کد خبر : 43728 | 20 اردیبهشت 1390 ساعت 09:50 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

تأمین سقف قراردادها اقدام غیرکارشناسی بود

مدیرعامل سایپا: از چند مربی داخلی و خارجی برای فصل آینده برنامه گرفته‌ایم

مدیرعامل باشگاه سایپا گفت: برای فصل آینده از چند مربی داخلی و خارجی برای تیم فوتبال‌مان برنامه گرفتیم.

مدیرعامل سایپا: از چند مربی داخلی و خارجی برای فصل آینده برنامه گرفته‌ایم

    به گزارش خبرگزاري فارس، باشگاه سايپا با وجود آنکه تيم واليبالش به فينال ليگ برتر رسيده و در رشته‌هايي مانند تکواندو قهرمان شده اما در فوتبال که مهمترين و پرمخاطب‌ترين رشته است ناکام بوده و تيم فوتبال اين باشگاه در خطر سقوط به دسته اول قرار دارد.
خبرگزاري فارس براي اطلاع از آخرين وضعيت تيم فوتبال سايپا گفت‌وگويي را با آرش کوشا مديرعامل اين باشگاه انجام داده است.

فارس: چرا تيم فوتبال سايپا برخلاف ساير تيم‌هاي اين باشگاه شرايط خوبي ندارد و حتي در خطر سقوط به دسته يک است؟
- در بحث فوتبال و در بخش بزرگسالان استراتژي ما استراتژي تغيير بود. مي‌خواستيم در رده‌هاي پايه برنامه‌اي را اجرا کنيم و در تيم فوتبال بزرگسالان تغيير داشتيم. ما مي‌خواستيم پس از يک سطح در فوتبال اين تغيير نگرش را داشته باشيم زيرا در تيم‌هاي پايه برنامه‌هاي مفصلي داريم اما نتيجه نگرفتن تيم فوتبال به عوامل درون‌زا و برون‌زاي زيادي مربوط مي‌شد. مهمترين عاملش تعيين بخش سقف قراردادها بود.

فارس: چطور؟
تعيين سقف قراردادها براي بازيکنان کاري غيرکارشناسي بود و بخشنامه وزارت صنايع و معادن را نيز به خودش پيوست مي‌دهد بنابراين ما لازم ديديم سقف قراردادها را رعايت کنيم و نتوانستيم بازيکناني که مدنظرمان بود اما بيش از سقف موردنظر را درخواست مي‌کردند را جذب کنيم.
برايم عجيب است وقتي تيمي در نزديکي شهر تهران به بازيکني پيشنهاد سقف قرارداد مي‌دهد چطور آن بازيکن به يک تيم شهرستاني رفته است؟ قطعا آن بازيکن با مبلغ سقف قرارداد جذب نشده است. زماني که من به باشگاه سايپا آمدم تيم فوتبالش شرايط بحراني داشت و در رده چهاردهم بود اما در نهايت اين تيم به مقام هشتم رسيد آن هم در صورتي که اگر در قم برابر صبا مساوي نمي‌کرديم ششم مي‌شديم. در اين فصل نيز نتوانستيم به دليل سقف قرارداد بازيکنان مورد نظر را جذب کنيم.

فارس: عامل ديگري هم وجود داشت؟
دومين عاملي که باعث شد ناکام شويم مصدوميت‌هاي بازيکنان بود. بازيکني مانند علي زينالي در تيم اميد ايران مصدوم شد اما مسئولان فدراسيون هيچ سراغي از او نگرفتند. ما خودمان را به بازيکنان سايپا متعهد مي‌دانيم و تمام هزينه‌هاي عمل و درمانش را پرداخت کرديم. به اين ترتيب يک بازيکن ثابت ما مدت‌ها از ميادين دور بود و اين اواخر 15-10 دقيقه توانسته براي ما در هر بازي به ميدان برود.
نکته ديگر ميزان هزينه تيم‌هاست. تيم فوتبال سايپا در حد همان سياست سقف قرارداد حرکت مي‌کرد.

