کد خبر : 1169643 | 08 شهریور 1393 ساعت 16:28 | 59.3K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه انتقال جواد نکونام به اوساسونا

مسن ترین لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران

جواد نکونام که با انجام 146 بازی و ثبت 38 گل یکی از 3 عنصر پراهمیت تاریخ فوتبال ملی در عرصه تاریخ و آمار است. از لحاظ آماری مسن ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است که در اروپا بازی خواهد کرد.

مسن ترین لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران
به گزارش "ورزش سه"، او به جز کسب این آمار منحصر به فرد با حضور در تیم ملی از زمستان 1378 تا امروز از لحاظ طول مدت زمان بیشترین سالیان پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان را دارد. او علیرغم انتقاداتی که پیش از جام جهانی به او ابراز می شد عملکرد قابل دفاع و شایسته ای داشت و مسئولان تیم اوساسونا را برای جذب دوباره خود ترغیب کرد.

جواد نکونام 34 ساله به احتمال زیاد بعد از برگزاری مرحله نهایی پانزدهمین دوره جام ملت های آسیا که برای اولین بار در استرالیا برگزار می شود از کسوت ملی خداحافظی خواهد کرد.

خوب است بدانید ابراهیم قاسمپور تا 37 سالگی در قطر و باشگاه الوکره حضور داشت، نادرمحمدخانی هم در سن 37 سالگی برای العربی این کشور بازی کرد. حمید درخشان هم تا سن 35 سالگی برای تیم فوتبال السد و رحمان رضایی در همین سن برای الاهلی قطر بازی کرد. رضا عنایتی در 34 سالگی یک نیم فصل به تیم نادی الامارات برگشت و علی کریمی هم با حضور در تیم شالکه صفر 4 آلمان و علی دایی با حضور در تیم الشباب امارات در 33 سالگی به دسته مسن ترین لژیونرهای فوتبال کشورمان تعلق داشتند.

در حال حاضر فرشید کریمی با 38 و محمد محمدی با 37 سال سن در تیم لس آنجلس بلوز بازی می کنند که یک تیم نیمه حرفه ای است و به همین دلیل این دو در رده بندی فوق حاضر نبودند.

دیدگاه‌ها