کد خبر : 60585 | 09 آذر 1390 ساعت 09:10 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

مروری بر بازی های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال

در روز اول از هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال شاهد رویارویی پرسپولیس و تراکتورسازی در تهران و سایپا و ملوان در انزلی خواهیم بود.

    هفته چهاردهم لیگ برتر در روزهای جمعه و شنبه برگزار می‌شود. در روز تعطیل هفته فقط دو مسابقه برگزار می‌شود و ۷ دیدار روز شنبه برگزار خواهد شد و به این ترتیب طبیعی است که تعداد تماشاگران در این بازی‌ها کمتر از حد انتظار باشد. نگاهی به دو دیدار روز جمعه می‌اندازیم؛

* پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز؛ جدال سرخ در آزادی

حمید استیلی روزهای سختی را در این فصل تجربه کرد و از همان هفته اول تحت فشار سکوها و تماشاگرانی بود که مدام نام علی دایی را فریاد می‌زدند. با این حال او بعد از شکست در دربی پایتخت نتایج خوبی گرفت هرچند هنوز هم تحت فشار است. استیلی اکنون باید تیمش را به مصاف تراکتورسازی بفرستد که سرمربی آن نیز در هفته‌های اخیر شرایط مشابه خودش را دارد.

 قلعه‌نویی در روزهای اخیر از سوی برخی تماشاگران تراکتورسازی تحت فشار قرار دارد. بنابراین دیدار این دو تیم سرخپوش به جز حساسیت‌هایی که در جدول لیگ دارد اهمیت ویژه‌ای هم برای استیلی و قلعه‌نویی دارد. روز جمعه البته شاهد جدالی گرم روی سکوها خواهیم بود. در یک کلام باید گفت حساس‌ترین مسابقه هفته بین این دو تیم برگزار می‌شود.

پرسپولیس اگر در این بازی پیروز شود از رده ششم بالاتر نخواهد رفت اما فاصله‌اش را با تیم‌های بالانشین کم می‌کند،‌اگر هم تراکتورسازی پیروز شود می‌تواند با یک پله صعود به رده چهارم برسد. مساوی به سود هیچ تیمی نیست.

این دیدار یک نکته هم دارد و آن هم اینکه استیلی یک هفته قبل از دربی -که 18 آذر برگزار می‌شود- تیمش را به مصاف یک مربی استقلالی می‌فرستد. این دیدار به نوعی پیش دربی برای پرسپولیس و استیلی محسوب می‌شود و آنها می‌خواهند با پیروزی در این بازی حساس، با روحیه به استقبال دربی 73 بروند.

* ملوان انزلی - سایپا؛ برخورد ملوانان و خودروسازان

ملوان و سایپا هفته گذشته در لیگ شکست خوردند. ملوان در کرمان به مس باخت و سایپا هم سه امتیاز را به پرسپولیس واگذار کرد تا دو تیم در رده‌های چهاردهم و پانزدهم جدول قرار بگیرند. سایپا اگر در این بازی شکست بخورد امکان دارد وضعیت مجید صالح در سایپا بیش از گذشته به خطر بیفتد. بنابراین سه امتیاز این بازی برای این تیم ارزش حیاتی دارد.

کار صالح در انزلی بسیار دشوار است و روی کاغذ شانس پورغلامی و ملوان برای کسب سه امتیاز بیشتر است زیرا بازیکنان ملوان هم به زمین ناهموار انزلی آشنا هستند و هم از سوی تماشاگرانشان حمایت می‌شوند. بازنده این مسابقه در خط سقوط تا رده هفدهم قرار می‌گیرد.

گفتنی است، 7 دیدار باقی‌مانده این هفته روز شنبه برگزار می‌شود.

*برنامه کامل هفته پانزدهم

جمعه ۱۱ آذر ماه

پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز ساعت ۱۵ ورزشگاه آزادی

ملوان انزلی - سایپا ساعت ۱۵:۱۵ ورزشگاه تختی انزلی

شنبه ۱۲ آذر

مس سرچشمه - مس کرمان ساعت ۱۵ ورزشگاه شهید باهنر کرمان

نفت تهران - نفت آبادان ساعت ۱۵ ورزشگاه شهید دستگردی تهران

ذوب آهن اصفهان - فجرسپاسی ساعت ۱۵:۱۵ ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

صبای قم - داماش گیلان ساعت ۱۵:۱۵ ورزشگاه یادگار امام قم

شاهین بوشهر - سپاهان اصفهان ساعت ۱۵:۱۵ ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

شهرداری تبریز - استقلال ساعت ۱۵:۱۵ ورزشگاه یادگار امام تبریز

فولاد خوزستان - راه آهن ساعت ۱۵:۳۰ ورزشگاه تختی اهواز

* جدول لیگ برتر تا پایان هفته چهاردهم
۱- استقلال ۳۰ امتیاز
۲- نفت تهران ۲۷ امتیاز
۳- صبای قم ۲۷ امتیاز
۴- سپاهان اصفهان ۲۵ امتیاز
۵-تراکتورسازی ۲۴ امتیاز
۶-پرسپولیس ۲۰ امتیاز
۷-داماش گیلان ۱۹ امتیاز
۸-ذوب آهن اصفهان ۱۹ امتیاز
۹-شهرداری تبریز ۱۹ امتیاز
۱۰-شاهین بوشهر ۱۸ امتیاز
۱۱-نفت آبادان ۱۷ امتیاز
۱۲- فولاد خوزستان ۱۶ امتیاز
۱۳-مس کرمان ۱۵ امتیاز
۱۴-سایپا ۱۴ امتیاز
۱۵- ملوان ۱۳ امتیاز
۱۶-راه آهن ۱۳ امتیاز
۱۷-فجرسپاسی ۱۱ امتیاز
۱۸-مس سرچشمه ۸ امتیاز

 

دیدگاه‌ها