کد خبر : 1813142 | 10 اسفند 1400 ساعت 11:52 | 138.9K بازدید | 27 دیدگاه

سرخ‌پوشان بیشترین سهم را دارند؛

تیم منتخب هفته بیستم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که نیمی از تیم‌ها در این بین دارای بازیکن هستند.

تیم منتخب هفته بیستم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی به پایان رسید که سه مسابقه از هشت بازی برگزار شده با برنده همراه بود و بهترین برتری را پرسپولیس به خود اختصاص داد که توانست با سه گل از سد تیم سرسخت مس رفسنجان عبور کند و به همین دلیل سه بازیکن هم در تیم منتخب داشته باشد.

گل‌گهر سیرجان با بازی خوب و برتری دو گله مقابل صنعت نفت آبادان نمایشی داشت که دو سهم در جمع برترین بازیکنان هفته به خود اختصاص بدهد و 6 بازیکن دیگر تیم منتخب هفته از تیم‌های استقلال، سپاهان، آلومینیوم اراک، نساجی مازندران، ذوب‌آهن و تراکتور انتخاب شده‌اند که اسامی آنها به همراه شرح عملکردشان در زیر آمده است.

البته باید به این نکته توجه داشت که بازیکنانی دیگری هم می‌توانستند در این جمع جای بگیرند که از جمله آنها می‌توان به علی شجاعی(پرسپولیس) ، علیرضا علیزاده(گل‌گهر) ، آرش قادری(تراکتور)، محمد کریمی(سپاهان)، صابر حردانی(استقلال)، رامین رضاییان(پرسپولیس)، محمود قائدرحمتی(آلومینیوم)، محسن آذرباد(مس رفسنجان)، سید محمد قریشی(ذوب‌آهن) ، علی محسن‌زاده(نفت مسجدسلیمان) و ... اشاره کرد.

 

دروازه‌بان 


علیرضا حقیقی (نساجی)
برای یک دروازه‌بان چه چیزی با ارزش‌تر از اینکه در هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل استقلال کلین‌شیت کرده و البته ستاره تیمش هم لقب گیرد؟ بعد از یک نمایش موفق در دیدار رفت مقابل استقلال و در استادیوم آزادی که با حضور تماشاگران هم همراه بود، حقیقی در بازی برگشت هم توانست دروازه تیمش را مقابل حملات صدرنشین لیگ بسته نگه دارد و یک اتفاق فوق‌العاده را ثبت کند. دروازه‌بان باتجربه نساجی در شرایطی که استقلال به دنبال حفظ فاصله خود با پرسپولیس در صدر جدول بود، یک موهبت بزرگ برای یحیی گل‌محمدی و تیمش به جا گذاشت و بارها با سیو و خروج‌های خود، خط هجومی استقلال را ناکام گذاشت و نشان داد قصد تسلیم شدن برابر آنها را ندارد. گلر مورداعتماد نساجی و ساکت الهامی بار دیگر با بازگشت به این تیم و دستیابی به بالاترین حد از اعتماد بنفس شرایط خوبی را دنبال می‌کند و باید دید ١٠ بازی آتی برای وی چه سرنوشتی در پی خواهد داشت.

1695312

 

مدافعان


میلاد فخرالدینی (آلومینیوم)
آلومینیوم پس از سه مسابقه سخت مقابل فولاد، پرسپولیس و مس رفسنجان به دنبال خروج از شرایط نیم‌فصل دوم و کسب امتیاز در بازی خارج از خانه مقابل نفتی‌هایی بود که فقط برای کسب برد و فرار از پایین جدول تلاش می‌کردند، اما عملکرد خوب خط دفاعی اراکی‌ها و به ویژه میلاد فخرالدینی که در این دیدار به‌عنوان وینگ‌بک در ترکیب بود، شرایطی رقم زد تا نفت مسجدسلیمان نتواند به خواسته‌اش برسد. فخرالدینی علاوه بر اینکه در فاز دفاعی موثر بود و دو قطع توپ و دو تکل موفق داشت، در بخش هجومی نیز بارها با نفوذهای خود از سمت راست خطرساز شد ولی در گلزنی یا ساخت گل بدشانس بود. فخرالدینی در دیدار با نفت MIS توانست دو شوت در چارچوب، 32 پاس صحیح و یک دریبل موفق ثبت کند و چهار بار هم خطا بگیرد تا این آمار او را در تیم منتخب قرار بدهد.

