کد خبر : 973121 | 02 خرداد 1391 ساعت 07:25 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

جدال سرنوشت ساز سپاهان و استقلال در آسیا

تیم های فوتبال فولاد مبارکه سپاهان واستقلال ایران عصر سه شنبه دوم خرداد ماه در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیابه مصاف یکدیگر می روند تا قهرمان امسال لیگ برتر و جام حذفی باشگاه های ایران، اینبار درمصافی حساس و سرنوشت ساز در آسیا رو در روی یکدیگر قرار گیرند.

جدال سرنوشت ساز سپاهان و استقلال در آسیا

       تیم فولاد مبارکه سپاهان در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با برتری دو بر یک مقابل الاهلی عربستان 13 امتیازی شد و به عنوان تیم نخست گروه سوم به مرحله حذفی صعود کرد.

تیم استقلال نیز مقابل نسف قارشی ازبکستان به برتری دو بر صفر رسید تا به عنوان تیم دوم گروه نخست لیگ قهرمانان آسیا به مرحله حذفی صعود کند و حریف سپاهان در این مرحله شود.

استقلال و سپاهان تاکنون 54 بار به طور رسمی رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند که سپاهان در 21 بازی و استقلال در 20 بازی به پیروزی رسیده و 13 دیدار این دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

در مجموع بازی های این دو تیم 133 گل به ثمر رسیده که سهم تیم استقلال 65 گل و سهم سپاهان 68 گل است.

آخرین مصاف تیم های استقلال وسپاهان درهفته هجدهم یازدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های ایران در تهران بود که دو تیم در پایان 90 دقیقه تلاش به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

استقلال وسپاهان درهفته نخست این رقابت ها نیزبه تساوی یک بر یک رسیده بودند، اما مساوی در دیدار روز سه شنبه در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا دیگر معنا ندارد، چرا که تنها تیم پیروز این بازی راهی مرحله بعد خواهد شد و تیم دیگر از لیگ قهرمانان آسیا کنار می رود.

تنها بازیکن محروم دراین مسابقه''''مهدی امیرآبادی''''کاپیتان تیم فوتبال استقلال است که دردیدار مقابل نسف قارشی ازبکستان با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد.

دیداراستقلال وسپاهان، مصاف 3 بازیکن با تیم سابق خود نیز است، ''''سید مهدی رحمتی'''' و ''''خسرو حیدری'''' دو بازیکنی که فصل قبل همراه با سپاهان به مقام قهرمانی لیگ برتر دست یافتند، اکنون با تیم استقلال رو در روی زردپوشان قرار می گیرند و ''''سیدمهدی سیدصالحی'''' نیز که فصل قبل در تیم استقلال بازی می کرد به تیم سپاهان بازگشت و قهرمانی یازدهمین دوره لیگ برتر را با زرد پوشان جشن گرفت.

نخستین بازی تیم های استقلال و سپاهان، هشتم بهمن 1350 در اصفهان برگزار شد که آبی پوشان با نتیجه چهار بر صفر میزبان خود را شکست دادند.

سپاهان نیز برای نخستین بار درسال 1353با یک گل موفق به شکست استقلال شد. بهترین پیروزی سپاهان مقابل استقلال، در سال 1381 و در رقابت های جام حذفی رقم خورد که زردپوشان اصفهان با نتیجه سه برصفر استقلال را شکست دادند، استقلال نیز با برتری چهار بر صفر مقابل سپاهان در سال 1350، بهترین نتیجه را مقابل زردپوشان اصفهان به دست آورد.

برتری چهار بر سه استقلال مقابل سپاهان در هفته هفتم لیگ برتر باشگاه های ایران در سال 1389 و درپنجاه و یکمین مصاف این دو تیم، پرگل ترین بازی استقلال و سپاهان محسوب می شود.

تا پیش از این بازی، پرگل ترین دیدار استقلال و سپاهان در سال 1356 رقم خورده بود که دو تیم به تساوی سه بر سه رسیدند.

دیدارتیم های فوتبال فولاد مبارکه سپاهان واستقلال ایران درمرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، عصر سه شنبه سوم خرداد ماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می شود.

دراین مرحله، روز چهارشنبه سوم خرداد ماه نیز تیم پرسپولیس ایران دیگرنماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا به میهمانی تیم الاتحاد عربستان می رود.

برنامه کامل مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:( نام تیم های میزبان اول آمده است)

* سه‌شنبه ۲ خرداد

الجزیره امارات - الاهلی عربستان

سپاهان ایران - استقلال ایران

* چهارشنبه ۳ خرداد

الاتحاد عربستان - پرسپولیس ایران

الهلال عربستان - بنی یاس امارات

* سه‌شنبه ۹ خرداد

آدلاید یونایتد استرالیا - ناگویاگرامپوس ژاپن

سئونگنام کره ‌جنوبی - بنیادکار ازبکستان

* چهارشنبه ۱۰ خرداد

اولسان هیوندای کره‌ جنوبی - کاشیواریسول ژاپن

گوانگژو چین - اف.سی‌ توکیو ژاپن

 

دیدگاه‌ها