کد خبر : 31565 | 06 آذر 1389 ساعت 10:54 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

گفته های سرمربی تیم فوتبال امید در واكنش به انتقادات

سرمربی تیم فوتبال امید در واکنش به انتقادات گفت: من از پشت کوه نیامده‌ام و سوابقم مشخص است.

گفته های سرمربی تیم فوتبال امید در واكنش به انتقادات

  تيم فوتبال اميد با هدف کسب مقام در بازي هاي آسيايي گوانگجو به اين رقابت ها اعزام شد و با وجود نحوه تدارکات اين تيم که انتقادهايي بر آن وارد بود، انتظار کسب مدال از اين تيم مي رفت اما بر خلاف تصور شاگردان غلامحسين پيرواني حتي مدال برنز را هم از دست دادند تا انتقادها به سرمربي تيم افزايش پيدا کند.
صحبت های پیروانی در همين رابطه و دلايل ناکامي اميدها :

*از مسابقات آسيايي بگوييد. اين رقابت‌ها را در چه سطحي ديديد؟
مسابقات بدي نبود. ما هم خوب بالا آمديم و به دو تيمي باختيم که در آسيا بهترين هستند. بخصوص مقابل ژاپن بد آورديم و حتي توپ‌مان به تيرک دروازه خورد. روزنامه‌ها به من کم‌لطفي مي‌کنند و بابت سه تعويضي که مقابل کره جنوبي انجام دادم به دور از کرم خدا من را مورد انتقاد قرار مي‌دهند.

* تعويض‌هاي شما مقابل کره جنوبي واقعا مسئله‌دار بود. چه توضيحي بابت اين تصميم‌تان داريد؟
وقتي کريم انصاري‌فرد قبل از تعويضش به من اشاره کرد که دچار کشيدگي شده و يا آرش افشين وقتي مچ پايش پيچيد چه کاري از دستم برمي‌آمد؟‌ من مجبور به تعويض شدم. چرا عده‌اي ناحق مي‌‌گويند؟ مگر کسي احمق است که کريم انصاري‌فرد گلزن را بيرون بکشد و يا آرش افشين را تعويض کند؟

*فکر مي‌کنيد فقط تدارکات نامناسب باعث شد نتيجه نگيريد؟
ما بازي‌هاي بدي انجام نداديم. با توجه به تدارکاتمان، اگر خدا را در نظر بگيريد متوجه مي‌شويد که عملکرد بدي نداشتيم. اين را در نظر داشته باشيد که ژاپن 40 بازي تدارکاتي داشت و 8 ماه در اردو بودند اما ما چه؟ البته من نمي‌خواهم بهانه بياورم و اين باخت را به گردن هيچکس نمي‌اندازم.

* بحث نداشتن تدارکات نامناسب را قبول داريم اما عدم حفظ نتيجه مقابل کره جنوبي چه ربطي به تدارکات داشت؟
شما درست و کارشناسانه صحبت مي‌کنيد. من هم معتقدم که بايد نتيجه را حفظ مي‌کرديم اما 3 تعويض اجباري باعث شد نتوانم تاکتيک مورد نظر را در زمين پياده کنم. معتقدم که بايد دفاع مي‌کرديم و يک هافبک دفاعي و يک مدافع به ترکيب اضافه مي‌کردم اما تعويض‌هاي اجباري دست من را بست.

* انتقادهاي زيادي مي‌شود که چرا شما از 3 بازيکن بزرگسال در اين تيم استفاده کرديد.
اگر من اين 3 بازيکن را نمي‌بردم مصيبت بيشتري نصيب ما مي‌شد. اين را هم بگويم که کميته ملي المپيک از ما خواست با همه قوا و با بردن 3 بازيکن بزرگسال به بازي‌هاي آسيايي برويم. مگر کره جنوبي بازيکن بزرگسال نداشت؟
فقط تيم ژاپن بود که بازيکن بزرگسال نداشت که آنها هم همگي زير 23 سال بودند. اين را گفتم که اين آقاي کوثري در برنامه خود هميشه ناحق عليه من حرف مي‌زند در جريان باشد و ندانسته قضاوت نکند.

* در روزهاي اخير در برنامه‌هاي راديويي هم به تناوب از شما انتقاد و عنوان شده سابقه ملي نداشته‌ايد.
سابقه من حضور 11 ساله‌ام در تيم فجر سپاسي با 6 ميليارد هزينه در طول اين همه اين سال‌ها بوده است. سابقه من قهرماني و نايب‌قهرماني و چهارمي با اين تيم بوده است. سابقه‌ام بردن پرسپوليس و استقلال با 11 بازيکن جوان بوده است. من از پشت کوه نيامده‌ام. سابقه من حضور شاگردانم در تيم ملي است. چرا کسي از اين مسايل حرف نمي‌زند؟ سابقه من حضور مهدي رحمتي، غلامرضا رضايي، مهزاد معدنچي، سياوش اکبرپور.... در تيم ملي است. من افتخار مي‌کنم وقتي مهدي رحمتي را به تيم اميد دعوت مي‌کنم موهايش را کوتاه کرد. نظم و انضباط در تيم من حرف اول را مي‌زند.

