کد خبر : 25433 | 06 مرداد 1389 ساعت 12:03 | 717 بازدید | 0 دیدگاه

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی:

قضیه این‌قدر حاد نیست که هواداران تیم را محروم کنند

جعفری مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت: در ورزشگاه آزادی قضیه این قدر حاد نبود که کمیته‌ انضباطی هواداران تراکتورسازی را محروم کند.

روز گذشته ورزشگاه آزادي شاهد اتفاقاتي بود که هر چند در فوتبال ايران چندان غريبه نيست اما در نوع خود تاسف برانگيز و قابل تامل بود.

تحرکات ايجاد شده در ورزشگاه آزادي به قبل از شروع بازي پرسپوليس و تراکتورسازي تبريز بازمي گشت. هواداران تراکتورسازي که همواره برخي از آنها به عنوان پرشورترين و بهترين تماشاگران دنيا ياد مي کردند بدون دليل منطقي بارها عليه پرسپوليس شعار سر دادند. آنها در اقدامي عجيب تر کريم باقري بازيکن تبريزي پرسپوليس که بارها توسط خودشان مورد تشويق قرار گرفته بود را مورد بي مهري شديد قرار دادند به طوري که کاپيتان پرسپوليس براي اولين بار در تاريخ فوتبالي خود در ورزشگاه آزادي هو شد.

هواداران پرسپوليس که تا قبل از به ثمر رسيدن گل سکوت اختيار کرده بودند، با گلزني غلامرضا رضايي يک باره سکوت را شکستند و جواب حرف هاي زشت تبريزي ها را با الفاظ بدتري دادند.

شدت فحاشي به حدي شد که دست اندکاران برنامه فوتبال برتر مجبور به قطع صدا شدند و پيمان يوسفي مجري اين برنامه نيز به صراحت اعلام کرد که به دليل فحاشي در ورزشگاه آزادي صدا را قطع کرده اند.

اتفاق بدتر در ورزشگاه آزادي شکستن صندلي ها و آتش زدن آنها از سوي هواداران تراکتورسازي بود. ديروز ورزشگاه آزادي به جاي اينکه آوردگاه هيجاني جذاب و قابل دفاع باشد به آوردگاهي براي مسلخ شدن فرهنگ تبديل شد.

محمد حسين جعفري مديرعامل باشگاه تراکتورسازي درباره اتفاقات روز گذشته به خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس گفت: ديروز ورزشگاه آزادي مثل هميشه بود. ورزشگاه هاي ما معمولا به همين صورت است. من حرکت هواداران تراکتورسازي را تاييد نمي کنم اما هواداران پرسپوليس هم کم فحاشي نکردند و حرکت آنها هم زشت بود.

جعفري ادامه داد: متاسفانه ديروز فوتبال به حاشيه رفت و تماشاگران عليه هم شعارهايي دادند. من توهين به کريم باقري که از بازيکنان خوب فوتبال ما است را تاييد نمي کنم. هيچ کس حق ندارد به بازيکن توهين کند. با هواداران خود بايد تعامل داشته باشيم و از آنها بخواهيم که منافع تيم و باشگاه را در نظر بگيرند.

مديرعامل تراکتورسازي با بيان اينکه باشگاه به تنهايي نمي تواند هيجانات هواداران را سازماندهي کند، تاکيد کرد:
تنها باشگاه نمي تواند اين موضوع را جمع کند و ارگان هاي ديگر هم بايد به کمک باشگاه بيايند تا عده اي که ناراحتي هايي دارند سايرين را براي دادن شعارهاي زشت و غير ورزشي تحريک نکنند.

جعفري در مورد اظهار نظر رسول خطيبي که معتقد است رفتارهاي هواداران تبريزي بدتر از اين هم مي شود، گفت: من اين حرف را قبول ندارم و بازيکنان نبايد با حرف هاي خود هواداران را تحريک کنند. انتظارم از بازيکنان اين است که هواداران را آرام کنند. فوتبال ظرافت هاي خاص خود را دارد. هواداران تراکتورسازي هم دليل خاصي براي فحاشي نداشتند و داوري اين بازي هم مشکلي نداشت.

وي افزود: من شاهد چنين مسائلي در ورزشگاه ها بوده ام اما اين بار حرارت اين تنش ها بيشتر بود. البته اين را هم بگويم که هواداران پرسپوليس از همان ابتدا مقابله به مثل مي کردند و توهين هاي زشتي به هواداران ما کردند.

جعفري در اين خصوص که شايد کميته انضباطي به دليل حرکت هواداران تراکتورسازي آنها را با محروميت روبرو کند، به فارس گفت: قضيه اين قدر حاد نبود که کميته انضباطي بخواهد هواداران را محروم کند. ديروز هواداران بيشتر توهين کردند تا فحاشي.

مديرعامل تراکتورسازي در مورد مسائل فني بازي اظهار داشت: از مجموع بازي رضايت داشتيم. بازيکنان ما بعد از دريافت گل غافلگير شدند. به نظرم پرسپوليس يک موقعيت داشت اما ما 5 فرصت را از دست داديم.

دیدگاه‌ها