کد خبر : 980448 | 03 مرداد 1391 ساعت 17:32 | 3.9K بازدید | 0 دیدگاه

با سه نماینده در المپیک لندن

جویبار و بروجن المپیکی‌ترین شهر‌های ایران

شهر جویبار و بروجن هر کدام با داشتن سه نماینده در المپیک لندن ، بالاترین سرانه را با توجه به آمار جمعیتی در این رخداد بین المللی به خود اختصاص داده اند و از این لحاظ المپیکی ترین شهرهای جهان محسوب می شوند.

جویبار و بروجن المپیکی‌ترین شهر‌های ایران
بر اساس بررسی های آماری صورت گرفته از رقابت های المپیکی گذشته ، پایتخت های بزرگ جهان به ازای هر 500 هزار نفر جمعیت تنها یک سهمیه در رقابت های المپیک داشتند در حالی که شهر جویبار با کمتر از 71 هزار نفر جمعیت سه سهمیه در المپیک لندن دارد.
بر اساس این آمار ، هر 23 هزار و 400 نفر جویباری دارای یک نماینده در رقابت های المپیک لندن هستند.
مسوول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : هر سه نماینده المپیکی شهر جویبار در رشته کشتی عضو تیم ملی هستند.
" مهرداد یعقوبی " افزود : " رضا یزدانی " ، " مسعود اسماعیل پور " و " کمیل قاسمی " به عنوان کشتی گیر از جویبار در بازی های المپیک 2012 لندن حاضر خواهند شد.
وی گفت : اگر چه چنین موفقیت بزرگی برای یک شهرستان ناشی از تلاش تمامی دلسوزان ورزش ، مربیان و ورزشکاران است ، ولی بیش از این نشان می دهد که ورزش کشتی در پوست و خون مردم جویبار جریان دارد.
او افزود : شهر جویبار از گذشته تاکنون در رشته کشتی سرآمد مازندران بود و ورزشکاران کشتی این شهر در سالیان گذشته موفق به کسب مدال های معتبر در میادین جهانی و بین المللی شدند.
یعقوبی گفت : موفقیت های سال های اخیر کشتی گیران جویبار نشان می دهد این شهر چشمه زاینده قهرمانان و پهلوانان است و سرمایه گذاری و برنامه ریزی بلند مدت برای کشف استعدادهای جدید می تواند زمینه ساز موفقیت های بیشتری در عرصه های بین المللی شود.
وی افزود : اهمیت حضور سه ورزشکار از شهر جویبار در المپیک لندن وقتی آشکارتر می شود که دریابیم کلان شهرهایی مانند مشهد ، اصفهان، تبریز ، کرج ، شیراز و چند شهر بزرگ دیگر سهمیه ای به اندازه شهر کوچک جویبار در المپیک لندن ندارند.
مسوول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران حضور 16 ورزشکار مازندرانی در بازی های المپیک و پارالمپیک 2012 لندن را یک رکورد تاریخی دانست و گفت : کسب بیش از 20 درصد سهمیه کاروان اعزامی ایران توسط مازندرانی ها نشانگر جایگاه بلامنازع مازندران در ورزش کشور است.
شهرستان بروجن نیز به لطف استعدادهای خود توانست در المپیک لندن 1202 سه ورزشکار داشته باشد، درست مانند شهرهای بزرگ جهان از جمله لندن، واشنگتن، برلین، کانبرا، پکن، توکیو و پاریس که هر کدام با بیش از چند ورزشکار در المپیک لندن حضور دارند.

''محمد ارزنده'' رکورددار پرش طول ایران، بعد از ظهر شنبه(دیروز) در آخرین فرصت رکوردگیری بازی های المپیک که از سوی فدراسیون دوومیدانی در تهران برگزار شد، با پرشی به طول 8 متر و 17 سانتی متر ضمن شکستن رکورد ایران، ورودی بازی های المپیک 2012 لندن را نیز کسب کرد.

این جوان خوش اخلاق و متین بروجنی با این پرش، نخستین پرنده ایرانی است که موفق شد بیش از هشت متر را در کارنامه دوومیدانی ایران به ثبت برساند.

بروجن شهر کوچکی است بر فراز زاگرس میانی است که زمانی تالابهای آن میراث بین المللی بود اما اینک رشته دوومیدانی این شهرستان به عنوان میراث انسانی برای نسل های آینده قلمداد می شود.

اکنون ''سجاد مرادی'' از شهرستان بروجن سرگروه تیم ملی دوومیدانی ایران در المپیک لندن است و این بیانگر ظرفیت دوومیدانی چهارمحال و بختیاری است.

مرادی ، نخستین دونده ایرانی بود که موفق به کسب سهمیه المپیک لندن 2012 شد تا نشان دهد که چهارمحال و بختیاری سالهاست قطب دوومیدانی ایران می باشد.

'' روح الله عسگری'' جوان با استعداد شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری است که با وجود امکانات کم موفق شد پس از ''احسان حدادی'' سهمیه A مسابقات المپیک لندن را از آن خود کند.

این دونده چهارمحال و بختیاری هفته گذشته با پیمودن مسیر 110متر با مانع در مدت 13 ثانیه و50 صدم ثانیه به عنوان نفر اول از خط پایان گذشت و موفق شد ضمن شکستن رکورد ایران در این ماده، خود را در جمع المپیکی های ایران در سال 2012 قرار دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: کسب سهیمه المپیک از سوی محمد ارزنده، ظرفیت این استان را به همگان نشان داد.

''محمود شمسی پور'' روز یکشنبه با تبریک این پیروزی به جامعه ورزش بویژه دوومیدانی استان افزود: کسب این سهمیه نشان داد که چهارمحال و بختیاری، سرزمین قهرمانان دوو میدانی ایران است و این ورزشکار به همراه روح الله عسگری و سجاد مرادی نام ایران را طنین انداز کرده اند.

در دوره گذشته المپیک نیز عباس صمیمی و سجاد مرادی از چهارمحال و بختیاری حضور داشتند که این نخستین بار است از یک شهر سه نفر در المپیک راه یافته است.

در المپیک دور گذشته در پکن عباس صمیمی در پرتاب دیسک در مجموع بیست و ششم شد و در دوی 800 متر نیز سجاد مرادی رده نهم را کسب کرد.

دیدگاه‌ها