کد خبر : 1761617 | 24 خرداد 1400 ساعت 22:43 | 16.7K بازدید | 1 دیدگاه

خیلی دور خیلی نزدیک؛ روایت این روزهای مجیدی و مددی

روز گذشته اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال در دو نوبت با سرمربی و مدیرعامل باشگاه وارد جلسه شدند.

خیلی دور خیلی نزدیک؛ روایت این روزهای مجیدی و مددی

به گزارش "ورزش سه"، معلوم نیست استقلال طی این ده سال اخیر قلب کدام سرمربی‌اش را شکسته است، که نفرین او باعث شده تا نگذارد آب خوش از گلوی این تیم و هوادارانش پایین برود. درست مثل نفرین بلاگاتمن مجارستانی سرمربی بنفیکا که پس از شکست رئال افسانه‌ای دهه 60 در فینال جام باشگاه‌های اروپا به شکل ناباورانه‌ای او را مجبور به ترک باشگاه کردند و از آن تاریخ به بعد بنفیکا هیچ‌گاه در رقابت‌های اروپایی موفق به فتح هیچ جامی نشد. علی‌رغم اینکه بارها بر سر مزار او رفتند و از او بابت تمام اشتباهاتشان معذرت خواستند.

 

در طی این یک دهه اخیر استقلال و هواداران دلسوزش روزهای خوبی را به نسبت سال‌های گذشته‌ تجربه نکردند و این خودش دلایل بسیار زیادی دارد که با توجه به شواهد و قرائن موجود اراده کافی برای سروسامان بخشیدن به این اوضاع نابسامان نیز مشاهده نمی‌شود و مشخص نیست چه زمانی قرار است پایانی باشد بر تمام این مشکلاتی که طاقت آن‌ها را دیگر طاق کرده است.

 

با ذکر این مقدمه نسبتاً طولانی به ماجراهای روز گذشته استقلال می‌پردازیم، جاییکه که در دو مکان متفاوت، دو جلسه با حضور اعضای هیئت‌مدیره برگزار شد با این تفاوت که در جلسه اول، اعضای هیئت‌مدیره به‌علاوه فرهاد مجیدی در دفتر حجت نظری گرد هم آمدند درحالی‌که احمد مددی مدیرعامل باشگاه در این محل حضور پیدا نکرد اما در جلسه دوم که با حضور همان نفرات به فاصله یک ساعت بعد در محل باشگاه برگزار شد این بار فرهاد مجیدی تصمیم به عدم حضورش گرفت تا سرمربی و مدیرعامل باشگاه علناً حاضر به ملاقات با یکدیگر نشوند آن‌هم در برهه‌ای از زمان که این تیم بیشتر از هرزمانی به همدلی و وفاق احتیاج دارد.

 

 این جلسات در حالی برگزار شد که اسماعیل خلیل زاده رئیس هیئت‌مدیره باشگاه در بازداشت به سر می‌برد و اینکه در غیاب ایشان هیچ‌یک از اعضای هیئت‌مدیره نیز حاضر به پذیرفتن این سمت نشدند و شاید با توجه به تمام پرونده‌هایی ریزودرشتی که در باشگاه وجود دارد، شرط عقل نیز همین باشد.

 

البته به‌تمامی اعضای حاضر در جلسات روز قبل، باید به حضورعلی نامداری مشاور هیئت‌مدیره نیز اشاره کرد، تنها کسی که در حال حاضر نسبت به سایرین بیشتر دستش به جیبش می‌رود و در نزد هواداران استقلال نیز از مقبولیت بیشتری برخوردار است. البته از کمک‌های مالی مهدی عبدیان نیز نمی‌توان به این سادگی‌ها گذشت که با ورود احمد مددی به‌عنوان مدیر عامل این کمک‌ها تا حدی کمرنگ‌تر شده است.

 

پرواضح است که آنچه بیش از هر چیزی باعث برگزاری این جلسات شد، بیانیه فرهاد مجیدی بود، که در آن به بیان مشکلاتی پرداخت که در حال حاضر در تیمش به آن دچار است. از نبود منابع مالی برای جذب یا تمدید بازیکنان فعلی استقلال بگیرید، تا همان مشکل همیشگی که نداشتن یک زمین تمرین مناسب است، و شاید مهم‌تر از هم نبود اراده کافی برای فراهم نمودن مقدمات حضور گابریل پین، دستیار ایتالیایی‌ و ده‌ها مواردی که با انتشار آن باعث ایجاد موجی وسیع در بین طرفداران این تیم شد که مواضع متفاوتی را هم در برداشت.

 

 طیف گسترده‌ای معتقد بودند که مجیدی به دنبال بهانه‌ای برای ترک باشگاه است و او باید با تمام مشکلات جاری در باشگاه کنار بیاید و تیم را لااقل به سمت قهرمانی جام حذفی سوق دهد، چراکه پیش از ورودش، این مشکلات برقرار بود و این دست موارد چیز جدید و عجیبی نیست. عده‌ای نیز به تبعیت از سرمربی محبوبشان و اعتراض به نحوه مدیریت احمد مددی، به مجیدی بابت تمام انتقاداتش حق دادند و خواهان برکناری مدیرعامل شدند تا مجیدی در یک فضای آرام و دور از تنش، صرفاً به امور فنی رسیدگی کند.

