کد خبر : 995648 | 22 آذر 1391 ساعت 16:43 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

هاشمیان:

در جام‌حذفی هم آزمایش دوپینگ گرفته می‌شود

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون از برگزاری همایش کارگاه تعیین منابع استرس در داوری فوتبال و آماده بودن افسران کنترل دوپینگ در رقابت‌های جام حذفی خبر داد.

در جام‌حذفی هم آزمایش دوپینگ گرفته می‌شود

     به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، احمد هاشمیان در خصوص برگزاری کارگاه تعیین منابع استرس در داوری فوتبال گفت: از سوی کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال یک دوره کارگاه آموزشی که شامل تعیین منابع استرس در داوری فوتبال و راهکارهای کنترل استرس و افزایش تمرکز برای داوران و کمک داوران است، برگزار شد.

وی افزود: شیوه اجرای این کارگاه به این شکل بود که داوران به 4 گروه 20 نفره تقسیم شده و در گروه‌های خود به فعالیت های تعیین شده علمی پرداختند. ضمن اینکه مدرسین این کارگاه در خصوص روانشناسی ورزشی برای داوران و کمک داوران مطالب مختلفی را مطرح کردند.

رئیس کمیته پزشکی ادامه داد: هدف از برگزاری این کارگاه بررسی و بحث علم به روز روانشناسی ورزشی، آموزش کنترل استرس و افزایش تمرکز در شرایط دشوار و بحرانی برای داوران و کمک داوران حاضر در لیگ برتر است. در واقع پس از آنالیز نتایج این کارگاه و در صورت مثمر ثمر بودن، این دوره‌ها را برای دیگر داوران، برگزار خواهیم کرد.

هاشمیان در خصوص حضور مامورین کنترل دوپینگ در مسابقات جام حذفی گفت: مامورین ما برای حضور در مسابقات جام حذفی کاملا توجیه شده و آماده هستند. با توجه به محدود شدن تیم‌های حاضر در این مسابقات و حساسیت بالای این بازی‌ها ، افسران کنترل دوپینگ ما کاملا آماده بوده و کلیه تدابیر لازم جهت کنترل دوپینگ به عمل آمده است. امیدوار هستم که باشگاه‌ها، مسئولان برگزار کنندگان مسابقات، بازیکنان و کادر فنی با مامورین کنترل دوپینگ همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد فوتبالی پاک در جام حذفی از نظر کنترل دوپینگ باشیم.

 

دیدگاه‌ها