کد خبر : 1269003 | 30 شهریور 1394 ساعت 15:26 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

اولتیماتوم فیفا به ذوب‌آهن درباره استویچکف

فیفا باشگاه ذوب‌آهن را تهدید کرده تا در صورت پرداخت نکردن مطالبات بازیکن مقدونیه‌ای پیشین این باشگاه تا روز سوم مهرماه، این تیم به کسر امتیاز و سقوط به لیگ‌های پایین‌تر محکوم خواهد شد.

اولتیماتوم فیفا به ذوب‌آهن درباره استویچکف
به گزارش "ورزش سه"، «آکو استویچکف» بازیکن مقدونیه‌ای تبار فصل ۹1-۹2 تیم فوتبال ذوب‌آهن، در پی شکایت رسمی به فیفا، باشگاه ذوب‌آهن را حدود ۷۵۰ میلیون تومان بدهکار کرده است. استویچکف در پنج بازی 266 دقیقه به میدان رفت و فقط یک گل در دقیقه 13 هفته ششم به تراکتورسازی تبریز زد.

 مطابق شرایط مورد توافق درآن زمان، مقرر شده بود که باشگاه مبلغ ۲۷۰ هزاردلار در زمان‌های معینی به این بازیکن پرداخت نماید که قسط اول دستمزد فوق پس از تست پزشکی و در موعد مقرر به «آکو» پرداخت شد اما اقساط بعدی مورد توافق، به وی پرداخت نشد و استویچکف پس از خروج از کشور که حتی بلیت خروج وی نیز توسط باشگاه تهیه شده بود، دیگر به ایران مراجعت نکرد و اقدام به ارسال اخطار مطالبه حقوق معوقه به باشگاه نمود و البته متعاقبا نیز به طرح شکایت نزد فیفا اقدام کرده و حتی پس از قطع رابطه استخدامی با باشگاه ذوب‌آهن، با باشگاه دیگری قرارداد منعقد کرد و حقوق و دستمزد دریافت می‌نماید.

 حالا باشگاه ذوب‌آهن ملزم به پرداخت مبلغ گزاف و جریمه‌های مربوطه به شرح ذیل است:
۱۰۵ هزار دلار آمریکا به اضافه 5 درصد بهره (جریمه دیرکرد) سالیانه
۹۸۴۰۰ دلار آمریکا به اضافه 5 درصد بهره (جریمه دیرکرد) سالیانه
۷ هزار و پانصد دلار آمریکا هزینه وکیل مربوطه که جمع این سه مبلغ، با توجه به قیمت جاری دلار در بازار آزاد، مبلغی حدود ۷۵۰ میلیون تومان یا به عبارتی ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را حاصل کرده و باشگاه ذوب‌آهن ملزم به پرداخت آن درسریعترین زمان ممکن می‌باشد. با جمع اولیه دو مبلغ فوق (بدون افزایش 5 درصدی) و کسر آن از قرارداد پایه (270هزار دلار) به نظر می‌رسد استویچکف برای قسط اولش حدود 66600دلار دریافت کرده است.

در حکم تایید شده و لازم‌الاجرا با توجه به رای صادر شده، باشگاه ذوب‌آهن باید تا تاریخ سوم مهرماه جاری، مبلغ ذکر شده را پرداخت نماید تا شامل جریمه‌هایی همچون کسر سه امتیاز، سقوط اجباری به دسته پایین‌تر و تبعات بعدی ازجمله تعلیق تیم فوتبال بزرگسالان باشگاه نگردیده و علاوه بر آن جریمه دیرکردهای مجدد را متحمل نشود.

دیدگاه‌ها