کد خبر : 1750879 | 02 اردیبهشت 1400 ساعت 18:55 | 12.1K بازدید | 0 دیدگاه

نیکلاس لطیفی و تصادف شدید در ابتدای مسابقه؛

داستان تصادف شدید ایمولا از زبان راننده ایرانی F1

نیکلاس لطیفی، راننده ویلیامز، فاش ساخت که هیچ تصوری از اینکه با مزپین در دور اول گرندپری ایمولا برخورد کرده، نداشته است.

داستان تصادف شدید ایمولا از زبان راننده ایرانی F1

به گزارش "ورزش سه"، اوضاع در استارت گرندپری ایمولا به قدری سخت و بهم ریخته بود که نیکلاس لطیفی حتی متوجه نشد که در پی برخورد با نیکیتا مزپین، راننده هاس، از مسیر خارج شده و با دیواره ها برخورد کرده است.

پس از کسب نتایج امیدبخش در روز جمعه و شنبه، لطیفی یک مسابقه بسیار کوتاه را در روز یکشنبه پشت سر و گذاشت و در همان دور اول مسابقه در قسمت آکوا مینرالی پیست اسپین شد و سپس در بازگشت به پیست با مزپین برخورد کرد و به دیواره ها کوبیده شد. لطیفی که آنقدر به ماشین هاس نزدیک شد که دیگر چاره ای جز برخورد باقی نمانده بود، می گوید که خیلی بعد از حادثه متوجه شد که ماشین دیگری نیز در آن تصاوف دخیل بوده است.

 

1593876

 

1593874

 

1593872

 

1593871

 

نیکلاس لطیفی گفت: "واضح است که دید بسیار بسیار کم بود. احتمالا بدترین شرایط از نظر دید در استارت مسابقاتی که من تاکنون داشته ام. بخشی به دلیل ماهیت پیست بود که آسفالتی قدیمی دارد بنابراین مقادیر بسیار زیادی از آب را به بالا می پاشد و دید در آن کاملا غیرممکن است.

همان ابتدا عقب ماشین کمی قفل شد و در انتهای پیچ آکوا مینرالی از پیست خارج شدم، دوباره به برگشتم و تا جایی که توانستم در سمت چپ پیست ماندم. فکر می کردم سباستین وتل آخرین ماشین است که دیدم از کنار من گذشت... به پیست برگشتم و طبیعتا خط مسابقه شما را به هر حال به آن سمت می کشاند و مشخص است که پیست هم بسیار بسیار لیز بود.

 

1593873

 

صادقانه بگویم من حتی نیکیتا را ندیدم. فیلم ها را بعدا نگاه کردم و در آن قسمت آب زیادی اسپری شده بود و نیکیتا هم در نقطه کور من بود، اما من متوجه نشدم که او آنجا است. من تا خیلی بعد از تصادف نفهمیدم که با او برخورد کرده ام. برای مدتی نسبتا طولانی برای انجام معاینات روتین و کاغذبازی های بعد از تصادف در مرکز درمانی بودم و فکر می کردم فقط کمی چرخ‌هایم سر خورده و به همین دلیل اسپین شده ام، تا خیلی بعدتر نمی دانستم که با نیکیتا برخورد کرده ام.

بله خیلی ناراحت کننده بود. مایه تاسف است. می دانستیم که در شرایط سخت فرصت هایی خواهیم داشت. خیلی از دست خودم ناراحتم که نتوانستم حتی در مسابقه شرکت داشته باشم و ببینم چه کارهای ممکن است. مسابقه گاهی اینطوری پیش می رود. شنبه عالی بود، یکشنبه اصلا!"

لطیفی به شکل قابل توجهی در تمرینات روز جمعه سریع بود و در تایمگیری روز شنبه نیز توانست هم تیمی بااستعدادش، جورج راسل، را در Q1 شکست دهد، هر چند در Q2 باز هم از راسل شکست خورد.

راننده ایرانی کانادای تیم ویلیامز از سویی ناراحت است که نتوانسته از عملکرد خوبش تا پیش از مسابقهف بهترین استفاده را در مسابقه ببرد و از سوی دیگر آن را نمایشی بسیار امیدوارکننده و روحیه بخش برای آینده می داند.

 

1593873

 

لطیفی افزود: "مطمئناً بسیار ناامید کننده است. بلافاصله وقتی این اتفاق می افتد، از خودم ناامید می شوم و به فرصتی فکر می کنم که به خاطر اینکه حتی نتوانستم همان یک دور اول را بزنم، دور انداخته شد. من به هیچ وجه سخت فشار نمی آوردم و مشغول ریسک کردن نبودم. در واقع اصلاً فشار نیاوردم، فقط با توجه به دید ضعیفی که داشتیم در آنجا دورم را می زدم.

احساس کردم که دارم سر می خورم و همان قدر کافی بود تا اسپین شوم. ناامیدکننده است. کار خوبی که روز شنبه انجام دادم، کاری خوبی که به عنوان یک تیم انجام دادیم، به هیچ جا نرسید و از آن نتیجه ای نگرفتیم. اما نوید اتفاقات خوبی را در مسابقات آینده می دهد و پیست های بیشتری مثل این خواهیم داشت، موقعیت های بیشتری شبیه به این، برعکس بحرین که با ماشین ما نمی ساخت.

 

1593875

 

نسبت به آینده خوشبین هستیم و امیدوارم بتوانیم اینطور عملکردها در تایمگیری را تکرار کنیم و بعد ببینیم در مسابقه چه اتفاقی می افتد. حادثه ایمولا از آن چیزهایی بود که باید فراموش کنیم. از این اتفاقات می افتد. می توانید ببینید چند راننده در مسابقه از پیست خارج شدند. وقتی اوضاع آرام شد و تایرها به دمای ایده آل رسیدند دیدید که کار کمی آسان تر شد اما باز هم راننده ها از پیست بیرون می رفتند.

من بعدا تقریبا عملکرد همه راننده های دور و بر خودم در استارت را از دوربین آنبوردشان نگاه کردم اوضاع دید وحشتناک بود! متعجبم که چرا پشت ماشین ایمنی استارت نزدیم و چند دور پشت ماشین ایمنی نماندیم تا ببینیم اوضاع چطور می شود، اما به هر حال خیلی بد بود."

 

 

 

دیدگاه‌ها