کد خبر : 56051 | 16 مهر 1390 ساعت 11:53 | 787 بازدید | 0 دیدگاه

سه شنبه،اعلام نظر قطعی در مورد تیم ملی المپیک

نایب‌رییس فدراسیون فوتبال گفت: بنابر مکاتباتی که با فیفا داشتیم تیم المپیک عراق قطعا از رقابت‌های انتخابی المپیک 2012 لندن حذف شده اما رای فیفا درباره باز گرداندن احتمالی تیم ایران به گردونه رقابت‌ها سه‌شنبه اعلام می‌شود.

سه شنبه،اعلام نظر قطعی در مورد تیم ملی المپیک

 مهدي تاج با ابراز اميدواري نسبت به بازگشت تيم ملي فوتبال المپيک ايران به گردونه رقابت‌هاي انتخابي المپيک 2012 لندن، اظهار کرد: طبق مکاتباتي که فدراسيون ايران با فيفا داشته، حذف تيم المپيک عراق از رقابت‌هاي انتخابي المپيک قطعي است، اما اينکه آيا ايران جايگزين اين تيم شود بستگي به راي نهايي فيفا دارد که ابتدا قرار بود پنج‌شنبه گذشته اعلام شود اما بنابر نظر وکلاي ما اين راي احتمالا سه‌شنبه اين هفته اعلام خواهد شد.

 وي افزود: وکلاي سوييسي و انگليسي که به خدمت گرفتيم، تلاش زيادي براي اعاده حق تيم المپيک ايران کرده‌اند. اينکه عراق در مرحله بعدي يک بازي مقابل تيم ازبکستان بازي کرده، بر ابهام راي فيفا مبني بر بازگرداندن ايران افزوده است تا جايي که اگر بنابر کنار گذاشتن ايران باشد، ما حاضريم شکستي که عراق مقابل ازبکستان متحمل شده را براي تيم ما منظور کنند. به هر شکلي سعي مي‌کنيم تيم المپيک احيا شود و بنده شخصا اميد زيادي به تحقق اين مساله دارم.

 نايب‌رييس فدراسيون با تاکيد بر اينکه مجمع انتخابات رياست فدراسيون فوتبال بايد در تاريخ و ساعت مقرر در دي‌ماه برگزار شود، در اين‌باره به ايسنا گفت: بعد از مجمعي که 28 شهريور برگزار شد، چند بند پيشنهادي براي اصلاح اساسنامه به اعضا اعلام شده است؛ آنها اکنون مشغول فکر کردن هستند. حتي در اين بين موارد پيشنهادي هم به جهت افزودن به اساسنامه ارايه شده است. در مجموع بنا داريم پس از بازي رفت تيم ملي مقابل بحرين، هرچه سريعتر جلسه مجمع را براي تصويب اصلاحات اساسنامه برگزار کنيم و در آن جلسه هم روي تاريخ دقيق مجمع انتخاباتي توافق نهايي ميان اعضا صورت مي‌گيرد.

 تاج در ادامه اين گفت‌وگو با بيان اينکه بنابر اعلام گزارش‌هاي هيات رسيدگي به تخلفات فدراسيون، بايد تصميم‌گيري‌هاي جديدي براي تشکيلات کميته فوتبال ساحلي گرفته شود به ايسنا گفت: بنده اعتقاد دارم بايد تصميم‌گيري‌هاي جديدي براي کميته فوتبال ساحلي فدراسيون گرفته شود و ترکيب کلي آن دچار تغييرات جدي شود. موضوع فوتبال ساحلي و تغييراتي که از آن صحبت مي‌کنم ارتباطي به نتايج تيم ملي ما ندارد بلکه بحث‌هاي ديگري درباره عملکرد اين کميته مطرح است که هيات رسيدگي به تخلفات هم گزارش‌ها و نقطه‌ نظرات خود در اين‌باره را تسليم رييس فدراسيون کرده است. در نهايت اين رييس فدراسيون خواهد بود که تصميم‌گيري نهايي را درباره کميته فوتبال ساحلي خواهد گرفت.

 وي در پاسخ به اين سوال که فدراسيون براي جلوگيري از بروز هرگونه مشکل احتمالي در جريان بازي تيم‌هاي ايران و بحرين چه تمهيداتي انديشيده تا اين مسابقه در حضور ناظر امنيتي فيفا، بدون هيچ مساله‌اي برگزار شود،‌ گفت: اين موضوع پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد. بنده امروز (شنبه) صحبت‌هايي با مهدي محمدنبي دبيرکل فدراسيون خواهم داشت و قرار است يک جلسه هم با مسوولان وزارت امور خارجه داشته باشيم. همچنين نامه‌نگاري‌هايي با استانداري و ساير دستگاه‌هاي مربوطه انجام داديم تا کنترل‌هاي لازم صورت گرفته و مشکلي پيش نيايد. اما در هر صورت بايد پذيرفت که برقراري امنيت و کنترل شرايط سکوهاي ورزشگاه دست فدراسيون نيست. ما سعي کرديم ظرافت‌ها وحساسيت‌هاي AFC درباره شرايط برگزاري اين رقابت‌ها را به مسوولان مربوطه انتقال دهيم.

 تاج همچنين با ابراز رضايت از وضعيت تيم‌هاي ملي نوجوانان و جوانان و روند اجراي برنامه‌هايشان، خاطرنشان کرد: در رده نوجونان که علي دوستي‌مهر و همکارانش مشغول هستند وضعيت خوبي داريم. در رده جوانان هم که هدايت تيم را اکبرمحمدي برعهده دارد. فريدون معيني حساسيت‌هاي لازم را نسبت به اجراي برنامه‌ها داشته و به دقت مواظبت دارد تا اين تيم مشکلي پيدا نکند.

دیدگاه‌ها