کد خبر : 1836541 | 11 مرداد 1401 ساعت 23:05 | 130.8K بازدید | 50 دیدگاه

هیچ اقدامی علیه سرمربی ایران انجام ندادم؛

برانکو: اسکوچیچ فکر می‌کند علیه او کار می‌کنم

هر شخصی که بتواند ده سال را در ایران با موفقیت پشت سر بگذارد، توانایی تمرین دادن به بارسلونا قبل از ظهر و هدایت رئال مادرید در بعد از ظهر همان روز را دارد.

برانکو: اسکوچیچ فکر می‌کند علیه او کار می‌کنم

به گزارش ورزش سه، این خلاصه ای از یک گفت‌وگوی مفصل با سرمربی سابق تیم ملی ایران است که در حال حاضر در عمان روزهای آرام و نسبتا موفقی را پشت سر می‌گذارد. برانکو که همواره صحبت‌های درباره حضور دوباره او روی نیمکت ایران وجود داشته، این بار با صراحت بیشتری پاسخ سوالات خبرنگار روزنامه وچرنی لیست را می‌دهد.

مصاحبه او با این روزنامه کروات، اظهاراتی در مورد مسائل مختلف را در خود دارد که بابت ترجمه آن از رضا چلنگر مترجم پیشین سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران تشکر می‌کنیم:

* در حال حاضر چه شرایطی دارید؟
من سرمربی تیم ملی عمان هستم و در ماه فوریه قراردادم را به مدت دو سال دیگر تمدید کردم و بنابراین تا سال ۲۰۲۴ قرارداد دارم. البته در قراردادم بندی قید شده در صورتی که قصد جدایی داشته باشم باید جریمه ای بپردازم؛ بنابراین اگر بخواهم تیمم را ترک کنم و پیشنهاد بهتری را بپذیرم مشکلی برای جدایی ندارم.

1708731

* آیا پیشنهادی از تیم ملی ایران داشتید؟
هیچکس به صورت رسمی از ایران با من تماس نگرفت بلکه خبرنگاران و کسانی که نزدیک به فدراسیون هستند تماس گرفتند. آنجا درباره کارلوس کی‌روش و من به عنوان افرادی که احتمالا بتوانیم جایگزین سرمربی ایران شویم صحبت شد اما من در پاسخ به این مسئله گفتم قرارداد دارم و به هیچ وجه نمی‌خواهم قراردادم دچار تزلزل بشود و تا زمانی که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران است، دوست ندارم به هیچ وجه صحبتی درباره این تیم بکنم.

* چرا ایرانی ها یکباره اسکوچیچ را نخواستند و قصد تعویض او را دارند در حالی که او تیم‌ ایران را به جام جهانی برده است.
زمانی که اسکوچیچ جانشین ویلموتس شد و ماموریت خودش را آغاز کرد عناوینی در رسانه ها مبنی بر عدم رضایت از کار او پدیدار شدند و عنوان می‌شد که سرمربی باید شخص دیگری باشد. از همان آغاز، کار برای او راحت نبود و در مرحله مقدماتی باید عراق و بحرین را شکست می‌داد تا بتواند به مرحله دوم مقدماتی راه پیدا کند؛ مرحله دوم به مراتب راحت تر از مرحله اول بود. در واقع چنین بحث هایی نباید اتفاق می‌افتاد.

* اسکوچیچ چطور می‌تواند خودش را با تیمش برای جام جهانی آماده کند در حالی که هم بازیکنان و هم خودش می‌دانند احتمال برکناری او هست.
البته که اسکوچیچ کار راحتی ندارد. بیش از یک سال و نیم است که در رسانه ها نوشته می‌شود من در حال مذاکره با ایران هستم و از من به عنوان سرمربی در این خصوص سوال می‌شود؛ این مسئله به هیچ وجه صحت ندارد. می‌دانید که رسانه ها می‌توانند هر چیزی دوست داشته باشند بنویسند. من همان زمان خواستم با اسکوچیچ تماس بگیرم و به او توضیح بدهم این خلاف واقعیت است و من هیچگونه اقدامی در این خصوص علیه او نکردم اما متاسفانه اسکوچیچ با این تصور که من علیه او کار می‌کنم، به هیچ وجه نخواست به هیچکدام از تماس های من پاسخ بدهد.

1732218

* شما ۶۸ ساله هستید و مدت زیادی است که مربی و سرمربی بودید و مجددا هم قراردادتان را دوباره تمدید کردید. چه چیزی تا این حد شما را به این سمت می‌کشد که برای مربیگری شوق داشته باشید؟ مخصوصا در‌ عمان که هفتاد و پنجمین تیم ملی در رنکینگ فیفا است.
من این شغل را دوست دارم و از کارم لذت می‌برم و به هیچ وجه احساس خستگی نمی‌کنم؛ شرایط طوری است که حس می‌کنم در تعطیلات سال نو هستم و از کار با این بازیکنان لذت می‌برم. آدم سلامتی هستم و هیچ مشکل جسمانی هم ندارم و توانایی کار دارم. میل بزرگی در من برای کار در فوتبال وجود دارد بنابراین برای اینکه بتوانم پیشرفت کنم، باز هم روی خودم کار می‌کنم. عمان هم من را جذب کرد تا در پروسه ای که می‌خواهند در آن تحولاتی را در فوتبال ملی خود در سطح آسیا ایجاد کنند، حضور داشته باشم.

* آنته چاچیچ هم کمی از شما پیرتر است و به زودی ۶۹ سال را تمام می‌کند؛ او هم اشتیاق زیادی برای کار دارد. چطور می‌شود که مربی در این سن و سال بتواند در‌ محیطی مثل دیناموزاگرب عملکرد خوبی در این سطح بالا داشته باشد؟
به خوبی می‌توان این کار را انجام داد. چاچیچ و من هر دو تجربیات خوبی داریم و موارد متعددی را پشت سر گذاشته‌ایم. البته اگر در وضعیتی نباشیم که بتوانیم فشار رسانه ها، هواداران، بازیکنان، اسپانسرها و باشگاه ها را تحمل کنیم، کار در آن سن و سال سخت می‌شود. چاچیچ در این محیط رشد کرده است و تجربه حضور در باشگاه ها و تیم های ملی را دارد. بلاژویچ همیشه می‌گفت من الان که به این سن و سال رسیدم، بهترین دنیا شده‌ام. همیشه طبقه ای وجود دارد که از نگاه ها پنهان است و آن هم تجربه است؛ تجربه را نمی‌توان خرید. برای مثال من ده سال در ایران کار کردم و هر شخصی که در ایران بتواند این تعداد از سال ها را با موفقیت پشت سر بگذارد، توانایی تمرین دادن به بارسلونا قبل از ظهر و هدایت رئال مادرید در بعد از ظهر همان روز را دارد.

دیدگاه‌ها