کد خبر : 52201 | 03 شهریور 1390 ساعت 11:36 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

قرعه كشی لیگ قهرمانان اروپا

مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا (چمپیونزلیگ) امشب (پنجشنبه) قرعه کشی می شود تا تیم های قدرتمندی چون بارسلونا و رئال مادرید اسپانیا یا منچستریونایتد و چلسی انگلیس حریفان خود را بشناسند.

قرعه كشی لیگ قهرمانان اروپا

 به گزارش خبرگزاري ها، اين چهار تيم مدعي از تيم هايي هستند که در کنار اينترميلان ايتاليا قهرمان رقابت هاي 2010 در سيد نخست قرار گرفته اند.
 اما آث ميلان قهرمان هفت دوره اروپا بعد از صعود آرسنال که در رده بالاتري قرار دارد، در گلدان مربوط به تيم هاي سيد دوم قرار مي گيرد.
 تيم ها در اين قرعه کشي که در موناکو برگزار مي شود، در قالب هشت گروه چهار تيمي قرار خواهند گرفت.
 در بين تيم هاي سيد سوم، تيم ولخرج منچسترسيتي از همه خطرناک تر به نظر مي رسد.
 تيم هاي حاضر در مسابقات ليگ قهرمانان اروپا بر اساس عملکردي که در مسابقات اروپايي در پنج فصل گذشته داشته اند، سيدبندي شده اند. از اين رو منچسترسيتي نيز به دليل اينکه در اين مدت فقط دو بار در مسابقات ليگ اروپا شرکت کرده، در سيد سوم قرار داده شده است.
 تيم بورسيا دورتموند قهرمان بوندس ليگا که در سال 1997 به قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا رسيد، بعد از 9 سال غيبت به عنوان تيم سيد چهارمي به اين رقابت ها بازگشته است.
 با توجه به قانون اتحاديه فوتبال اروپا (يوفا) مبني بر اينکه تيم هايي از يک کشور نمي توانند در يک گروه قرار بگيرند، ترکيب تيم هاي بارسلونا، ميلان، منچسترسيتي و دورتموند مي تواند ترکيب هيجان انگيزي بوده و گروه مرگ مسابقات لقب بگيرد.
 ناپولي ديگر تيم سيد چهارمي است که 21 سال پيش در مسابقات قديمي جام اروپا شرکت کرده بود.
در اين سيد تيم اوتلول گالاتي قهرمان روماني هم براي اولين بار در مسابقات حضور پيدا کرده است.
يکي از تغييراتي که چهارشنبه در ترکيب تيم هاي حاضر در ليگ قهرمانان اروپا به وجود آمد، انصراف تيم فنرباغچه از مسابقات بود.
 يوفا بعد از انصراف اين تيم، ترابزونسپور نايب قهرمان فصل گذشته ليگ ترکيه را جايگزين آن کرد که در دور سوم مرحله انتخابي حذف شده بود.
 اين تيم هم گرچه مظنون به تباني در مسابقات است، در سيد چهارم قرار خواهد گرفت.
 البته يوفا وعده داده است، هر باشگاهي که به دليل تباني در مسابقات گناهکار شناخته شود، از مسابقات حذف خواهد شد.
 مسابقات ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا پر بيينده ترين و جذاب ترين رقابت هاي باشگاهي در جهان است که اتحاديه فوتبال اروپا مبلغ 754 ميليون يورو را به عنوان جايزه نقدي در بين تيم هاي حاضر در مرحله گروهي مسابقات فصل قبل آن توزيع کرد.
 در اين رقابت ها 32 تيم حضور خواهند داشت که در قالب هشت گروه چهار تيمي به رقابت مي پردازند و در پايان مرحله گروهي دو تيم نخست هر گروه به دور بعد صعود مي کنند.
 تيم هاي سوم نيز از مرحله حذفي وارد رقابت هاي ليگ اروپا خواهند شد.
 قبل از قرعه کشي امشب يوفا برنده جايزه بهترين بازيکن سال اروپا را از بين سه نامزد نهايي آن يعني ''ليونل مسي'' و ''ژاوي هرناندز'' از بارسلونا و ''کريستيانو رونالدو'' از رئال مادريد اعلام خواهد کرد.

دیدگاه‌ها