فارس: اشتباهات داوري هم در اين ميان نقش داشت؟
بله، يکي ديگر از عوامل ناکامي تيم ما اشتباهات داوري بود. در 4 مسابقه به تأييد کارشناسان و فيلم مسابقه داوران به ضرر ما سوت زدند و اشتباهاتي را مرتکب شدند. البته اگر بخواهيم خوشبينانه نگاه کنيم اگر آن امتيازات به دليل اشتباهات داوري از ما کم نمي‌شد و ما ضرر نمي‌کرديم شرايط تيم ما اکنون در جدول با شرايط کنوني فرق داشت. ضمن اينکه اشتباه در برنامه ريزي را نيز بايد به مجموع عوامل ناکامي اضافه کرد. در مجموع اين عوامل باعث شد ما در شرايط سخت و بحراني قرار بگيريم.

فارس: شايعه شده بود شما به مجتبي تقوي پيشنهاد سرمربي‌گري تيم فوتبال سايپا را داديد و به دليل اينکه قبول نکرد از دست او دلخور شده‌ايد؟
- ما تقوي را از ابتدا براي تيم‌هاي پايه آورده بوديم و از روزي که او به باشگاه آمد اين شايعات وجود داشت. اکنون که دو بازي به پايان ليگ مانده باز هم چنين شايعاتي را مطرح مي‌کند.
تقوي مشاور فني من و مدير تيم‌هاي پايه باشگاه سايپا است که انصافا کار خود را نيز خوب انجام مي‌دهد. ما هيچ پيشنهادي به او براي سرمربي‌گري تيم سايپا نداديم. تقوي خودش يک سايپايي است و اگر چنين پيشنهادي به او مي‌شد قطعا براي کمک به سايپا اين پيشنهاد را قبول مي‌کرد، بنابراين اين استدلال خوبي است که بپذيريم پيشنهادي به تقوي براي سرمربي‌گري داده نشده است.

فارس: شما يکي از اعضاي هيأت رئيسه سازمان ليگ هستيد. باتوجه به انتقادهايي که از سقف قرارداد بازيکنان داريد فصل آينده چنين سقفي در نظر گرفته مي‌شود يا نه؟
- هنوز بحثي پيرامون اين مسئله در جلسات سازمان ليگ مطرح نشده است. طرح و ايده بايد پشتوانه و قابليت اجرا داشته باشد و وقتي مستقل آن طرح را بيان کنيد گروهي که مخالف آن هستند در اقليت قرار مي‌گيرند. شعار من اين است اگر سقف قرارداد منطقي بود چرا اجرايي نشد و تنبيهاتي نظير کسر امتياز و محروميت‌هاي اعلام شده اعمال نشد و اگر غيرمنطقي بود چرا اين طرح پيشنهاد شد؟

فارس: اگر تيم فوتبال سايپا به دسته يک سقوط کند شما چه واکنشي نشان خواهيد داد؟
- اميدوارم با حضور بازيکنان و کادر فني مجربي که داريم چنين اتفاقي نيفتد اما همانطور که گفتم سايپا از اشتباهات داوري آسيب جدي ديد و هرگز جارو جنجالي به پا نکرد. ما منطقي اعتراض کرديم. در بوشهر گل سالم ما در ديدار با شاهين مردود اعلام شد و در نهايت کميته داوران رسما از باشگاه سايپا به خاطر رفتار منطقي و معقولانه تشکر و عذرخواهي کرد. ما در ليگ برتر خواهيم ماند و انشاءالله در دوبازي آينده نتيجه خوبي خواهيم داشت.

فارس: شايعه حضور شما به عنوان وزير ورزش و حتي رئيس فدراسيون فوتبال در محافل ورزشي منتشر شده، اين شايعات صحت داشت؟
- هيچ صحبتي با من نشده است و من حضور در فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش را تکذيب مي‌کنم. براي سال 90 برنامه‌هاي خود در باشگاه را با مربيان تيم‌ها در ميان گذاشتم و تمام هم و غم من باشگاه سايپا است. سال 90 سال شکوفايي باشگاه سايپا خواهد بود.

