلاروس و ژاپن تا سوریه ای که در تهران میزبانش بودیم، اما من می‌ گویم اردوهای ما باید بیشتر از این ها باشد و برخوردهای بین المللی بیشتری را برای بازیکنانمان که تنها پانزده سال دارند، تدارک ببینیم. در مرحله قبل 50 نفر را گزینش کردیم که 25 نفر از این فیلتر رد شدند، اما همچنان سعی می‌کنیم استعدادهای جامانده را کشف کنیم، کسی که در حد بچه های تیم‌ملی باشد و از آن مهمتر چیزی در چنته داشته باشد که به کار تیم نوجوانانمان بیاید.

این 70 درصد توانمان بود

درست است که این گام را با موفقیت پشت سر گذاشتیم، اما نقاط ضعف خود را هم شناسایی کرده ایم و باید روی مسائل فنی بیش از این ها کار کنیم؛ چیزی که شاید در پیروزی ها پنهان شود اما ما با آنالیز نقاط قوت و همچنین معایب خود را پیدا کردیم؛ شاید این 70 تا 80 درصد توانمان باشد و هدف ما این است که قدرت خود را بیشتر از این کنیم.

در تیم ملی نوجوانان، هدف بلند مدت ما این است که به جام جهانی آینده صعود کنیم اما هرگز در این میان از رشد کیفیت بازیکنان خود غافل نخواهیم ماند.

دیدگاه‌ها