کد خبر : 58907 | 20 آبان 1390 ساعت 11:14 | 636 بازدید | 0 دیدگاه

حس می‌كنم دو سال در سپاهان ماندگار می‌شوم

زلاتکو کرانچار:از سپاهان و لیگ برتر ایران شناخت کافی دارم و هر بار سپاهان به مقام قهرمانی دست پیدا کرده است، با شایستگی به این عنوان نایل شده است.

حس می‌كنم دو سال در سپاهان ماندگار می‌شوم

 در مراسم معارفه و نشست خبري سرمربي جديد تيم فوتبال سپاهان که شامگاه پنجشنبه برگزار شد، کرانچار به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.

 سرمربي جديد تيم فوتبال سپاهان گفت: هميشه از طريق اينترنت يا اخبار رويدادهاي فوتبال ايران را دنبال مي‌کردم و به خوبي تيم سپاهان را مي‌شناختم. ضمن اين که از ليگ قهرمانان آسيا نيز اطلاع کافي دارم و مهم‌ترين چيزي که من را به سپاهان آورد، بزرگي اين تيم و مديريت قوي بود که در اين باشگاه حاکم است، به طوري که سپاهان در فوتبال ايران و آسيا نقشي تعيين کننده دارد.

 وي با بيان اين که تيم سپاهان از لحاظ کيفي و شخصيتي تيم بزرگي است، گفت: سپاهان از نظر فردي بازيکنان بسيار خوبي دارد و چند بازيکن ملي پوش نيز در اختيار داريم. ما قصد داريم که کيفيت بازيکنان سپاهان را ارتقاء دهيم.

 کرانچار در پاسخ به اين سوال که چرا اغلب حضورش در تيم‌ها تداوم ندارد، افزود: در مقدماتي اروپا من کارم را به خوبي دنبال کردم اما وقتي تيم نتيجه‌ نمي‌گيرد و يک عده راضي نيستند، نبايد ديگر در آن تيم ماند. زماني هم که در پرسپوليس بودم در سوم جدول قرار داشتيم و به اعتقاد خودم خداحافظي خوبي با پرسپوليس داشتم و من با دو تيم ملي زماني که کار مي‌کردم، هدفم موفقيت بوده است و هدفم نيز در سپاهان قهرماني و اگر مشکلي پيش آمد و نتايج خوبي گرفته نشد، طبيعي است که مربي از هر تيمي جدا مي‌شود، اما احساسم اين است که اين دو سال در سپاهان ماندگار مي‌شوم.

 سرمربي جديد تيم فوتبال سپاهان تصريح کرد: در مورد سيستم‌ اساسا تاکتيک را بر اساس مغز انتخاب نمي‌کنيم و براي سيستم‌ نبايد بازيکن تعيين کرد. سپاهان بازيکنان خوبي دارد و رويکرد من در اين تيم ارائه يک بازي تهاجمي است و در اردوي کيش نيز چهار ـ چهار ـ دو بازي مي کرديم. در سپاهان من قصد دارم علاوه بر فوتبال نفوذي در کار دفاعي نيز به طور جمعي بازي کنيم که گل نخوريم و بعد به گل برسيم و من بر اساس کيفيت تيم سيستم‌ را تعيين مي‌کنيم.

 وي درباره اين شايعه که در سپاهان بازيکن سالاري حاکم است، گفت: هر مربي کار خودش را انجام مي‌دهد و من کاري به عملکرد گذشته لوکابوناچيچ ندارم. چيزي که در تمرين‌هاي سپاهان ديدم اثري از بازيکن سالاري نبود، بلکه بازيکنان با تجربه و با کيفيتي در اين تيم هستند و اين بازيکنان روز به روز بهتر خواهند شد. ضمن اين که بازيکنان خارجي خوبي داريم که مهم کيفيت نهايي اين بازيکنان است و ما کمک مي‌کنيم که اين بازيکنان روز به روز بهتر شوند و درباره بازيکنان سالاري باز هم مي‌گويم که ما هيچ اجازه‌اي در اين خصوص نمي‌دهيم و اصلا هم چنين احساسي نداريم که در سپاهان بازيکنان سالاري حاکم است.

 کرانچار اظهار کرد: من بسيار خوشحالم که سپاهان بازيکنان خوبي دارد و البته مردم نيز از اين تيم انتظار قهرماني مجدد دارند. من با بازيکنان صحبت کرده‌ام و به آن‌ها گفته‌ام که اين اختلاف امتياز بايد جبران شود و البته براي قهرماني نيز گاهي شانس هم دخيل است.

 وي افزود: در سپاهان فوتبال هجومي را به نمايش مي‌گذاريم و اگر تماشاگران باز هم قهرماني مي‌خواهند بايد حمايت‌شان را از ما دريغ نکنند.

 سرمربي جديد تيم فوتبال سپاهان درباره کريم قنبري، گفت: قنبري خودش خواست که در سپاهان نماند و من مشکلي با او نداشتم و فقط اعلام کرده بودم مرزبان به عنوان دستيار اول من کار کند و درباره قنبري بايد از مسئولان باشگاه سوال پرسيده شود.

