کد خبر : 59599 | 28 آبان 1390 ساعت 12:47 | 922 بازدید | 0 دیدگاه

تاج: مشكلات كی‌روش قابل حل است

نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: مشکلات و دغدغه‌های کارلوس کی روش جدی نبوده و قابل حل است، اما ما برنامه فراهم کردن مسابقات تدارکاتی تیمهای ملی با تیمهای بزرگ دنیا و موضوع تامین بودجه کافی برای این کار را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

تاج: مشكلات كی‌روش قابل حل است

 مهدي تاج درباره کناره گيري عباس ترابيان از سرپرستي تيم ملي فوتبال ايران، اظهار کرد: من تا پيش از اعزام تيم ملي به بحرين در جريان اين بحث نبودم و بعدا متوجه شدم. علي کفاشيان رييس فدراسيون با تدبير مناسبي روشن شدن تکليف اين مساله را به بعد از مسافرت‌هاي تيم به بحرين و اندونزي موکول کرد و بعد از اين برنامه‌ها قضيه عملي شد.


 وي افزود: عباس ترابيان براي تيم ملي ما زحمات زيادي کشيد و ماموريتي که بر عهده‌اش بود، به خوبي انجام داد که تلاش هاي او قابل تقدير است. او احساس مي‌کرد بنابر ديدگاه‌هايي که کي‌روش دارد، تيم ملي نيازي به سرپرست نخواهد داشت. در حال حاضر اين که کي‌روش خودش اين مسئوليت را داشته باشد يا افراد ديگري سرپرستي تيم را بر عهده بگيرند، موضوع کار فدراسيون است که در جلسات آينده تکليفش را مشخص مي‌کنيم.


 نايب رييس فدراسيون در واکنش به اين که ظاهرا کي‌روش انتقادهاي شديدي را از ضعف امکانات تيم ملي داشته و اين موارد را در جلسه با کفاشيان مطرح کرده است، تصريح کرد: در جريان اين موضوع نيستم، البته کفاشيان جلسه خاصي با کي‌روش نداشته است. تقريبا تمام مشکلاتي که کي‌روش از آن دم مي زند، قابل حل است. کي‌روش براي کار در تيم ملي مشکل جدي ندارد. او در مجموع از عملکرد فدراسيون نسبت به تيم ملي رضايت دارد و متقابلا ما هم از کار او در تيم ملي راضي هستيم.


 وي در پاسخ به اين سوال که آيا تيم ملي در سفر به بحرين و اندونزي از امکانات لازم مد نظر کي‌روش برخوردار بود، خاطر نشان کرد: به هر حال فدراسيون در حد بضاعتش هر کاري که لازم بود را انجام داد. مشکل کي‌روش هم اين مسايل نيست. تصميم گيري درباره مباحثي که او مطرح کرده را به يکي از جلسات آينده موکول کرده‌ايم. ضمن اين که بايد بگويم به هيچ وجه قرار نيست او مربي يا شخص جديدي را به کادرش اضافه کند.


 تاج از پيگيري جدي فدراسيون براي فراهم کردن مسابقات تدارکاتي با تيم‌هاي بزرگ دنيا خبر داد و گفت: اين موضوع يکي از دغدغه‌هاي کي‌روش است، بنده در جلسه‌اي با کفاشيان تصميم گرفتيم برنامه‌ريزي عملياتي داشته باشيم تا امکان برگزاري بازي‌هاي تدارکاتي تيم‌هاي ملي ما در تمام رده‌هاي سني با تيم‌هاي بزرگ دنيا فراهم شود. عملي شدن اين برنامه پول کافي و امکانات لازم مي‌خواهد که بخشي از آن در بودجه سالانه تيم‌هاي ملي ديده شده است؛ اما به دليل اين که اين بودجه کفاف اجراي کامل برنامه‌ها را نمي‌دهد، در صدديم تا از محل‌هاي ديگر اين بودجه تامين شود. در همه جاي دنيا براي تيم‌هاي ملي‌شان هزينه مي‌کنند و تلاش مي‌کنند تا با بزرگ‌ترين تيم‌هاي دنيا بازي تدارکاتي داشته باشند. در تامين بخش ديگري از بودجه اين کار موضوع فراتر از فدراسيون مي‌رود که تمام تلاشمان را براي اين کار انجام مي‌دهيم.


