کد خبر : 29975 | 12 آبان 1389 ساعت 10:43 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

مروری بر بازیهای هفته چهاردم لیگ برتر

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال فردا با برگزاری چهار دیدار آغاز خواهد شد.

   ليگ برتر در حالي پنجشنبه وارد هفته چهاردهم خود مي‌شود که سپاهان يکي از مدعيان قهرماني در اين هفته و هفته پانزدهم به استراحت خواهد پرداخت.
اين تيم به دليل اينکه سه بازيکن خود (رحمتي، حسيني و حاج‌صفي) را به تيم اميد داده، طبق توافق با سازمان ليگ در اين دو هفته بازي نخواهد کرد و زمان مسابقاتش بعدا اعلام مي‌شود.
برنامه هفته چهاردهم ليگ برتر به شرح زير است:

* ملوان- فولاد
اختلاف يک امتيازي ملوان و فولاد در جدول باعث مي‌شود اين دو تيم تنها به فکر پيروزي باشند. هم جلالي و هم پورغلامي مي‌دانند که تساوي در اين ميدان سودي ندارد. ملوان با استفاده از فاکتور ميزباني در انديشه برتري است و فولاد نيز که در جدول وضعيت نسبتا خوبي دارد، نمي‌خواهد قافيه را به حريف ببازد.

* تراکتورسازي- پيکان
پيکان سرانجام هفته گذشته و پس از مدت‌ها پيروزي را به چشم ديد تا حميد عليدوستي به خروج تيمش از بحران اميدوار شود. با اين حال اين تيم کماکان در انتهاي جدول به سر مي‌برد و بايد فعلا به فکر کسب امتياز باشد تا از قعر جدول فاصله بگيرد. تراکتورسازي هم در نيمه بالايي جدول حضور دارد، نمي‌خواهد موقعيت کنوني خود را از دست دهد.

* ذوب‌آهن- پاس
صدرنشين ليگ برتر براي تثبيت موقعيت خود پاس همدان را پيش رو دارد. ذوب‌آهن که 22 آبان بايد فينال ليگ قهرمانان را برگزار کند، دوست ندارد تا آن زمان جايگاه خود را در ليگ برتر از دست بدهد. پاس نيز اگرچه در اصفهان کار سختي پيش رو دارد، اما مديرروستا براي اينکه به وضعيت تيمش سر و سامان ببخشد به فکر امتياز گرفتن در فولادشهر است.

* صنعت نفت‌آبادان- استقلال
استقلال که در اين هفته‌ها روند رو به رشدي را در پيش گرفته به آبادان مي‌رود تا مقابل شاگردان کاسيميرو قرار گيرد. با توجه به محروميت تعليقي هواداران نفت اين تيم فردا مي‌تواند از حضور تماشاگران خود بهره ببرد به طور حتم اين موضوع کمک شاياني به آباداني‌ها مي‌کند.
مظلومي که جنوبي است و سابقه هدايت نفت را دارد، به خوبي مي‌داند امتياز گرفتن در آبادان دشوار است با اين حال او مي‌خواهد تيمش را همچنان مدعي نگه دارد و به همين دليل در ادامه روند رو به رشد خود چشم به سه امتياز اين مسابقه دارد. نفت نيز با وجود اينکه آخرين تيمي بود که به ليگ برتر آمد، نتايج خوبي کسب کرده و حريف ساده‌اي به شمار نمي‌رود.

* راه‌آهن- استيل‌آذين
تيره‌روزي‌هاي استيل‌آذين همچنان ادامه دارد و اين تيم پرمهره و البته پرحاشيه در رده شانزدهم جدول قرار گرفته است. استيل‌آذين براي اينکه به اين شرايط خاتمه دهد، بايد از ميهماني راه‌آهن دست پر خارج شود اما اين کار آساني نيست. راه‌آهن پس از شکست برابر استقلال قصد دارد بار ديگر روند مطلوبي که چند هفته در پيش گرفته بود را دوباره آغاز کند.

* سايپا- مس
رويارويي مايلي‌کهن و مرفاوي مي‌تواند جذابيت‌هاي خاصي داشته باشد. مس هفته‌هاست که خوب نتيجه مي‌گيرد و پس از سه شکست متوالي ابتداي فصل ديگر نباخته است. سايپا هم پس از تساوي برابر نفت تهران براي اينکه موقعيتش در جدول به خطر نيفتد نياز مبرمي به سه امتياز اين مسابقه دارد.