1695311

 

* عارف غلامی (استقلال)
مدافعی که پس از 228 روز یکبار دیگر توانست از ابتدا در ترکیب اصلی استقلال قرار بگیرد، عملکردی را از خود ارائه کرد که باعث غافلگیری هواداران نیز شد. عارف غلامی که در دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی برابر پرسپولیس دچار پارگی رباط صلیبی شده بود، برای دقایقی مقابل فجر به میدان رفت اما در مشهد فرصت این را داشت که از ابتدا در ترکیب اصلی تیمش حضور داشته باشد. در روزهایی که بحث پیرامون یزدانی و مرادمند به اوج رسیده، هواداران استقلال امید زیادی دارند تا غلامی بتواند به مرز آمادگی رسیده و جای خالی مدافعان سرباز را پر کند. این بازیکن روز گذشته با 9 عملکرد دفاعی موفق و 4 پیروزی در دوئل های هوایی و همچنین 81 درصد پاس صحیح، روز خوبی را برابر نساجی سپری کرد. بازیکنی که هواداران را نیز امیدوار کرد که به همان سطح کیفی عارف غلامی نیم فصل نخست لیگ نوزدهم بازگردد.

 

1695217

 

امید نورافکن (سپاهان)
ملی‌پوش چپ‌پای سپاهان در تقابل با تراکتور پرتلاش، دونده و جنگنده ظاهر شد و طوری سمت خود را بسته بود که بازیکنان سرعتی و تکنیکی حریف نتوانستند از آن سمت موقعیت خاصی به وجود بیاورند و به همین خاطر روی تاکتیک‌های دیگر برای رسیدن به گل مقابل سپاهان برنامه‌ریزی کردند. علاوه بر این، طلایی پوشان اصفهان برای رسیدن به گل مقابل تراکتور از تمام بازیکنان خود کار گرفتند و حتی نویدکیا روی نفرات دفاعی‌اش حساب باز کرده بود که این اتفاق موجب شد آنها روی یک حرکت تمرین شده و پس از اینکه سجاد شهباززاده از میانه زمین پاس داد، با حرکت امید نورافکن که به قلب خط دفاعی تراکتور زده بود، به گل برسند. نورافکن علاوه بر زدن گل زیبا که با حرکت سریع و دو ضربه به توپ آن را به ثمر رساند، 58 پاس با دقت 76 درصدی، دو تکل صحیح، سه دریبل موفق، دو برتری در نبردهای هوایی و یک پاس کلیدی داشت تا در تیم منتخب جای بگیرد.

 

1695109

 

هافبک‌های دفاعی


کمال کامیابی‌نیا (پرسپولیس)
هافبک پرسپولیس بعد از مداوای مصدومیتش به قدری در ترکیب پرسپولیس خوب کار کرده که جای هیچ تردیدی برای حضور ثابتش در ترکیب تیم‌های منتخب چند هفته اخیر باقی نمی‌گذارد. کامیابی‌نیا در بازی روز گذشته هم با جای‌گیری و موقعیت‌شناسی فوق‌العاده خود بار دیگر مسیر این تیم را برای کسب پیروزی هموار کرد و البته یک روز درخشان در خط میانی نیز پشت سر گذاشت. هافبک دفاعی پرسپولیس خصوصا از زمان خروج میلاد سرلک از زمین به دلیل مصدومیت بار سنگین‌تری را به دوش کشید و در نیمه دوم تمام برنامه‌های هجومی حریف را با مشکل مواجه کرد تا تیمش به یک برد ارزشمند دست یابد. هافبک ملی‌پوش سرخ‌پوشان با حرکت طولی پشت محوطه جریمه خودی تا درون محوطه جریمه حریف از آمادگی بالای ذهنی، تاکتیکی و بدنی خود خبر داد و در شبی که بالاترین نمرات فنی را از سایت‌های آماری به خود اختصاص داده، ستاره تیمش نیز لقب گرفته است.