 نايب رييس فدراسيون درباره زمان برگزاري انتخابات رياست فدراسيون گفت: در بحث انتخابات بايد بگويم که مفاد لازم و قابل تغيير را تنظيم کرده‌ايم، بدين صورت که جدولي تهيه شده که در يک سمت آن اساسنامه قبلي و در سمتي ديگر کليه بندهاي تغيير يافته آمده است. اکنون قرار است تصميم گيري درباره تغيير کردن يا تغيير نکردن بندهاي مربوطه در جلسه 13 نفره انتخابي اعضاي مجمع انجام شود. اين 13 نفر از سوي مجمع مامور شدند تا درباره تغييرات احتمالي در اساسنامه فدراسيون را تصميم گيري کنند. بايد نظرات آن‌ها جمع شود و در جلسه مشخصي اين موضوع را هم نهايي کنيم. قالب اين 13 نفر در اکثر جلسات کارشناسانه درباره تغيير بندهايي از اساسنامه حضور داشتند و کاملا در جريان مساله هستند.


 تاج ادامه داد: اما موضوع اکنون دو حالت دارد که يکي از آن‌ها عملي خواهد شد؛ يا اين که انتخابات مجمع مستقل از موضوع تغييرات اساسنامه در تاريخ مربوطه برگزار شود و بحث تغييرات به هيات رييسه بعدي واگذار شود و يا پيش از انتخابات، با برگزاري جلساتي تکليف تغييرات احتمالي در اساسنامه روشن شود؛ در آن صورت ممکن است انتخابات فدراسيون مدتي به تاخير بيفتد.


 وي از برگزاري جلسه 13 نفره انتخابي مجمع در اوايل هفته آينده خبر داد و گفت: به دليل مشغله و عدم حضور بعضي از اعضاي اين جمع در روزهاي آتي اين جلسه به اوايل هفته آينده برگزار مي‌شود. به زودي تصميم گرفته خواهد شد که پيش از انتخابات موضوع تغييرات احتمالي در اساسنامه عملي شود يا پس از آن.


 نايب رييس فدراسيون با ابراز رضايت از عملکرد تيم ملي جوانان در رقابت‌هاي مقدماتي قهرماني آسيا، اظهار کرد: از عملکرد تيم جوانان در اين رقابت‌ها رضايت دارم. آن‌ها زحمات زيادي براي کسب آمادگي هر چه بهتر، کشيدند. اما بايد بدانيم که به جهت آماده سازي تيم براي حضور در مرحله نهايي رقابت‌هاي قهرماني آسيا بايد تلاش بيشتري داشته باشيم، چرا که تمام تيم‌هاي حاضر در آن مرحله با تمام توان ظاهر خواهند شد و در يک تورنمنت فوق العاده‌ سخت و سنگين مقابل هم قرار مي‌گيرند.


 وي افزود: در همه دوره‌ها ما تا مرحله آخر صعود کرده‌ايم و در آنجا شرايط آنقدر سخت بوده که بعضا تيم‌هاي ما ناکام بوده‌اند. در حال حاضر وضع تيم جوانان خوب است، اما بايد با پشتيباني بيشتر کاري کنيم تا در مرحله بعدي که يک سال ديگر خواهد بود، موفق باشيم. بنده معتقدم تيم ملي با هدايت هر کسي بالا بيايد، توفيق است. هر کسي که بتواند تيم ملي را به بالاترين حد از آمادگي و توان برساند، من موافق او هستم.


 وي با ابراز رضايت از طرح تشکيل تيم ملي زير 22 سال گفت: تشکيل اين تيم حرکت درستي است که کي‌روش از روي درک و فهم بالايي که داشت، تصميم به تشکيل آن گرفت. ما به دنبال موضوع هستيم تا اين تيم هر چه سريع‌تر تشکيل شود. اين تيم مي‌تواند پشتوانه خوبي براي تيم ملي بزرگسالان ما باشد. تمام اين برنامه‌ها کمک مي‌کند تا تيم بزرگسالان بدون دغدغه‌ در مسيرهاي آتي گام بردارد.

دیدگاه‌ها