کد خبر : 28400 | 13 مهر 1389 ساعت 22:10 | 699 بازدید | 0 دیدگاه

حجازی: داربی را دو بر یك می‌بریم

اصلا فرقی نمی‌کند که ناصر حجازی کجا و در چه وضعیتی باشد... مهم این است که اسطوره محبوب آبی‌ها آنقدر صریح و جالب صحبت می‌کند که صحبت‌های او تحت هر شرایطی شنیدنی است. دیروز در حالی که ناصرخان به همراه فتح‌ا...‌زاده در خیابان‌های وین قدم می‌زد با او گپ زدیم که از نظرتان می‌گذرد.

حجازی: داربی را دو بر یك می‌بریم

تيم سابق‌تان (دي‌استرادا) موفق شد که در حضور شما پس از سال‌ها اسلوان را شکست دهد و برنده داربي پرحاشيه ليگ اسلواکي شود...

به نوشته گل : بازي خيلي حساس و پرتنشي بود. اين بازي هميشه شرايط خاص خودش را دارد و از مدت‌ها قبل بين طرفداران اين دو اتفاقات عجيب و غريبي مي‌افتد. به هر حال پاقدم ما خوب بود و دي‌استرادا پس از سال‌ها اسلوان را شکست داد. احتمالا من و حاجي (فتح‌ا...‌زاده) هم بايد از محسني (مديرعامل دي‌استرادا) پاداش بگيريم چون ما هم در اين برد نقش داشتيم (خنده).

بازي چطور بود؟

من هنوز دي‌استرادا را دوست دارم و چون مدت‌ها مربي و مديرفني اين تيم بوده‌ام، نسبت به اين تيم احساس خاصي دارم. پيروزي مقابل اسلوان براي من هم خيلي خوشحال‌کننده بود و انصافا دي‌استرادا خيلي خوب بازي کرد. حتي در نيمه دوم تيم ما موقعيت‌هاي خيلي خوبي داشت که متاسفانه از آنها خوب استفاده نکرد. اولين گل بازي را اسلوان دقيقه 65 و از روي نقطه پنالتي زد ولي دي‌استرادا تا پايان بازي خيلي حمله کرد و موفق شد دو گل وارد دروازه اسلوان کند.

اسماعيل چطور بود؟

من اسماعيل را از زماني که سرمربي دي‌استرادا بودم مي‌شناختم. اسماعيل بازيکن پرقدرت و خوش تکنيکي است که به راحتي نفر مقابلش را از سر راه برمي‌دارد. البته در زماني که من در دي‌استرادا بودم اسماعيل يک بي‌انضباطي کرد و مجبور شدم او را چند جلسه‌اي اخراج کنم. از آن به بعد بود که حساب کار دستش آمد و انصافا جزو بهترين‌هاي ما بود.

اسماعيل با نظر سرمربي جديد دي‌استرادا در بازي با اسلوان نيمکت‌نشين بود. آخر او به طور قرضي به ليگ کشور ديگري رفته بود و چون به تاز‌گي به دي‌استرادا برگشته، سرمربي تيم او را از ارنج اصلي بيرون گذاشت. ما تمرينات اسماعيل را ديده‌ايم و بدون شک او مي‌تواند به استقلال کمک کند.

نظر فتح‌ا...‌زاده چه بود؟ در مورد اسماعيل به توافقي رسيديد؟

حاجي هم در مورد اسماعيل نظر مساعدي دارد. ما فيلم‌هاي اسماعيل را ديده بوديم و حالا هم از نزديک او را ارزيابي کرديم. توافقات اوليه بين حاجي و مسوولان باشگاه دي‌استرادا انجام شده و قرار است که جلسه نهايي سه‌شنبه انجام شود. احتمالا امروز تکليف اسماعيل نهايي مي‌شود چون حاجي قصد دارد امروز به تهران برگردد.