 کرانچار در ادامه گفت: با آناليزي که از کيفيت بازيکنان سپاهان داشتيم مي‌خواهيم بهترين را انتخاب کنيم و طبيعتا هدف اصلي ما قهرماني است يا لااقل حضور در ميان سه تيم برتر ليگ است و علاوه بر اين در آسيا هم مي‌خواهيم موفق شويم. ما اين امتياز را داريم که هم اکنون استقلال چون سه سال قهرمان نشده است، تحت فشار روحي قرار دارد و اين شانس را به مي‌دهد که بتوانيم به اين تيم در صدر جدول برسيم.

 وي درباره استفاده از بازيکنان پايه تيم سپاهان، گفت: در هر تيمي بازيکنان پايه نقش اساسي دارند، چرا که براي آينده آن تيم مهم هستند و بدون شک ما از بازيکنان پايه نيز استفاده بهينه را خواهيم کرد.

 وي در پاسخ به اين سوال که چه احساسي داريد اولين بازي شما در سپاهان در مقابل پرسپوليس است، افزود: من مي‌خواهم در اين بازي نتيجه‌ مثبت بگيرم و کارم را با قدرت با سپاهان ادامه مي‌دهم و هيچ کاري ندارم، چون قبلا در پرسپوليس بوده‌ام، حال مشکلي داشته باشم که مقابل اين تيم قرار بگيرم.

 وي درباره تيم ملي ايران تصريح کرد: تيم ملي شرايط عالي دارد و در جدول در رده خوبي قرار دارد و مي‌توانيم تيم بحرين را شکست دهيم. البته دور بعد مهم است که تيم ايران بايد در مقابل بزرگان آسيا قرار بگيرد و بايد ببينيم که تيم ايران چرا در سال‌هاي قبل با وجود داشتن بازيکنان بزرگ نتايج مثبتي نگرفته است.

 وي درباره امکانات تيم پرسپوليس در مقايسه با امکانات تيم سپاهان، گفت: امکانات سپاهان از پرسپوليس بهتر است و اين تيم سازماندهي قوي‌تري دارد و از مسئولان بهتري نيز بهره مي‌برد و مطمئن هستم که مي‌توانيم در سپاهان موفق شويم.

 سرمربي جديد تيم فوتبال سپاهان در پاسخ به اين سوال که آيا به هواداران سپاهان قول قهرماني مي‌دهيد، گفت: در فوتبال ايران هر کس از راه مي‌رسد يک قولي مي‌دهد و بعد هم مسئوليت نمي‌پذيرد. من اصلا بلد نيستم دروغ بگويم. فقط مي‌توانم بگويم که براي قهرماني سعي مي‌کنم چون به هر حال شرايط مشکل است، اما انگيزه بالايي دارم و مي‌خواهم براي قهرماني سپاهان تلاش کنم و هيچ زماني براي قهرماني دير نيست.

 وي افزود: در اين 30 سالي که در آمريکا بودم، با تيم‌هاي مختلفي کار کردم و سه سال قبل به ايران آمدم و خوشحالم که به خانه خودم، سپاهان بازگشتم.

 وي ادامه داد: ديدگاه من توجه به تيم‌هاي پايه و استعدادهاي بالقوه است و بايد به هر مربي که انتخاب مي‌کنيم فرصت دهيم. با چند باخت نبايد مربي عوض کرد. ما امسال مربي بزرگ براي سپاهان آورديم و باشگاه هم بايد به کرانچار فرصت دهد.

 خوروش درباره شرايط قرارداد کرانچار، اظهار کرد: مهم‌ترين شرط قرارداد کرانچار اين بود که در کنار او حتما عليرضا مرزبان به عنوان دستيار اول باشد و رحيمي مدير عامل باشگاه سپاهان هم به کريم قنبري اين موضوع را اطلاع داده بود و قنبري گفته بود که با اين شرايط در سپاهان نمي‌مانم، اما ممکن است تا پايان هفته نظر نهايي خود در اين باره به ما اعلام کند و ما نبايد اين مربيان را به راحتي از دست بدهيم.

 وي گفت: بصيرت نيز به عنوان مشاور فني تيم سپاهان منصوب شده است و اصلا مشاور فني پست تشريفاتي نيست. درباره حذف سپاهان از ليگ قهرمانان آسيا تنها مجيد بصيرت مقصر نيست، چرا که AFC هم در اين موضوع مي‌تواند مقصر باشد.

 سرپرست تيم فوتبال سپاهان، تصريح کرد: از جزئيات مفاد قرارداد کرانچار اطلاعي ندارم، اما احتمالا سقف قرارداد رعايت شده است.

 در پايان عليرضا مرزبان نيز به عنوان دستيار اول کرانچار به رسانه‌هاي گروهي معرفي شد.

 
 

دیدگاه‌ها