کد خبر : 57148 | 29 مهر 1390 ساعت 11:50 | 700 بازدید | 0 دیدگاه

پلاتینی:بلاتر به وعده‌هایش عمل كند

رئیس یوفا از بلاتر خواست تا به قول‌ها و وعده‌هایش برای اصلاح فیفا عمل کند تا اقدامات انجام شده در این نهاد شفافیت بیشتری داشته باشد.

پلاتینی:بلاتر به وعده‌هایش عمل كند

 پس از اعلام سپ بلاتر براي ايجاد تغييرات اساسي در فيفا، ميشل پلاتيني رئيس فرانسوي يوفا ابراز اميدواري کرد در نشست بعدي کميته‌ي اجرايي دوره‌ي تغييرات در فيفا آغاز شده تا اين نهاد وارد عصر شفاف‌سازي تمام فعاليت‌ها پيش برود.

 هشت عضو اروپايي فيفا در نشستي داخلي، آخرين راهکارها براي حصول اطمينان از انجام تغييرات در فيفا را بررسي کردند تا بدين وسيله اعتبار خدشه دار شده‌ي فوتبال پس از 12 ماه جنجال و رسوايي در فيفا بازگردد.

 اعضاي اروپايي فيفا به رهبري پلاتيني، در نشست بعدي فيفا تلاش خواهند کرد تا تئو زوان‌زيگر، عضو آلماني فيفا را به رياست کميته‌ي جديد اصلاحات منصوب کنند. زوان‌زيگر پيش از اين برنامه‌اش را با 5 محور به بلاتر ارائه کرده است.

 پلاتيني در گفت‌وگو با آسوشيتدپرس عنوان کرد: اميدوارم بلاتر اين بار قولي را که داده عملي کند و وعده‌هاي مطرح شده فقط در حد ايده و حرف نباشد. اميدواريم شفاف سازي در فيفا بيشتر از گذشته وجود داشته باشد. ما پيشنهاد خودمان را مطرح کرده‌ايم و درباره‌ي اين مساله بحث مفصلي خواهيم داشت.

 وي ادامه داد: وضعيت در تمام اروپا به همين شکل است و هم به نوعي خواهان پيگيري مسائل هستند. در نشستي که ماه گذشته در قبرس برگزار شد، 53 عضو يوفا از ما درخواست کردند تا مصرانه نسبت به آنچه در فيفا رخ مي‌دهد واکنش نشان دهيم. حتي در نشست فيفا در زوريخ هم برخي از اعضا پرسش‌هايي را مطرح کردند و از فيفا خواستند تا مديريت بهتري در حل مسائل نشان دهد.

 پلاتيني با ابراز اميدواري از نگرش بلاتر براي انجام تغييرات گفت: اطمينان دارم که بلاتر خودش هم حرف‌ها و پيشنهادهايي دارد و ما در جلسه‌ي کميته‌ي اجرايي اين پيشنهادها را بررسي خواهيم کرد.

 رئيس يوفا درباره‌ي پيش بيني‌اش از آينده‌ي فيفا اظهارنظر جالبي مطرح و عنوان کرد: من خوشبين هستم که در آينده اتفاق‌هاي مهمي در فيفا رخ بدهد. اما اين مساله را هم نبايد فراموش کرد که در اوج زماني که فيفا با مشکلات دست وپنجه نرم مي‌کرد ما فينال ليگ قهرمانان اروپا را برگزار کرديم و هيچ مساله‌اي هم پيش نيامد. اين موضوع نشان مي‌دهد که ما نيازي نداريم که فيفا آينده‌ي بهتري داشته باشد، اما فيفا براي وجهه‌ي خودش در جهان و به عنوان مرجع اصلي فوتبال در جهان نياز دارد که تصوير بهتري از خودش بر جاي بگذارد. فکر مي‌کنم به سود فوتبال باشد تغييراتي که بلاتر وعده داده در فيفا رخ بدهد. احساس من اين است که او خودش هم براي ايجاد تغيير در برخي قسمت‌ها انگيزه‌ي زيادي دارد.

 فيفا در يک سال گذشته با شديد‌ترين بحران‌ها که در تاريخ فوتبال جهان کم سابقه و حتي به نوعي بي سابقه بود، روبرو شد. موضوع انتخاب ميزبان جام جهاني، پرداخت رشوه براي تغيير راي اعضاي کميته‌ي اجرايي، محروميت و اثبات اتهام رشوه خواري، تغيير و جابجايي در اعضاي کميته‌ي اجرايي و جنگ تمام عيار بن همام و بلاتر در جريان رقابت براي انتخابات رياست فيفا، سالي نااميد کننده را براي بزرگ‌ترين نهاد فوتبال جهان رقم زد.

 
 

دیدگاه‌ها