*ناکامي تيم اميد در بازي‌هاي آسيايي باعث شده ساير رشته‌هاي ورزشي عليه فوتبال موضع بگيرند و معتقد باشند که نبايد به فوتبال بها داده شود.
به اين مسئله دقت کنيد که کره جنوبي و ژاپن چند دوره است که به جام جهاني مي‌روند؟ آنها از لحاظ ساختار پرفسور هستند اما ما حتي ليسانس هم نداريم. تيم عمان را در بازي‌هاي آسيايي برديم اما همين تيم در مسابقات غرب آسيا ديديد که با تيم ملي ما چه تقابلي داشت. من در اين مسابقات به دو تيمي باختم که در فوتبال آسيا آقايي مي‌کنند.

* بهرام افشارزاده اعلام کرده که تيم اميد با اين شيوه به المپيک هم صعود نمي‌کند.
يادتان مي‌آيد زماني که تيم در حال آماده شدن بود از 22 بازيکن دعوت شده فقط 11 نفر در تمرين حضور پيدا مي‌کردند؟ وقتي مي‌خواستيم به گوانگجو اعزام شويم 20 بازيکن ما در روز آخر تکليف‌شان مشخص شد. 10 بازيکن تيم اميد در حالي در روز آخر به جمع ما اضافه شدند که حتي يک بازي تدارکاتي با هم انجام نداده بوديم. البته من باز اين باخت را به گردن فدراسيون نمي‌اندازم و خودم را مقصر مي‌دانم.

* اما به نظر مي‌رسد که فدراسيون در برخورد با باشگاه‌ها قاطعيت لازم را نداشته است.
فدراسيون زحمت خود را کشيد. من وقتي مي‌خواستم اردوي يک هفته‌اي برگزار کنم هيچ باشگاهي قبول نمي‌کرد. حتي براي اردوهاي دو روزه هم بازيکنان خود را نمي‌دادند. مشکل فوتبال ما ساختار است. من هفته آخر قبل از اعزام تيم به گوانگجو خواهش کردم که ليگ برگزار نشود تا بازيکنان خسته نشوند اما اين درخواستم رد شد. ما کمي بدشانس هم بوديم مثلا غلامرضا رضايي با آمپول وارد ميدان مي‌شد يا حميد علي‌عسگر با يک سرماخوردگي وحشتناک به گوانگجو رسيد. کاميابي‌نيا دچار پيچيدگي لگن شد. همه اينها را گفتم که يکي مثل آقاي کوثري که از جريان خبر ندارد بي‌جهت انتقاد نکند.

* با همه اين تفاسير ادامه همکاري شما با فدراسيون فوتبال و تيم اميد به چه شکل خواهد شد؟
من تابع دستورات هستم. اگر اين وضعيت باشد نمي‌توان کار کرد. من عاشق کارم هستم اما اگر اين تيم مي‌خواهد به المپيک برود بايد تدارکات درستي داشته باشيم. نمي‌خواهم توجيه کنم اما ژاپن،‌ کره جنوبي و استراليا از فوتبال آسيا فراتر هستند. همانطور که کشتي ما از آسيا فراتر است اين سه کشور در فوتبال فراتر از آسيا هستند. بايد منطق را پذيرفت. کره و ژاپن مثل سال‌هاي قبل نيستند که پنج، شش گل بخورند. بايد برنامه‌ريزي صحيح داشته باشيم اگر روزنامه‌ها 11 روز من را بکوبند حقانيت حرف من از بين نمي‌رود و باز هم مي‌گويم آنها از ما بهتر هستند. کادر فني تا تمام نفراتش را در اختيار نداشته باشد نمي‌تواند کار فني انجام دهد. من تازه در گوانگجو به کريم انصاري‌فرد مي‌گفتم که چگونه حرکت کند.

* در هر صورت ناکامي در بازي‌هاي آسيايي باعث نااميدي در موفقيت اين تيم در آينده شده است.
باز هم تاکيد مي‌کنم تا برنامه‌ريزي درستي نداشته باشيم کاري از پيش نمي‌رود. من شرمنده هستم اما باز هم مي‌گويم بدشانس هم بوديم. همه به من ايراد مي‌گيرند که چرا در 4 دقيقه دو گل خورديم اما فوتبال لحظات غيرقابل پيش‌بيني دارد. من مشکلي با کوبيده شدنم ندارم. با خدا معامله کردم و تا جايي که امکانات داشتم توانم را گذاشتم.

 

دیدگاه‌ها