کد خبر : 1246135 | 22 خرداد 1394 ساعت 18:50 | 9.4K بازدید | 0 دیدگاه

در گفتگو با لوپاریزین

پلاتینی:فیرپلی مالی،باشگاهها را متوقف نمیکند

از زمان وضع قانونی برای محدود کردن باشگاه ها از هزینه بیش از اندازه برای جذب بازیکن،منچسترسیتی و پاری سن ژرمن، مهمترین باشگاه هایی بوده اند که با جریمه مواجه شده اند.

پلاتینی:فیرپلی مالی،باشگاهها را متوقف نمیکند
به گزارش "ورزش سه"، این قانون از سال 2011 تصویب شد و بر اساس آن، باشگاه هایی که نسبت هزینه هایشان برای جذب بازیکن با نسبت فروش بازیکنانشان همخوانی منطقی ندارد، از سوی یوفا جریمه خواهند شد. ماه می سال گذشته، دو باشگاه منچسترسیتی و پاری سن ژرمن، با پذیرفتن تخلف خود متعهد شدند که در روند خرید و فروش بازیکن، استانداردهای لازم را رعایت کنند، با این حال میشل پلاتینی رئیس یوفا معتقد است که این قانون هم نمی تواند مانع از قدرتمندتر شدن تیم های ثروتمند شود.

او به لوپاریزین گفت :" شما فکر می کنید فیرپلی مالی، باشگاهی مثل پاری سن ژرمن را متوقف خواهد کرد؟ آنها فصل گذشته هر چه جام در فرانسه بود را به دست آوردند. این یک واقعیت است اما واقعیتی تلخ. امسال یوونتوس پس از 12 سال به فینال لیگ قهرمانان رسید. سال گذشته رئال پس از 12 سال به این فینال رسیده بود و مقابل اتلتیکویی قرار گرفت که 25 سال بود از چنین سطحی از رقابت ها فاصله داشت.من که توقفی در روند باشگاه ها با وجود وضع قانون فیرپلی مالی نمی بینم."

دیدگاه‌ها