کد خبر : 1750708 | 01 اردیبهشت 1400 ساعت 22:32 | 30.8K بازدید | 3 دیدگاه

مهاجم سابق پرسپولیس در نقش فرشته نجات ماریتیمو 

فریم به فریم با پاس گل طلایی علی علیپور

با پاس گل علی علیپور ماریتیمو به سه امتیاز حیاتی و ارزشمند دست یافت و همین سه امتیاز می تواند رای به ادامه حضور تیم ماریتیمو در جدول رده بندی لیگ برتر پرتغال دهد.

به گزارش "ورزش سه"، ماریتیمو که پیش از بازی با ریوآوه در رده هفدهم جدول قرار داشت  و یکی از دو گزینه سقوط بود (البته تیم شانزدهم لیگ برتر پرتغال هم در مرحله پلی آف حاضر خواهد شد) با پاس گل طلایی علی علیپور به سه امتیاز ارزشمند دست یافت و به رده شانزدهم جدول صعود کرد و این بدین معنی است که می تواند در جدول بازی ها باقی بماند. البته این تیم برای اینکه خیالش بابت بقاء در جدول بازی ها راحت شود باید در هفته های باقی مانده هم به سیر صعودی خود ادامه  دهد. 

 

هافبک میانی ماریتیمو بعد از توپ گیری به سمت دروازه ماریتیمو حرکت کرد و در عمق به علی علیپور پاس داد. مهاجم سابق تیم پرسپولیس که برای قرار نگرفتن در منطقه آفساید باید عقب تر از مدافع یارگیر خود می بود بعد از پاس با سرعت هر چه تمامتر به عمق خط دفاعی ریوآوه زد و زودتر از مدافع یارگیریش به توپ رسید و در ادامه یک حرکت هوشمندانه کرد. او بعد از دریبل عرضی دروازه بان توپ را رها کرد تا جو ئل که در موقعیت بهتری بود به توپ ضربه بزند. ضربه جو ئل به قعر دروازه ریوآوه راه پیدا کرد و همین گل برای سه امتیاز و برتری در این دیدار کافی بود. علی علیپور در این صحنه نبوغ خود را به عنوان یک مهاجم ششدانگ و کاربلد نشان داد و ثابت کرد می خواهد روزهای خوب در فوتبال پرتغال را بعد از راهیابی به ترکیب ثابت ماریتیمو تجربه کند. 

 

علی علیپور در هفته بیست و ششم و در بازی با فارنسه هم با اولین گل خود در لیگ برتر پرتغال سه امتیاز ارزشمند برای ماریتیمو به ارمغان آورد. نمایش او در هفته های پایانی لیگ برتر پرتغال می رود منجر به بقای تیم ماریتیمو در جدول بازی ها شود. در فصلی که علی علیپور به دلیل دیر ملحق شدن به اردوی تیم و در ادامه مصدومیت از ناحیه کشاله ران هفته های زیادی را از دست داد و از سویی ماریتیمو به دلیل شکست های مکرر دوبار دست به تعویض مربی زد. 

 

بدون شک در شش هفته پایانی بازی ها هم ماریتیمو روی درخشش علی علیپور در نوک خط حمله حساب ویژه ای باز می کند. تماشاگران ماریتیمو همزمان با این بازی در تو ئیت های خود علی علیپور مهاجم تیمشان را تحسین می کنند. برخی از پیام ها نیز در نوع خود جالب بود. یکی از آنها نوشته بود حالا متوجه شدیم علی علیپور به چه دلیل در لیگ برتر ایران آقای گل شده است. یکی هم نوشته بود ای کاش ماریتیمو زودتر به توانمندی های علی علیپور پی می برد و بیشتر از او استفاده می کرد. یک گل و یک پاس گل از سوی علی علیپور در هفته هایی که به ترکیب ثابت ماریتیمو راه پیدا کرده است. این یعنی 6 امتیاز برای ماریتیمو در روزهایی که برای بقاء در جدول بازی ها تلاش می کند. 

 

نکته جالب اینکه علی علیپور در این بازی بر خلاف بازی گذشته در دقایق پایانی تعویض نشد و تا سوت پایان بازی در زمین بود. جالب تر اینکه هر چهار هافبک تیم ماریتیمو در این بازی بهمراه زوج علی علیپور در خط حمله تعویض شدند. داور در این بازی 8 دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که همبازیان علی علیپور به خوبی از دروازه خود در دقایق پایانی محافظت کردند.

 

1593554

 

1593556

 

1593555

 

1593557

دیدگاه‌ها