کد خبر : 1750828 | 02 اردیبهشت 1400 ساعت 15:02 | 9.4K بازدید | 0 دیدگاه

آمار باورنکردنی لیگ فوتسال زنان ایران؛

لیگ برتری که ۱۲ درصد بازی‌هایش لغو شد!

در آستانه دیدارهای هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ برتر فوتسال زنان، سه مسابقه به دلیل عدم حضور رقیبان لغو شد.

لیگ برتری که ۱۲ درصد بازی‌هایش لغو شد!

به گزارش "ورزش سه" در شرایطی که انتظار می‌رفت شانزدهمین فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتسال زنان با کیفیت و حساسیت بیشتری نسبت به گذشته برگزار شود، اما اتفاقی خلاف تصورات رخ داد؛ افت محسوس سطح فنی مسابقات و لغوهای پی در پی بازی‌ها به دلیل ضعف فنی تیم‌ها یا مشکلات مالی! در شرایطی که تا پیش از هفته پایانی مرحله مقدماتی که قرار است فردا برگزار شود، از 78 مسابقه، 7 دیدار لغو شده و نتیجه به صورت انضباطی تعیین شده است.

 

حالا در آستانه هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ برتر فوتسال زنان و در شرایطی که تکلیف چهار تیم صعود کننده به مرحله پلی‌آف مشخص شده، مشخص شد سه مسابقه از 6 مصاف فردا به دلیل عدم حضور تیم میهمان برگزار نمی‌شود تا تعداد بازی‌های لغو شده لیگ امسال به عدد 10 برسد! مضاف بر آن‌که در جریان برگزاری مسابقات هم عمدتا دیدارهای یک‌طرفه و پرگل به ثمر می‌نشست.

 

اتفاق جالب دیگر این‌که تیم هیات فوتبال خراسان رضوی در دور برگشت مسابقات، هیچ مسابقه خانگی را برگزار نکرده و سه مصاف خانگی‌اش به دلیل عدم حضور رقبا با نتیجه انضباطی به پایان رسیده است؛ این تیم در کنار سایپا تهران با تجربه سه بازی بدون حریف در لیگ امسال، رکورد ویژه و باورنکردنی را به نام خود ثبت کردند.

 

بدون‌شک چنین اتفاقاتی برای کشوری که در دو دوره متوالی توانسته قهرمانی آسیا را از آن خود کند و برترین تیم فوتسال زنان آسیا برشمرده می‌شود، خوب نیست و به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید نظارت دقیق‌تری برای بررسی و رفع این مشکلات فنی کنند و شاید علاج کار، بازگشت به روال سابق و تک مرحله‌ای بودن مسابقات با تعداد تیم‌های محدودتر اما با کیفیت بالاتر باشد.

 

در حال حاضر چهار تیم سایپا تهران، ملی‌حفاری اهواز، هیات فوتبال خراسان رضوی و پالایش نفت آبادان چهار تیم صعود کننده به مرحله پلی‌آف هستند که به صورت گروهی در مقابل یکدیگر دیدارهای مرحله نهایی را برگزار می‌کنند و قهرمان پانزدهمین دوره فصل لیگ برتر فوتسال زنان مشخص خواهد شد.

 

برنامه هفته چهاردهم و پایانی لیگ برتر فوتسال زنان (گروه اول) - استراحت: پویندگان صنعت فجر شیراز

هیات فوتبال رودان - ملی‌حفاری اهواز
سایپا تهران 3 - 0 مس کرمان (عدم حضور تیم میهمان)
نامی‌نو اصفهان - شهروند ساری

 

برنامه هفته چهاردهم و پایانی لیگ برتر فوتسال زنان (گروه دوم) - استراحت: پارس آرا شیراز

مس رفسنجان - هیات فوتبال اصفهان
هیات فوتبال خراسان رضوی 3 - 0 پالایش نفت آبادان (عدم حضور تیم میهمان)
رهیاب تهران 3 - 0 کیمای اسفراین (عدم حضور تیم میهمان)

دیدگاه‌ها