کد خبر : 29406 | 02 آبان 1389 ساعت 22:33 | 803 بازدید | 0 دیدگاه

هفته نهم لیگ برتر انگلیس/ برد توپچی ها در خانه همشهری ها

هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با پیروزی آرسنال در خانه منچسترسیتی و برد لیورپول و منچستریونایتد پایان یافت.

يکشنبه با انجام سه ديدار هفته نهم رقابت‌هاي ليگ برتر انگليس به پايان رسيد.

در اين رقابت‌ها منچستريونايتد در خانه استوک‌سيتي با نتيجه 2 بر يک به پيروزي رسيد. در اين مسابقه ابتدا هرناندس مکزيکي شياطين سرخ را در دقيقه 27 از ميزبان پيش انداخت. اين برتري تا دقيقه 81 براي يونايتدها ادامه داشت. تونکاي، بازيکن ترکيه اي استوک‌سيتي در فاصله 9 دقيقه مانده به پايان مسابقه بازي را به تساوي کشاند؛ با اين حال هرناندس بار ديگر براي منچستريونايتد گلزني کرد تا در پايان پيروزي و هر سه امتياز مسابقه از آن شياطين سرخ شود. يونايتد با اين پيروزي 17 امتيازي شد.

در ديگر ديدارهاي يکشنبه ليورپول با نتيجه 2 بر يک بلکبرن را شکست داد. دومين پيروزي فصل با گل هاي کرگياکوس (48) و فرناندو تورس (53) براي آنفيلدي‌ها رقم خورد و باعث شد تا اين تيم از قعر تا رده هجدهم جدول بالا بيايد. جيمي کرگر در دقيقه 51 به اشتباه دروازه ليورپول را باز کرد اما اين گل در نهايت کمکي به بلکبرن نکرد.

در آخرين و حساس ترين ديدار هفته آرسنال در ورزشگاه شهر منچستر، ميهمان منچسترسيتي بود و توانست اين تيم را با نتيجه 3 بر صفر شکست دهد. اين شکست خانگي در حالي براي "همشهري‌ها" رقم خورد که آنها از دقيقه 5 با اخراج "بوياتا" 10 نفره بازي مي‌کردند. نخستين گل مسابقه را سمير نصري در دقيقه 20 براي توپچي‌هاي لندن به ثمر رساند. در ادامه سسک فابرگاس در دقيقه 41 و از روي نقطه پنالتي مي‌توانست برتري تيمش را دو برابر کند؛ اما ضربه اين بازيکن اسپانيايي از سوي دروازه‌بان منچسترسيتي مهار شد. در نيمه دوم سانگ (65) و بنتنر(87) دو بار ديگر دروازه منچسترسيتي را باز کردند تا توپچي‌هاي لندن با پيروزي 3 بر صفر هر سه امتياز اين بازي حساس خارج از خانه را به خود اختصاص دهند و جاي اين تيم را در مکان دوم جدول از آن خود کرد. اين دومين باخت فصل مردان روبرتو مانچيني،‌ سرمربي ايتاليايي منچستر سيتي شمرده مي شد.

در ديدارهاي عصر شنبه آبي هاي لندن صدر جدول رقابت هاي ليگ برتر را از دست ندادند.

به گزارش ايسنا، چلسي، صدرنشين جدول رقابت هاي ليگ برتر شنبه در يکي از ديدارهاي آغازين هفته نهم فوتبال باشگاهي در انگليس ميزبان ولورهمپتون بود و در نهايت توانست

"گرگ" هاي ليگ برتري را با نتيجه 2 بر صفر و با گل هاي فلورنت مالودا (23) و سالومون کالو (81) شکست داده و همچنان پيشتاز رقابت ها باقي بماند.

در ديگر ديدارهاي يکشنبه ليگ برتر انگليس، نيوکاسل در خانه وستهام 2 بر يک پيروز از زمين بيرون رفت. نولان (23) و کارول (69) گل دقيقه 12 کول را براي "چکش" ها بي اثر کرده و هر امتياز بازي را به حساب "زاغ" ها واريز کردند.

وست بروم ويچ هم 2 بر يک فولام را برد و پيش از انجام بازي هاي يکشنبه به رده چهارم جدول راه يافت. هر 3 گل اين بازي را بازيکنان وست بروم ويچ به ثمر رساندند. مولومبو (17) و فورچون (40) گل به خودي دقيقه 9 کارسون را به سود فولام بدون ثمر ساختند.

ساندرلند با گل به خودي دانه (25)، آستون ويلا را با شکست روانه کرد. بيرمنگام نيز با دو گل مهمانش بلکپول را ناکم گذاشت. ويگان و بولتون با تساوي يک بر يک به کار خود پايان دادند. نتيجه اي که تاتنهام و اورتون در وايت هارت لين لندن و در نخستين بازي عصر شنبه از خود به جا گذاشته بودند. رافائل فان در فارت در دقيقه 20 با گل خود بازي را به تساوي کشاند. پيش از او باينز در دقيقه 17 دروازه تيم شاگردان هري ردنپ را باز کرده و اورتون را از ميزبان پيش انداخته بود.

در جدول رقابت‌هاي ليگ برتر در پايان هفته نهم، چلسي با 22 امتياز صدرنشين است، آرسنال با 17 امتياز و به خاطر تفاضل گل بهتر بالاتر از منچستريونايتد و منچسترسيتي ديگر تيم‌هاي هم امتيازش درمکان دوم جدول رقابت‌ها ايستاده است.

دیدگاه‌ها