* شاهين بوشهر- شهرداري تبريز
شاهين با حميد استيلي روزهاي خوبي را سپري نمي‌کند. ايستادن در رتبه پانزدهم هواداران اين تيم را راضي نمي‌کند و همين موضوع کار استيلي را دشوارتر کرده است. او روز جمعه مقابل شهرداري تبريز قرار مي‌گيرد که هفته گذشته با مربيگري حميد درخشان ذوب‌آهن را متوقف کرد. بايد ديد جنگ "حميدها " در بوشهر چه نتيجه‌اي در بر خواهد داشت.

* پرسپوليس- نفت تهران
پرسپوليس که دو هفته است خوب نتيجه مي‌گيرد مقابل رکورددار تساوي ليگ برتر به ميدان خواهد رفت. نفت تهران در سيزده هفته سپري شده هشت تساوي کسب کرده و از اين حيث رکورددار است.
علي دايي جمعه تيمش را به مصاف نفت مي‌فرستد که هدايت آن بر عهده حسين فرکي است. فرکي زماني در تيم ملي مربي علي دايي بود و اکنون رو در روي او قرار مي‌گيرد. نفت نشان داده که مقابل تيم‌هاي بزرگ بازي‌هاي خوبي ارائه مي‌کند. آنها مي‌خواهند برابر پرسپوليس نيز اين کار را تکرار کنند و اين در شرايطي است که پرسپوليس با حضور تماشاگرانش به چيزي جز پيروزي و ماندن در جمع مدعيان فکر نمي‌کند.

*برنامه هفته چهاردهم
پنجشنبه 13/8/89 -ساعت 15

ملوان بندر انزلي-فولاد خوزستان-تختي-انزلي
شاهين حاج بابايي – محمدرضا ابوالفضلي – علي ميرزابيگي – غلامرضا مستقيم

تراکتورسازي تبريز-پيکان-يادگار امام(ره)-تبريز
خداداد افشاريان – صفدر احمدي – محمدرضا منصوري – پيروز سيف الله پور

ذوب آهن-پاس همدان-فولاد شهر اصفهان
رحيم مهرپيشه – علي موغلي – محمدرضا اميني – اسماعيل آمري

نفت آبادان-استقلال تهران-تختي-آبادان-ساعت 15:30
محسن قهرماني – حيدر شکور – سعيد زارع – جمشيد محمدي

جمعه:14/8/89-هفته چهاردهم
سايپاي البرز-مس کرمان-انقلاب-کرج-ساعت 15
محمدحسين اسدي – بهرام نقوي – عباس انتظاري – مهدي سيدعلي

راه آهن-استيل آذين-اکباتان-تهران-ساعت 14:30
تورج حق وردي – حسين خانبان – حسين سنجري – محمدحسين مرادي

شاهين بوشهر-شهرداري تبريز-تختي-بوشهر-ساعت 16
هدايت ممبيني – کيانوش داودزاده – بهروز برون – پيمان فرخي مهر

پرسپوليس-نفت تهران-آزادي-تهران-ساعت 16:30
محمود رفيعي – مجيد شمس – حميد نظري – محمدرضا اکبريان

زمان ديدار صباي قم و سپاهان متعاقبا اعلام خواهد شد. اين ديدار به دليل حضور سه بازيکن سپاهان در تيم اميد برگزار نمي شود.

* جدول رده‌بندي
1- ذوب‌آهن 25 امتياز

2- استقلال 24 امتياز

3- پرسپوليس 24 امتياز

4- سپاهان 23 امتياز

5- مس 20 امتياز

6- نفت آبادان 19 امتياز

7- فولاد 18 امتياز

8- تراکتورسازي 17 امتياز

9- صبا 17 امتياز

10- راه‌آهن 17 امتياز

11- ملوان 17 امتياز

12- پاس 16 امتياز

13- سايپا 15 امتياز

14- نفت تهران 14 امتياز

15- شاهين 13 امتياز

16- استيل‌آذين 13 امتياز

17- شهرداري تبريز 11 امتياز

18- پيکان 10 امتياز

 

دیدگاه‌ها