کد خبر : 1751028 | 03 اردیبهشت 1400 ساعت 12:31 | 18.8K بازدید | 5 دیدگاه

پس از بیانیه بارسلونا در حمایت از سوپرلیگ؛

نویل و لینه‌کر متحد علیه کاتالا‌ن‌ها

بارسلونا یکی از دوازده باشگاه موسس پروژه ناموفق سوپرلیگ اروپا بود که شب گذشته در حمایت از این ایده بیانیه ای منتشر کرد.

نویل و لینه‌کر متحد علیه کاتالا‌ن‌ها

به گزارش "ورزش سه"، پس از کناره گیری اکثریت دوازده باشگاه موسس سوپرلیگ، اکنون تنها رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس باقی مانده اند که همچنان از این پروژه دفاع می کنند. بارسلونا دیروز بیانیه ای منتشر کرد و طی آن اعلام کرد که در این رقابت ها باقی خواهد ماند و کناره گیری دیگر اعضا را نیز یک اشتباه تاریخی خواند.

پس از انتشار این بیانیه گری نویل و گری لینه کر، ستاره های سابق فوتبال انگلیس، به شدت از کاتالان ها بابت پافشاری بر موضع قبلی شان و حمایت از سوپرلیگ انتقاد کردند.

پروژه جنجالی سوپرلیگ پس از کناره گیری شش تیم بزرگ انگلیسی منتفی شد، اما بارسلونا همچنان اعتقاد دارد که این پروژه درآینده عملی خواهد شد و در بیانیه خود بر این نکته تاکید کرده است که دیر یا زود سوپرلیگ تشکیل خواهد شد.

 

1594143

 

بارسلونا در ادامه بیانیه خود آورده است که با توجه به واکنش‌هایی که نسبت به تشکیل‌ سوپرلیگ اروپا صورت گرفته است، نیاز به یک بررسی عمیق‌تر برای دستیابی به راه حلی که نگرش جامعه فوتبال را نسبت به تشکیل این تورنمنت تغییر دهد، حس می شود. کاتالان‌ها همچنین با انتقاد از یوفا به دلیل تهدید، ارعاب و تحت فشار گذاشتن باشگاه های موسس سوپرلیگ اعلام کرد که برای مقابله با این تهدیدها دست به دامن قانون شده اند و دیوان عالی نیز آمادگی خود را برای حمایت و حفاظت از حقوق قانونی موسسان سوپرلیگ اعلام کرده است. باشگاه بارسلونا در پایان تاکید کرده است که هرگونه تصمیمی در این رابطه، پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های دقیق و محتاطانه، منوط به تایید اعضای این باشگاه خواهد بود.

 

1594144

 

گری نویل در واکنش به بیانیه باشگاه بارسلونا توییت کرد: "این باشگاه های بزرگ مثل گنگسترها رفتار می کنند!"

 

1594145

 

لینه‌کر که سابقه بازی در بارسا را نیز دارد، نوشت: "بیانیه ای به شدت ناامیدکننده"

 

1594147

 

دن واکر، مجری BBC، با اشاره به شعار باشگاه بارسلونا پرسیده "بیشتر از یک باشگاه؟"

 

خوان لاپورتا، رییس جدید بارسلونا، نیز روشن ساخته است که هنوز به ایده سوپرلیگ اعتقاد دارد و به نظر می رسد او با وجود رقابت دیرینه و خصومت بین دو باشگاه، اکنون به شکل عجیبی نزدیکترین متحد فلورنتینو پرز، رییس رئال مادرید است.

 

 

 

دیدگاه‌ها