کد خبر : 1750996 | 03 اردیبهشت 1400 ساعت 09:48 | 16.8K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد از فرمت جدید چمپیونزلیگ؛

گوندوگان: کسی به فکر بازیکنان هست؟

ایلکای گوندوگان، ستاره منچسترسیتی، در توییتر خود با اشاره به حل و فصل موضوع سوپر لیگ، به انتقاداز فرمت جدید چمپیونزلیگ پرداخت.

گوندوگان: کسی به فکر بازیکنان هست؟

به گزارش "ورزش سه"، ایلکای گوندوگان از فرمت جدیدی که یوفا برای مسابقات چمپیونزلیگ در نظر دارد و از سال 2024 اجرایی خواهد شد به شدت انتقاد کرد.

هافبک منچسترسیتی در توییتر خود نوشت که فرمت جدید چمپیونزلیگ در مقایسه با سوپرلیگ همان انتخاب بین بد و بدتر است و در این میان هیچکس به فکر بازیکنان نیست.

 

1594088

 

در هفته ای که گذشت تمام سرتیترهای ورزش جهان به سوپرلیگ و حواشی آن اختصاص داشت. پروژه جدید که دوازده باشگاه قدرتمند اروپایی موسس آن بودند و با اعتراضات گسترده از سوی هواداران و اهالی فوتبال مواجه شد و در نهایت شکست خورد.

یوفا در بحبوحه جنجالی که سوپرلیگ برپا کرده بود، آمادگی خود برای برگزاری چمپیونزلیگ با فرمت جدید را اعلام کرد و گوندوگان معتقد است این فرمت جدید تقریبا به همان اندازه سوپرلیگ به بازیکنان آسیب خواهد رساند.

 

1594086

 

ستاره منچسترسیتی در توییتر خود نوشت: "با همه داستان هایی که درباره سوپرلیگ در جریان است... می شود لطفا درباره فرمت جدید چمپیونزلیگ هم صحبت کنیم؟

بازی های بیشتر و بیشتر و بیشتر، هیچکس به فکر ما بازیکنان نیست؟

فرمت جدید چمپیونزلیگ در برابر سوپرلیگ همان انتخاب بین بد و بدتر است..."

گوندوگان سپس اضافه کرد: "فرمت کنونی چمپیونزلیگ عالی کار می کند و به همین دلیل است که این محبوب ترین رقابت باشگاهی در جهان است، چه برای ما بازیکنان و چه برای هواداران."

 

1594089

 

یوفا روز دوشنبه اعلام کرد که چمپیونزلیگ از سال 2024 به جای 32 تیم فعلی با حضور 36 تیم برگزار خواهد شد.

تیم ها بر اساس سطح های مختلف گروه بندی شوند و تنها با حریفانی رو به رو شوند که در یک گروه با آنها قرار دارند. این به آن معنا است که تیم ها شانس بیشتری برای رسیدن به مرحله حذفی خواهند داشت.

هنوز در مورد تعداد مسابقات تصمیمی گرفته نشده است و تقویم بازی ها این اجازه را نمی دهد که دو بازی رفت و برگشت برگزار شود پس تنها یک دیدار بین تیم ها برگزار خواهد شد و هشت تیم برتر به صورت خودکار به مرحله حذفی راه پیدا می کنند.

تیم هایی که در رده های بین نهم تا بیست و چهارم کار خود را به پایان می رسانند برای 16 جایگاه باقی مانده در مرحله پلی آف دو مرحله ای رقابت می کنند و این رقابت ها در مراحل بعدی همین فرمت فعلی را خواهند داشت.

همچنین فرانسه هم یک جایگاه انتخابی اضافی به دست آورده است، به این معنا که پنج تیم برتر لیگ یک اکنون به صورت سالانه به لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا می کنند.

 

 

دیدگاه‌ها