 

1695227

 

پوریا پورعلی (ذوب‌آهن)
بعد از نمایش موفق در برابر هافبک‌های قدرتمند سپاهان و جلوگیری از بازیسازی آن‌ها، رقابت این هفته برابر شهر خودرو، فرصتی کلیدی بود تا پورعلی ثبات در عملکرد خوبش را به تارتار نشان بدهد. فرصتی که پورعلی به خوبی از آن استفاده کرد و بار دیگر در برابر هافبک‌های حریف، میدان‌داری کرد. جایی که بارها توپ‌های سوم پشت محوطه‌ ذوب را جارو می‌کرد و با انتقال صحیح آن به شنانی و عاشوری در خط جلوتر، زمینه را برای حملات تیمش فراهم می‌کرد. هر بار طاهران و کرملاچعب سعی در عبور از کانال میانی زمین ذوب داشتند، سد محکمی به نام پورعلی جلوی آنها ظاهر می‌شد تا چاره‌ای جز ارسال‌های بی هدف از کناره‌ها برای شاگردان سیدعباسی باقی نماند. عملکرد دفاعی کاملا موفق پورعلی و پیروزی در نبردهای فردی همان ویژگی‌هایی بود که از یک هافبک دفاعی انتظار می‌رفت تا این بازیکن مازنی با شایستگی در ترکیب منتخب هفته قرار بگیرد.

 

1695309

 

وینگرها


مهدی ترابی (پرسپولیس)
برای پرسپولیس دقیقا وضع به این شکل است که راه افتادن مهدی ترابی به معنای تضمین پیروزی در هر مسابقه‌ای‌ است. هافبک چپ تیم پرسپولیس در دیدار مقابل مس رفسنجان عملکرد خوبی را داشت و موفق شد در پیروزی سرخپوشان اثرگذار باشد. او در دقایق نخست بازی با یک توپ گیری از مدافع مس، عبدی را در موقعیت گلزنی قرارداد تا یک پاس گل به نامش ثبت شود. ترابی در این بازی سه پاس کلیدی هم داشت و در یک شوت از راه دور، می‌توانست گلزن تیمش هم باشد. او که دیروز دقایقی هم به صدر جدول پاسورهای لیگ رسید این موقعیت را دوباره به آذرباد داد، با این حال نقش او روی گل سوم هم کلیدی و اصلی بود. یک نصفه پاس گل مثل کاری که در بازیِ آلومینیوم کرد!

 

1695196

 

سعید صادقی (گل‌گهر)
صادقی مهره‌ای بود که مقابل صنعت نفت کار را برای امیر قلعه‌نویی در آورد. در شرایطی که حریف با گل طالب ریکانی پیش افتاد گل‌گهری‌ها برای جبران جلو کشیدند و روی کار تیمی و جایگیری عالی صادقی و ضربه تمام کننده او در محوطه کار را به تساوی کشاندند. صادقی در نیمه دوم گل دوم خود را به زیبایی به ثمر رساند‌؛ او از سمت چپ محوطه توپ را حرکت داد و با دریبل مدافع صنعت و شوتزنی از زاویه بسته هنر فوتبال خود را به رخ کشید. صادقی دو شوت در چارچوب داشت که هر دو به گل تبدیل شدند. این بازیکن که دقت پاس هفتاد درصدی را ثبت کرد در پنج کنش دفاعی نیز موفق بود و در میانه زمین گل‌گهر درخشید. او که دوندگی زیادی در طول نود دقیقه داشت بهترین بازیکن زمین هم بود و مهره‌ها دفاعی و میانی منصوریان را حسابی آزار داد.

