کد خبر : 1750589 | 01 اردیبهشت 1400 ساعت 12:21 | 61.5K بازدید | 28 دیدگاه

تاثیر ویژه ترابی روی نتایج قرمزها؛

مهره قهرمانی پرسپولیس شماره ۹ می‌پوشد! (عکس)

مهدی ترابی ستاره تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بوده؛ بازیکنی که در سخت‌ترین شرایط به کار سرخ‌ها آمده و ورق را به نفع این تیم برگردانده است.

مهره قهرمانی پرسپولیس شماره ۹ می‌پوشد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، از لحظه‌ای که توپ را به سیدجلال حسینی سپرد تا کاپیتان گل برتری مقابل الوحده را بزند تا دیدار مقابل الریان و سانتر طلایی برای گلزنی کمال کامیابی نیا و یک گل و یک پاس در مقابل گوای هند، مهدی ترابی ثابت کرده که ستاره‌ای بی‌نظیر در فوتبال ایران و چه بسا آسیاست.

 

نمایش درخشان او در مقابل گوآ اگرچه زیر سایه سیوهای پرتعداد سینگ، گلر تیم هندی ماند اما هواداران پرسپولیس باوجود گلزنی ستاره محبوب، سیدجلال حسینی، ترابی را به عنوان بهترین بازیکن تیمشان برگزیدند؛ ستاره‌ای که از سوی وبسایت‌های مختلف نیز همین عنوان را به دست آورد.

 

ترابی در ۷۷ دقیقه فرصتی که مقابل گوآ داشت، علاوه بر یک گل و یک پاس گل، چهار موقعیت نیز خلق کرد و نرخ ۸۱٪ پاس صحیح را به ثبت رساند که باتوجه به حضور دائمی او در زمین حریف، عدد قابل توجهی محسوب می‌شود.

 

1593218

 

ستاره شماره ۹ پرسپولیس در این مسابقه دو توپ‌گیری داشت و دو بار هم موفق به بازپس گیری توپ شد و با ارسال سه پاس کلیدی، نام خود را به عنوان بهترین بازیکن زمین از نظر آمار ثبت کرد.

 

او که پنالتی اول قرمزها را به صورت مستقیم وارد دروازه حریف کرد، فرصت این را داشت تا پنالتی دوم را هم تبدیل به گل کند و سرخ‌ها را به سمت پیروزی پرگل بفرستد اما با اصرار کنعانی، از پشت توپ کنار رفت و پنالتی نیز از دست رفت.

 

ترابی در ابتدای نیمه دوم با حرکتی تماشایی وارد محوطه جریمه حریف شد و ضربه فنی خود را در موقعیت تک به تک زد که ضربه او را سینگ با واکنشی تماشایی دفع کرد و به کرنر فرستاد.

 

نکته جالب درباره ترابی این است که او از زمان ورودش به پرسپولیس، فرم بسیار خوبی داشته است. دو گل در مقابل گوآ و نساجی، پنج پاس گل مقابل الوحده، الریان، گوآ، نفت مسجدسلیمان و مس نوین به همراه یک پنالتی که در مقابل حریف مسجدسلیمانی گرفت و امید عالیشاه آن را از دست داده است. به عبارتی او در ۷ بازی، روی ۷ گل سرخ‌ها تاثیر گذاشته و اگر پنالتی اش توسط کاپیتان دوم قرمزها گل می‌شد و کنعانی روی پنالتی زدن اصرار نمی‌کرد، این عدد به ۹ هم می‌رسید.

 

1593218

 

مهدی ترابی که حالا با قرارداد یک و نیم ساله و بدون بند فسخ به پرسپولیس آمده، در حالی است آمار فوق العاده را ثبت کرده که بسیاری از هواداران پرسپولیس در زمان بازگشت او نگران کیفیت فنی اش و افت احتمالی در قطر بودند اما او به خصوص در لیگ قهرمانان آسیا ثابت کرده که یک مهره موثر در ترکیب تیم است.

 

اگر هر تیمی برای قهرمانی به دفاعی مستحکم نیاز داشته باشد، بدون تردید به حداقل یک بازیکن هم در خط حمله نیاز دارد که حتی در روز بد تیم نیز اصطلاحا کار را در بیاورد. پرسپولیس ستاره‌های پرتعدادی دارد اما انتقال ترابی در نیم فصل و درخشش ویژه در ۷ بازی، باعث می‌شود تا به او لقب مهره قهرمانی داده شود. مشابه آن اتفاقی که در لیگ شانزدهم با سروش رفیعی رخ داد و حالا باید دید ترابی که آمار بسیار بهتری نسبت به سروش داشته، آیا می‌تواند با همکاری دیگر ستارگان پرسپولیس، ماموریت دشوار قهرمانی را به سرانجام برساند یا خیر.

دیدگاه‌ها