راستي اين حاج آقاي شما چقدر زود با حسن روشن آشتي کرد... سرانجام همان شد که علي پروين مي‌گفت!

بله... اين حاج آقاي ما دل‌نازک و مهربان است! خود من هم مدت‌ها با حاجي سوءتفاهم داشتم و سرانجام آشتي کرديم. اين اتفاق‌ها حتي بين زن و شوهرها هم مي‌افتد و مي‌بينيد که بعد از 30 سال يک روز با هم دچار مشکل مي‌شوند و فردايش آشتي مي‌کنند. اما راستش را بخواهيد من هنوز نمي‌دانم که حرف حسن روشن چه بود و چرا کار به اينجا کشيد. هميشه گفته‌ام که حسن روشن جزو اسطوره‌هاي استقلال است ولي هنوز نمي‌دانم که او چه مي‌خواست و چه حرفي مي‌زد! اصلا بهتر است که راجع به اين موضوع صحبت نکنيم.

زلتان هارساني، همان مهاجمي که در تمرينات پرسپوليس حاضر شد در بازي دي‌استرادا – اسلوان حاضر بود؟

بله... عجب بازيکني بود... وقتي من دي‌استرادا بودم اين بازيکن هنوز نيامده بود و باشگاه دنبالش بود. در بازي با اسلوان هم زلتان دفاع‌هاي تيم حريف را کشت. بازي کردن در اين سطح و جلوي دفاع‌هاي اسلوان کار سختي است. اصلا چه شد که پرسپوليس اين مهاجم را نگرفت؟

پرسپوليس گزينه‌هاي ديگري هم دارد. يک مهاجم برزيلي، يک کامروني و چند مورد ديگر...

نمي‌خواهم در کار پرسپوليسي‌ها دخالت کنم ولي وقتي مي‌گويند فلان مهاجم چند فصل است بازي نکرده، چرا بايد وارد ليگ ما شود و پول مفت بگيرد. فوتبال کشورهايي مثل اسلواکي دو کلاس بالاتر از فوتبال ايران است. ما بايد بازيکنان خارجي با کيفيت جذب کنيم و از اشتباهات گذشته درس بگيريم. اسلواکي به جام جهاني رفت. جزو شانزده تيم برتر دنيا بود و ايتاليا را حذف کرد. همين هفته گذشته هم رفت توي روسيه و اين تيم را برد. ما در مورد فوتبالي صحبت مي‌کنيم که اروپايي‌ است و دو کلاس از فوتبال کشورمان بالاتر است. بدون شک زلتان هارساني که در تيم ملي اسلواکي بازي کرده را نمي‌شود با بازيکناني که سه، چهار فصل است توپ نزده‌اند مقايسه کرد.

استقلال براي بازي با صبا آماده است؟

من که احتمالا به اين بازي نمي‌رسم و پيگير کارهايم در اروپا هستم. اما حاجي سه‌شنبه به تهران مي‌آيد و بالاي سر تيم است. ما اردوي خوبي را در کردان داشتيم. بچه‌ها حداقل دو جلسه تمريني خوب را

پشت سر گذاشتند و حالا ديگر سطح توقعات از آنها بالاتر است. باشگاه براي بچه‌ها همه کاري کرده و 30 ميليون تومان هزينه همين اردوي کردان شد. مي‌خواهم ببينم ديگر چه کسي مي‌خواهد از 90 دقيقه‌اي نبودن صحبت کند. ديگر هيچ کسي نبايد بهانه‌اي داشته باشد چون مسوولان باشگاه جاي هيچ مساله‌اي را باقي نگذاشته‌اند.

پس از بازي با صبا، استقلال بايد به مصاف پرسپوليس برود. داربي را چطور ارزيابي مي‌کنيد؟

خيلي‌ها مي‌گويند اين بازي هم مثل بقيه بازي‌ها سه امتياز دارد و حساس نيست ولي من اين حرف‌ها را قبول ندارم. بازي با پرسپوليس هميشه حساسيت‌هاي خاص خودش را دارد.