فارس: مجتبي شريفي از رياست فدراسيون فوتبال کنار رفت. نظر شما در مورد اين تغيير چيست؟ شريفي يکي از بيشترين چالش‌ها را با محمد مايلي کهن سرمربي تيم شما داشت؟
- در دوره‌اي که من بودم اين چالش خيلي جدي نبود اما در کميته انضباطي بايد بازنگري شود. جوانان ما پاک هستند و نبايد نگاه قهرآميز به آنها داشته باشيم. من حتي به محل و مکان کميته انضباطي ايراد دارم. محل استقرار اين کميته مناسب نيست. سخت افزار و نرم افزار کميته انضباطي بايد بازنگري شود.
البته الحمدالله من تاکنون به کميته انضباطي احضار نشده‌ام اما يک بار که به اين کميته رفتم و کار داشتم متأسفانه با بازيکناني مواجه شدم که به هر دليلي به کميته انضباطي احضار شده بودند. چرا بايد شرايط اين گونه باشد؟ چرا بايد مراجعين با بازيکنان احضار شده رو به رو شوند. اين در شأن بازيکن نيست. من در کميته انضباطي خودم را به نديدن زدم زيرا خجالت مي‌کشيدم با بازيکناني که به هر دليل احضار شده بودند رو در رو شوم.
من نقدي به شريفي در مورد کريم انصاري فرد داشتم، اينکه بازيکن ما به محض اينکه به کميته انضباطي احضار شد اخبار اين احضار در رسانه‌ها بسيار گسترده منتشر شد. در حالي که در نهايت انصاري‌فرد تبرئه شد. نبايد چنين رفتاري را از کميته انضباطي شاهد باشيم. بايد شرايط بهتر و مطلوب‌تر باشد ضمن اينکه تنبيهات نيز متناسب با تخلف انجام گرفته در نظر گرفته شود.

فارس: گفته مي‌شود کريم انصاري‌فرد به يک تيم خارجي يا استقلال خواهد رفت. اين شايعات صحت دارد؟
- قرارداد کريم انصاري فرد در پايان فصل تمام مي‌شود. من اين جوان را به لحاظ شاخص‌هاي فني، مهارتي و اخلاقي و شخصيتي يک بازيکن بي‌نظير مي‌دانم. او مي‌تواند در بهترين ليگ‌هاي خارجي بازي کند. او يک سرمايه ملي است و همواره به عنوان سرباز در تيم ملي نيز خدمت کرده است. با اين حال در بهترين شرايط و بهترين تيم‌هاي خارجي حضور پيدا کند هر چند باشگاه سايپا نيز پيشنهاد خودش را براي امضاي قرارداد دوباره با او ارائه خواهد کرد. من به اين بازيکن علاقه شخصي دارم.

فارس: ديدار با تراکتورسازي تبريز را چطور مي‌بينيد. باتوجه به اينکه شايعه شده مسابقه اين تيم با سايپا بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.
- تراکتورسازي تيم خوبي است و هواداران خونگرم آذربايجان اين تيم را حمايت مي‌کنند. ما هميشه برابر تراکتورسازي خوب بازي کرديم. فصل گذشته اين تيم را شکست داديم و در دور رفت نيز به تساوي رسيديم. من به فوتبال بدون تماشاگر علاقه‌اي ندارم. فوتبال با حضور تماشاگران زيباتر مي‌شود و با حضور تماشاگران خونگرم تبريزي مي‌توانيم شاهد يک بازي پرشور و حرارت باشيم.

فارس: شايعه شده علي دايي، اميرقلعه نويي و منصور ابراهيم زاده، مربيان مدنظر شما براي فصل آينده هستند...
- ما با هيچ مربي مذاکره نکرده‌ايم اما از چند مربي داخلي و خارجي براي فصل آينده تيم فوتبال سايپا برنامه گرفته‌ايم، برنامه‌ها را بررسي مي‌کنيم و بهترين گزينه را براي بهترين تيم انتخاب خواهيم کرد. در فصل آينده سياست ما حداقل کسب سهميه‌هاي آسيايي خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها