کد خبر : 1240271 | 24 اردیبهشت 1394 ساعت 12:48 | 5.3K بازدید | 0 دیدگاه

در انتظاردومین سقوط کننده و یک پلی آفی!

پیش بازی استقلال‌خوزستان ـ پیکان

انتخاب محسن ترکی برای فینال ته جدول نشان از حساسیت عجیب و غریب این مسابقه دارد

پیش بازی استقلال‌خوزستان ـ پیکان
به گزارش "ورزش سه"، دو تیم استقلال خوزستان و پیکان مصداق بارز جمله پول خوشبختی نمی آورد هستند . دو تیمی که با این حجم سرمایه گذاری کسی آنها را در اینجای جدول تصور نمی کرد . اما حالا شرایط طوری رقم خورده که آبی های تهران و خوزستان مجبورند سقوط کننده را از بین خود انتخاب کنند . پس از قطعی شدن سقوط تیم نفت مسجدسلیمان، فوتبالدوستان خوزستان حالا نگران از دست رفتن یکی دیگر از سهمیه های فوتبال این استان در لیگ برتر هستند. سقوط استقلال خوزستان برابر سایپا باعث شده تیم آبی پوش اهواز به رده چهاردهم جدول نزول پیدا کند و همین امر باعث نگرانی خوزستانی های طرفدار فوتبال شده است.

در عین حال نگاهی به شرایط جدول رده بندی نشان می دهد که احتمال ماندن استقلال در لیگ برتر یا حضور این تیم در مرحله پلی اف، کمتر از احتمال سقوط نیست و شاگردان ویسی اگر در بازی آخر نتیجه بگیرند، می توانند حضورشان در لیگ برتر را تداوم ببخشند.

* بازی رفت در تهران، یک ـ یک تمام شد. مهدی مومنی در دقیقه 2 برای تیم استقلال‌خوزستان گل زد و معمر سوراکا در دقیقه 23 گل مساوی پیکان را زد.آن روزهای هیچ کس فکر نمی کرد یک درصد یکی این دو تیم نامزد سقوط به لیگ پایین تر باشند .

* سال قبل که استقلال‌خوزستان به لیگ‌برتر آمد، پیکان در دسته پایین تر بود. اگر بازی مساوی تمام شود شاید هر 2 تیم سال آینده در دسته اول باشند.

* برد هر تیم، تیم مقابل را به عنوان سقوط کننده شماره دو معرفی می کند . اما برای تیم برنده هم اوضاع خیلی خوب نیست مگر آنکه هم راه اهن و هم ملوان متوقف شوند و در این صورت برنده این بازی (اگر استقلال خوزستان باشد) حتما در لیگ می ماند و راه آهن یا ملوان را به پلی آف می فرستد.

* اگر پیکان ببرد 28 امتیازی می شود و در صورت باخت ملوان و راه آهن در لیگ می ماند و استقلال خوزستان سقوط می کند .

* دو تیم یار محروم دارند، روح الله سیف‌اللهی بازیکن استقلال‌خوزستان با 11 کارت زرد و یک کارت قرمز، تا به حال 6 بار در لیگ محروم بوده و 6 بازی را از دست داده است. سیاوش اکبرپور هم 3 بار کارت زرد گرفته و اولین محرومیت خود را تجربه خواهد کرد.

* پیکان که 16 بازی نبرده معلوم است که حالا بعد از نفت‌مسجدسلیمان گزینه اول سقوط است و استقلال‌خوزستان هم که در 15 بازی اخیر تنها یک بار برده به همین دلیل گزینه سوم سقوط است!

دیدگاه‌ها