 

به‌هرحال آنچه مسلم است و می‌توان در وهله اول متوجه شد، اختلافات عمیق بین فرهاد مجیدی و احمد مددی است، دو رکن رکین باشگاه استقلال که از دیروز می‌توان گفت با عدم حضور در کنار هم مشکلات خود را علنی کردند، هرچند حجت نظری سخنگوی باشگاه در گفت‌وگویی بلافاصله پس از پایان جلسه دوم قویاً این موضوع را رد کرد.


اما در روز گذشته در ارتباط با آنچه خصوصاً در جلسه اول میان مجیدی و سایر اعضا مطرح شد، درباره ورود گابریل پین به تهران و پرداخت قراردادهای فصل گذشته بسیاری از بازیکنان کلیدی و موردنظر مجیدی بود که مشکلات مالی مانع از تمدید با آن‌ها شده است.

 

خبری هم از ارائه لیست جذب بازیکنان جدید نبود چراکه طبیعتاً فرهاد بنا را روی تمدید با بازیکنان فعلی گذاشته است، درعین‌حال که به‌خوبی می‌داند باشگاه پولی در بساط ندارد تا برای جذب بازیکنان جدید بخواهد اقدام کند و به نظر می‌رسد ترجیح داده تا لیست خود را نسوزاند. البته قرار شده است مجیدی در این خصوص با مهدی عبدیان در ارتباط باشد.

 

به‌هرحال مجیدی پیش‌ازاین نیز بارها خواسته‌های خودش را بسیار شفاف مطرح کرده بود و از همین رو مدت‌زمان زیادی طول نکشید تا حول‌وحوش ساعت 18:00 از دفتر حجت نظری بیرون آمد. در ادامه اعضای هیئت‌مدیره نیز دقایقی بعد از رفتن فرهاد، همراه باهم به سمت باشگاه استقلال رفتند تا محتوای جلسه با مجیدی را با مدیرعامل باشگاه در میان بگذارند.

 

مهدی عبدیان، حمیدرضا امیر آصفی، حجت نظری، علی نامداری به دفتر باشگاه آمدند و حدود دو ساعت در طبقه پنجم ساختمان آبی‌رنگ خیابان علامه جنوبی دورهم جمع و پس از پایان صحبت‌هایشان به ترتیب از باشگاه خارج شدند.

 

ابتدا عبدیان و آصفی که در کنار هم در یک خودرو بودند، با اعلام اینکه به حضور خبرنگاران احترام می‌گذارند، تنها به گفتن این جمله که جلسه بسیار خوبی بود بسنده کردند، ضمن اینکه در جواب این سؤال که چرا مجیدی در این جلسه حضور نداشت گفتند مجیدی صحبت‌هایش را انجام داده و لزومی نداشت که در جلسه دوم حضور یابد. همچنین آصفی گفت قرار است دقایقی بعد، جواب سوالات شما را حجت نظری بدهد و به این نحو همراه باهم محل باشگاه را ترک کردند.

 

دقایقی بعد نوبت به صالح جَدایی مشاوره جوان حقوقی باشگاه رسید که حدود 10 دقیقه پاسخگوی خبرنگاران بود که فارغ از محتوای جلسه به نکات مهمی اشاره کرد، ازجمله طلب سنگین باشگاه استقلال از شرکت اتکا که گویا این مبلغ به‌قدری است که در صورت وصول می‌تواند علاوه بر پرداخت تمام مطالبات استراماچونی بخشی از جریمه‌های دیگر را نیز با آن پرداخت کرد اما درعین‌حال به مبلغ دقیق آن اشاره نکرد.


 او همچنین درخصوص نوع قرارداد شیخ دیاباته که از صبح دیروز محل بحث رسانه‌ها شده بود به‌صراحت اظهار داشت که قرارداد او یک‌فصل کامل فوتبالی است و شیخ دیاباته وظیفه دارد در صورت گرفتن مبلغ قراردادش تا پایان فصل در کنار استقلال بماند.

 

پس از او دیگر نوبت به حجت نظری رسید که بالاخره همراه با علی نامداری از در باشگاه بیرون آمد و با اصرار شدید خبرنگاران حاضر به پاسخگویی شد. او ضمن قبول صحبت، به سراغ نامداری رفت و وی را نیز در هنگام پاسخگویی به کنار خود فراخواند تا مشترکا پاسخگوی خبرنگاران باشند.

 

نظری در رابطه با نتایجی که از صحبت‌های مفصل اعضای هیئت‌مدیره با سرمربی باشگاه و مدیرعامل در دو نوبت انجام‌شده است، صرفاً به تکمیل اقدامات لازم، جهت حضور گابریل پین اشاره کرد که با توجه به صحبت‌های او و کمک‌های مالی نامداری بعید به نظر می‌رسد در این خصوص دیگر مشکلی به وجود بیاید و اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، ظرف روزهای آینده بازیکنان استقلال باید منتظر این مربی ایتالیایی در سر تمرینات باشند. اما او درباره پرداخت معوقات بازیکنان که از خواسته‌های اصلی مجیدی بود، صحبت خاصی به میان نیاورد و حل این موضوع را به‌روزهای آینده موکول کرد.

 

این تمام ماجرای جلسات روز گذشته باشگاه استقلال بود که منجر به حضور گابریل پین دستیار ایتالیایی مجیدی خواهد شد، این در شرایطی است به نظر می‌رسید با توجه به تمام مشکلاتی این باشگاه با آن درگیر است خروجی این جلسه مسائل بیشتری را در برگیرد و حل کند که متأسفانه به این شکل نبود یا اگر بود ترجیح دادند رسانه‌ای نکنند که امیدواریم همین‌طور باشد.

دیدگاه‌ها