کد خبر : 48912 | 27 تیر 1390 ساعت 09:10 | 567 بازدید | 0 دیدگاه

کدامیک داربی تهران را می‌برد؟

واكنش رسانه‌های آلمانی به حضورهنكه وسومدیك

قطعی شدن حضور میشائیل هنکه و رالف سومدیک در تیم‌های سرخابی شهر تهران بازتاب زیادی در رسانه‌های‌آلمانی داشت.

واكنش رسانه‌های آلمانی به حضورهنكه وسومدیك

    دو مربي ميانسال آلماني که در سال‌هاي گذشته همواره به عنوان «دستيار» فعاليت مي‌کردند، در روزهاي پاياني هفته گذشته با سران دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به توافق رسيدند تا در فصل بعد به عنوان «دستيار» در کنار سرمربي‌هاي اين دو تيم باشند.


خبرگزاري DPA به عنوان معتبرترين رسانه آلماني، از حضور اين دو مربي آلماني در استقلال و پرسپوليس خبر داد. همچنين سايت T-ONLINE، با اشاره به سفر ميشائيل هنکه به ايران او را مربي جديد استقلال تهران خواند.

اين سايت در ادامه گزارش خود آورده است: "دستيار چندين و چند ساله اوتمار هيتسفلد قرار است در کنار دستياري به علي فتح الله زاده، مدير باشگاه استقلال نيز مشاوره فني دهد. سرمربي که پيش از اين در بوندسليگا دو هم به خوبي خود را نشان داده بود، کارنامه خوبي در بوندسليگا دارد. او سابقه دستياري در بايرن مونيخ، دورتموند و کايزرس‌لاترن را در کارنامه خود دارد و به عنوان سرمربي در تيم ساربروکن هم فعاليت داشته است. آخرين جايي که هنکه در آن فعاليت داشت، کلن بود که در آن تيم به عنوان دستيار فعاليت مي‌کرد."


اين سايت در ادامه گزارش خود با اشاره به کارنامه رالف سومديک آورده است: "سومديک که سابقه سه بار ايستادن در درون دروازه‌ تيم ملي آلمان را در کارنامه دارد، اخيرا همکاري خوبي با توماس دال در تيم گنجر بيرليگي آنکارا در ليگ حرفه‌اي ترکيه داشت. دروازه‌بان پيشين تيم ملي آلمان که به تازگي با پرسپوليس به توافق رسيده حال بايد در داربي تهران مقابل هموطن خود ميشائيل هنکه قرار بگيرد. البته پرسپوليس نيز به دنبال جذب هنکه بود، اما در نهايت با سومديک به توافق رسيد."

سومديک که در فصل جاري دستيار حميد استيلي خواهد بود. سومديک در کارنامه خود سابقه سرمربيگري در تيم بوخوم و همچنين تيم ملي غنا را به همراه دستياري در تيم‌هاي بوخوم، هامبورگ، دورتموند و گنجر بيرليگي دارد.

همچنين سايت رسمي باشگاه بايرن مونيخ با اشاره به حضور رالف سومديک و ميشائيل هنکه در ايران درباره دستيار جديد پرويز مظلومي آورده است: "همکار پيشين اوتمار هيتسفلد روز شنبه با نايب قهرمان ايران به توافق رسيد."

 
 

دیدگاه‌ها