کد خبر : 34711 | 17 دی 1389 ساعت 11:35 | 622 بازدید | 0 دیدگاه

جذب بازیکنان بی‌کیفیت با قیمت‌ بالاتر از ستاره‌ها و بی‌اخلاقی‌های صبا

رئیس هیات فوتبال استان قم انتقادهای زیادی از مدیریت سابق باشگاه صبا مطرح کرد.

 مجتبي رمضان بيگي در مورد تغيير مديريت در باشگاه صباي قم اظهار داشت: نظر فوتبالي خودم را خارج از بحث مديريتي باشگاه بيان مي‌کنم و آنچه اتفاق افتاده را به فال نيک مي‌گيرم. براي بومي‌سازي در تيمي مانند صباي قم بايد ابتدا مديريت باشگاه بومي‌سازي مي‌شد تا گام اساسي در اين راستا برداشته مي‌شد.
 وي ادامه داد: مديريت سابق در يک سال اخير با وجود تمام زحماتي که کشيد، نتوانست شرايط را به گونه‌اي به سود صبا مديريت کند. به عنوان مثال، 10 بازيکن در ابتداي فصل از تيم جدا شدند؛ بازيکناني که هر کدام اکنون در تيم‌هاي جديد ستاره هستند. غلامرضا رضايي، عباس محمدرضايي، ارشاد يوسفي، محمد نوري و ... اين بازيکنان به راحتي از صبا جدا شدند و مديريت باشگاه برنامه‌اي براي حفظ آنها نداشت؛ در حالي که مديرعامل بايد براي حفظ تيم تلاش کند يا حداقل براي جايگزيني اين بازيکنان فکري اساسي مي‌کرد.
 رمضان‌بيگي تاکيد کرد: در سياست‌هاي باشگاه چنين چيزي ديده نشد. بازيکنان با کيفيتي پايين‌تر از بازيکنان جدا شده و قراردادهاي مالي بالاتر، جذب شدند. به عنوان مثال، دو بازيکن برزيلي براي صبا به خدمت گرفته شد که گفته مي‌شد يکي از آنها هفت بازي ملي دارد. در حالي که از برزيلي که از سال 1974 مي‌شناسم، چنين بازيکني نداشته است. شايد اين بازيکن در برزيلي ديگر بازي مي‌کرده است. در نهايت، مديريت قبلي اين دو بازيکن را ديپورت کرد.
 رئيس هيات فوتبال استان قم ادامه داد: يک مدير حرفه‌اي در سطح فوتبال حرفه‌اي دنيا يا در سطح پايين‌تر در سطح فوتبال ايران، بايد شرايط لازم را براي عقد قرارداد با بازيکنان و حفظ تيم بداند. 90 درصد بازيکنان صبا اکنون قراردادي يک ساله دارند؛ آن هم در حالي که فصل آينده فقط مي‌توانيم پنج بازيکن ليگ برتري جذب کنيم. به اين ترتيب، صبا فصل آينده روزهاي سختي را در پيش دارد که دليل آن بد قرارداد بسته شدن با بازيکنان است. چرا بازيکني مانند سهراب بختياري‌زاده که بازيکن خوب و ارزشمندي است اما به دليل سن بالا قراردادي دو ساله با باشگاه امضا مي‌کند؛ اما ساير بازيکنان قراردادشان يک ساله است؟
 رمضان‌بيگي خاطر نشان ساخت: اينها نشانگر اين است که مديريت حرفه‌اي در باشگاه اعمال نشده است. از نظر اخلاقي نيز صبا يکي از بدترين شرايط تاريخش را پشت سر گذاشت. آرايي که کميته انضباطي در اين فصل براي باشگاه صادر کرد، بيانگر اين موضوع است. فرزاد حاتمي در دو بازي با مس و ذوب‌آهن محروم شد. سه بازيکن ديگر به نام‌هاي داود حقي، مرتضي کاشي و حميد فرزانه، در ديدار با مس محروم شدند که با تلاش هيات فوتبال مورد بخشش قرار گرفتند. عباس مرادي قائم مقام باشگاه محروم و ممنوع‌المصاحبه شد. محسن بياتي‌نيا بهترين بازيکن تيم به دليل آنکه مديريت خوبي در موردش اعمال نشد، با استفاده از مواد نيروزا سه ماه از ميادين محروم شد. 
 رمضان‌بيگي با اشاره به شرايط فني تيم صبا گفت: پس از برکناري ضيايي که نتيجه خوبي نگرفت، کربکندي را آوردند. پس از آن محمود ياوري را سرمربي تيم کردند که شرايط خوبي داشت و پرونده اين مربي براي همه‌ ما مشخص است؛ اما با او قطع همکاري کردند و مجددا به خانه اول بازگشتند. عبدا.. ويسي که دستيار کربکندي بود را آوردند. اگر کربکندي بد بود، چرا دستيارش را به اين تيم آوردند؟ اينها نشانگر آن است که مديريت نگاهي رو به جلو و آينده نداشته است.

 رئيس هيات فوتبال استان قم تاکيد کرد: در سه سالي که صبا در استان قم حضور دارد، در دو سال آن اين دوستان مديريت باشگاه را بر عهده داشتند؛ اما در بومي‌سازي موفق نبودند. فقط يک بازيکن به نام استواري در صباي قم حضور دارد و با وجود تاکيد استاندار مبني بر استفاده از يک مربي قمي در کادر فني، اين دوستان طفره رفتند. با اين حال، اکنون با تغيير مديريت باشگاه، هيات فوتبال استان ديگر فقط در مورد صبا انجام وظيفه نمي‌کند؛ بلکه با تمام وجود و عاشقانه در خدمت مديريت جديد است تا صباي قم اوج بگيرد.

 

دیدگاه‌ها