اين بازي هم براي ما حساس است و هم پرسپوليسي‌‌ها. حتي خود شما و هواداران هم نظر ديگري در مورد اين بازي داريد و نبايد بي‌جهت از جذابيت‌هاي فوتبال کم کنيم. ما در آخرين داربي به پرسپوليس باختيم. حالا هم بايد بي‌خيال آن نتيجه‌هاي تکراري و مساوي‌هاي خسته‌کننده شويم و فقط براي جبران باخت 2-1 آخر به مصاف پرسپوليس برويم تا همه چيز را جبران کنيم.

بازي ايران - کويت را ديديد؟

اي آقا... صحبت کردن در مورد اين بازي و اين وضعيتي که تيم ملي دارد، مسخره است! ما در حالي با بازيکنان بزرگمان به اين بازي‌ها رفتيم که عمان و بحرين با تيم زير 23 ساله‌هايشان آمدند و کويت تيم دومش را آورد. من در اين مورد پرسيدم و تحقيق کردم. هيچ کدام اين تيم‌ها با تيم اصلي نبوده‌اند. شايد چند بازيکن اصلي‌شان را آورده بودند ولي بقيه اصلي نبودند. اين در حالي بود که تيم ما فقط دو بازيکن اصلي‌‌اش را نداشت.

تيم ملي در بازي فينال مقابل کويت اصلا خوب کار نکرد.

خداوکيلي تيم ملي خيلي بد بازي کرد. ما بازي را اينجا مي‌ديديم و خيلي حرص خورديم. يادتان هست ... حتي وقتي تيم ملي بحرين را برد گفتم که تيم ما خوب نيست و فوتبال خوبي بازي نمي‌کند. حالا بعد از شکست مقابل کويت هم همين حرف را مي‌زنم و پاي حرفم مي‌ايستم. يکي، دو ماه پيش هم با خود شما صحبت کردم و گفتم که اگر ايران در بازي‌هاي جام‌ملت‌هاي آسيا از گروهش صعود کند، شق‌القمر کرده است!

فرق ما با بقيه اين است که همه پيشرفت کرده‌اند و ما نه تنها در جا نزده‌ايم بلکه پسرفت هم کرده‌ايم! با اين حساب حق داريم بگوييم که گروهمان، گروه مرگ است! وقتي ما پسرفت کرده‌ايم و بقيه پيشرفت، هرجا که پا بگذاريم، برايمان گروه مرگ درست مي‌شود!

در همين بازي‌هاي مقدماتي جام‌جهاني، ديديد که توي امارات چه بلايي سرمان آمد. بايد پنج گل از امارات مي‌خورديم. توي تهران هم به زور علي کريمي توانستيم تيم دوم امارات را يک بر صفر شکست دهيم. راستش را بخواهيد من اميدي به اين تيم ندارم و متاسفم که مجبورم در مورد تيم ملي کشورم اينطوري صحبت کنم.

درباره بازي ايران - برزيل چه نظري داريد؟

بازي خوبي است. بچه‌ها تجربه کسب مي‌کنند و حداقل بعضي از دوستان که مدام از نداشتن بازي تدارکاتي ايراد مي‌گيرند، ديگر بهانه‌اي ندارند. دوستان دنبال بازي‌هاي خوب آسيا بودند و آنجا هم قهرمان نشدند، ان‌شاءا... برزيل را مي‌برند تا ديگر بهانه‌اي براي نداشتن بازي‌هاي تدارکاتي و اينجور حرف‌ها باقي نماند.

حرف زدن در مورد تيم ملي خيلي سخت است. مگر مي‌شود آدم تيم ملي کشورش را دوست نداشته باشد و به آن تعصب نداشته باشد. تيم ملي ايران،‌ تيمي بوده که کسي در آسيا جرأت رويارويي با آن را نداشته... اما حالا...

دیدگاه‌ها