 

1695313

 

مهاجمان

 

امین قاسمی‌نژاد (گل‌گهر)
قاسمی‌نژاد در ۳۵ سالگی هم آنقدر بازیکن مهمی در لیگ ایران محسوب می‌شد که سرپرست استقلال بعد از جذبش، تیمش را برنده‌ نقل و انتقالات بداند. اما اوضاع برای او در استقلال خوب پیش نرفت و به جز یک گل برابر مس رفسنجان، خاطره‌ای جز نیمکت‌نشینی محض برای او برجا نماند تا در انتقالی قرضی راهی گل‌گهر سیرجان شود. هرچند در یکی دو بازی نخست به‌عنوان یار تعویضی وارد زمین می‌شد، اما به مرور در ترکیب جا افتاد و برابر صنعت نفت به‌صورت فیکس به میدان رفت و دقیقا همان کارهایی را در زمین انجام داد که قلعه‌نویی از او انتظار داشت. بازی شناور و انتقال توپ سریع به خط حمله؛ موضوعی که امین در آن موفق بود و در ۶۳ دقیقه حضورش در زمین، دقت پاسی 80 درصدی را ثبت کرد. بجز یک پاس کلیدی، سه بار هم به سمت دروازه شوت زد که اگر واکنش خوب گروسیان نبود، قاسمی‌نژاد در نقش گلزن هم ظاهر شده بود. در مجموع عملکرد یک ساعته‌ او در برابر صنعت نفت، نقش بسزایی در تبدیل شکست به پیروزی داشت تا او این هفته در جمع یازده مرد منتخب هفته قرار بگیرد.

 

1695315


مهدی عبدی (پرسپولیس)
مهاجم سرخپوشان بهترین مهاجم این هفته فوتبال ایران نیز بود و دو گل برای تیمش زد. نکته جالب اینکه عبدی در این بازی تنها دو موقعیت داشت که هر دو تبدیل به گل شد تا برخلاف همیشه او یک مهره 100 درصدی برای پرسپولیس باشد. عبدی که در روزهای درخشش حامد پاکدل به حاشیه رفته بود با مصدومیت او دوباره این فرصت را پیدا کرد که چشم و چراغ تیمش باشد .آن هم در روزی که مدافعان تیم سرسخت مس کمی در این درخشش به او یاری دادند. عبدی 8 گل زده و دوست دارد در هفته‌های باقی‌مانده در کورس آقای گلی بالاتر هم بیاید.

 

1695294

 

محمد عباس‌زاده (تراکتور)
مهاجم با تجربه تراکتور برای شروع درخشش در لیگ برتر و تکرار عملکرد خوبی که سال گذشته داشت، بازی بزرگ هفته مقابل سپاهان را انتخاب کرده بود و توانست بهترین بازیکن زمین باشد. محمد عباس‌زاده پس از اینکه تیمش یک گل دریافت کرد، در لحظات پایانی با پاس در عمق به پیمان بابایی که همراه با شوت او به سمت دروازه بود، یک پاس گل داد تا نمایش خوب او در نیمه اول ثمربخش شود، اما بازی درخشان او مقابل سپاهان با یک ضربه ایستگاهی تکمیل شد و شوت فنی او از پشت محوطه جریمه بعد از برخورد به زیر طاق دروازه گل دوم تی‌تی‌ها را به همراه داشت. عباس‌زاده در کنار یک پاس گل و یک گل دیدنی، 6 شوت که تنها یکی از آنها داخل چارچوب بود، زد و همچنین 14 پاس صحیح، یک تکل موفق، سه دفع توپ و هفت نبرد هوایی موفق در آمارش ثبت کرد.

 

1695136

دیدگاه‌ها