کد خبر : 20863 | 30 فروردين 1389 ساعت 11:51 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ابراهیموویچ: باید اینترمیلان را شکست دهیم

مهاجم سوئدی تیم فوتبال بارسلونا گفت: اینتر، دارای بازیکنان خارق‌العاده‌ای است؛ ولی ما می‌خواهیم قهرمان شویم و باید آنان را شکست دهیم.

ابراهیموویچ: باید اینترمیلان را شکست دهیم

  زلاتان ابراهيموويچ در آستانه ديدار رفت از مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا در گفتگويي با هفته‌نامه کيکر آلمان، اظهار داشت: حريف آتي بارسا از خوزه مورينيو، به عنوان مربي نيز بهره مي‌گيرد که يک سازمان دهنده بزرگ است که تاکتيکش را براساس بازيکنان خود قرار مي دهد.
 اين گلزن توانمند که تابستان گذشته از اينتر جدا و با ساموئل اتوئو معاوضه شد، در زمينه رويارويي با ياران سابق حرف‌هاي ديگري نيز بر زبان آورده که متن مصاحبه وي به اين شرح است:

 *آقاي ابراهيموويچ، اينک با بارسا در مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان مقابل اينترميلان حضور داريد. اين رويارويي براي شما به منزله افزايش انگيزه رقابت و ماجراجويي به دوبرابر نيست؟

- چرا هست. شرايطي بوجود آمده که بايستي مقابل ياران سابق که در مرحله يک هشتم نهايي چلسي انگليس را حذف کردند، قرار بگيرم. چنين مصافي معناي خاصي دارد و ديگر آنکه در کالچو ايتاليا کاري که اينترميلان با کسب قهرماني پياپي کرده، کاري ساده و راحت نبوده است. جوانان اين تيم قابليت دارند و بسيار قوي هستند. از نظر من اينتر، داراي بازيکنان خارق‌العاده‌اي است؛ ولي ما مي‌خواهيم قهرمان شويم و بايد آنان را شکست دهيم.

 *براي اين منظور بارسا بايد بر يک متخصص بزرگ تاکتيک همچون خوزه مورينيو نيز پيروز شود...

- درست است. او يک سازمان‌دهنده بزرگ است که از بازيکنش چيزهاي بواقع زيادي را طلب مي‌کند. در عين حال سبک خودش را دارد که براساس توان بازيکنانش، تاکتيکش را قرار مي‌دهد.

 *از يک سال قبل شما در اسپانيا بسر مي بريد. چه تفاوت اساسي ميان اينجا و سري A کالچو وجود دارد؟

 - خب، در اسپانيا تيم ها خيلي بيشتر هجومي ‌بازي مي کنند. در حاليکه در ايتاليا تيم ها، تاکتيکي‌تر هستند. در آنجا تيم‌ها بطورکلي متمايل به عقب زمين خود هستند. البته نبايد در اين مورد ديد منفي داشت. در بارسا، ما تا آنجايي که ممکن است، از سيستم بازي‌مان بهره‌برداري مي کنيم. حتي از تاکتيک هاي کوچک و بسيار جزيي که حتي مورد توجه ديگران نباشد،‌ ما استفاده مي‌کنيم.

 *مثال مي‌زنيد؟

- مثلا در يک منطقه بازيکنان مختلفي حضور دارند و ما آگاهانه مي دانيم چگونه بايد وارد آنجا شويم.

 * قبول داريد که هنوز با سيستم و ساختار بازي بارسا کاملا هماهنگ نشده‌ايد؟

 - من در پنج مسابقه نخست ليگ امسال گلزني کردم. هرچند که در پاييز گذشته وقفه‌اي ايجاد شد. اتفاقي که مورد نظر نبود که در هرحال، غيرعادي نيز نيست. من دچار مصدوميت شدم و اين اواخر باز مثل زمان بازي با آرسنال صدمه ديدم. هنوز هم در مسير سازگاري با تيم گام برمي دارم. چيزهاي حتي جزيي، وجود دارد که بايد يادبگيرم. مهم اين است که سخت مشغول کارم و همه‌روزه فعاليت مي‌کنم.

 *چه چيزي بايد بهتر شود؟

- همه فکر مي کنند اگر گل بزنم، بعدش به آرامش مي‌رسم. من هم نشان داده‌ام مي‌توانم به بارسا کمک کنم. همين مساله باعث افتخارم است. ولي دوست دارم بيشتر مشارکت و بازي کنم تا از توانايي‌هاي فني خود بهتر استفاده کنم. فوتبال از نظر من به گلزني خلاصه نمي‌شود.

 *بازي‌هاي وجود داشته که گل بزنيد ،‌ولي ناراضي باشيد؟

-تا دلتان بخواهد بوده. خوب بودن يک وظيفه عادي برايم است که بعد از آن بايد به گل برسم.

 *شما در سال 2009 در ازاي ساموئل اتوئو به اضافه 46 ميليون يورو از اينترميلان به اينجا آمديد. اين داستان قياس هميشگي شما با مهاجم کامروني، برايتان آزاردهنده نبوده است؟

 - اگر به اتوئو بنگريد، خواهيد ديد او بازيکني متفاوت با من است. او بيشتر يک سازنده است، من يک کامل کننده. شکي نيست که او يک مهاجم فانتزي با جوهره گلزني بالا است. خيلي خوشحالم او در اينترميلان موفق است.

 

دیدگاه‌ها