کد خبر : 1750260 | 30 فروردين 1400 ساعت 17:47 | 34.5K بازدید | 16 دیدگاه

نیمه‌شب تا سحر برای هواداران استقلال

استقلال دومین بازی آسیایی را هم با یک برد پُر گل به پایان برد تا نزدیک‌تر از قبل به صعود از گروه C شود.

نیمه‌شب تا سحر برای هواداران استقلال

به گزارش "ورزش سه"، استقلال یکی از چهار نماینده فوتبال ایران در رقابت‌های امسال لیگ قهرمانان آسیا از ۴۵دقیقه بامداد امروز دوشنبه به مصاف الشرطه عراق رفت؛ آنها که در شب اول این تورنمنت الاهلی عربستان و میزبان گروه را با پنج گل درهم کوبیده بودند، الشرطه عراق را نیز با نتیجه سه بر صفر از پیش رو برداشتند تا در پایان هفته دوم با ۶ امتیاز و تفاضل گل ۶ صدرنشین گروه C لیگ قهرمانان آسیا شوند. بردن عراق و عربستان در هر رشته ورزشی حلاوت خاصی دارد و برای ما ایرانیها تا ابد خوشایند است و چه بهتر که این پیروزیها در خاک سعودی‌ها باشد. 

 

هواداران استقلال که چند سالی است شرایط خوبی را در آسیا در این سال‌ها سپری نکرده‌اند، به استقلال این فصل و کادر فنی جدیدش امید زیادی بسته بودند و در شب اول و دوم این رقابت‌ها  مزد این اعتماد را گرفتند. آنها  از نمایش کم نقص تیمشان لذت بردند و  دو نتیجه ماندگار را در خاک عربستان از سوی بازیکنان این تیم در دفتر خاطراتشان به ثبت رساندند.

 

آنها که امید داشتند تا فرهاد مجیدی ابهت از دست رفته استقلال  در این سال‌ها را دوباره به تیم برگرداند و آبی‌ها را که سومین تیم برتر تاریخ این رقابت‌هاست به جایگاه در خور شان باشگاه برگرداند، بعد از شب فراموش نشدنی و برد پنج بر دو الاهلی عربستان، الشرطه عراق را نیز پس از ۵۰سال با نتیجه قاطع سه بر صفر شکست دادند تا دنیا را به کام هواداران کرده و آنها را برای ترکتازی دوباره در آسیا امیدوار کنند.

 

مجیدی که فصل قبل جانشین استراماچونی شده و تیم خوب اورا تحویل گرفته بود، همگان از استفاده او از میراث استراماچونی حرف می‌زدند و توانایی‌های فرهاد را زیر سایه اقدامات استراماچونی برای باشگاه زیر سؤال بردند، این فصل تیمی را از فکری تحویل گرفت که هیچ نشانی از استقلال سال‌های گذشته نداشت. فرهاد تیم کم‌رمق ، بدون همیت تیمی و فوتبال کسل کننده استقلال در اوایل اسفند را حالا به تیمی شاداب، با برنامه، دارای تفکر تیمی و متحد در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل کرده و هوادارانش را تا سحر بیدار نگه می‌دارد.

 

1592651

 

مجیدی که لیگ قهرمانان سال گذشته و جام حذفی را با کم‌تجربگی و وارد شدن به دعوای مدیریتی از دست داد تا با سهمیه لیگ به رقابت های لیگ  قهرمانان آسیا برسد و در گروه سختی در این دوره از رقابت‌ها با توجه به سیدبندی کنفدراسیون فوتبال  آسیا قرار بگیرد، در کنارش کادر قوی را می‌بیند که می توانند مشاوره‌های خوبی به او بدهند؛ کادری که مشورت و استفاده از خرد جمعی را در این چند بازی لیگ برتر و جام حذفی و دو  بازی الاهلی و الشرطه که بر روی نیمکت بودند به دفعات به نمایش گذاشتند و نتایج خوبی را هم با استقلال  به دست آوردند.

 

فرهاد در کنارش دوست قدیمی‌اش فراز کمالوند را به‌عنوان مدیر فنی می‌بیند، مدیری که اجازه دارد داشته‌های فنی‌اش را در کنار زمین به بازیکنان انتقال بدهد و از دقیقه یک تا آخر حاشیه‌های آن و کناره‌های زمین را رصد کند و بهترین تصمیم لحظه‌ای را برای تیمش بگیرد. صالح مصطفوی هم در کنار مجیدی قرار دارد؛ مربی به روز و با دانش فنی بالا که قدرت تحلیل بالایی از فرآیند بازی چه قبل از آن و چه در زمان بازی دارد. به این‌ها اضافه کنید مجیدی را که امروز با ۴۵سال سن به رویایی بزرگ فکر می‌کند . او بارها گفته است  به ستاره سوم خیلی جدی فکر می کند و این را بعد از بازی با الشرطه در کنفرانس خبری بازهم به زبان آورد.ستاره ای  که ۲۲سال قبل و در همین  اردیبهشت ماه در نزدیکی هاش بود و به آن  نرسید و از آن روز به بعد شب و روزش را برای بدست آوردن آن طی می کند و بارها از هدف و آرزویش برای بدست آوردن آن برای هواداران گفته است.

 

هواداران استقلال امید زیادی به این تیم مجیدی بسته‌اند. تیمی که بعد از بازگشت مجیدی در لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی ۵برد و یک تساوی به دست آورده و مجیدی امید زیادی به شاگردانش بسته است؛ بازیکنانی  که اگر به جلد واقعی خودشان همانند دو  بازی گذشته این تیم  بروند هر کاری از دست آنها بر می‌آید. نگاهی به فهرست بازیکنان استقلال از درون دروازه تا خط حمله و استفاده مجیدی از همه داشته هاش با تعویض های متعدد در  طول بازی  نشان می دهد گروه سخت برای آبی‌ها می‌تواند تعریف نشود. شاگردان مجیدی می‌دانند قدیمی‌های باشگاه به دفعات از گروه‌های دشوار با اقتدار و با صدرنشینی بالا آمده‌اند و آنها نمی‌خواهند این راه که در خون و ریشه تک تک استقلالی هاست این بار تکرار نشود و این را با شروع بی‌نقص‌شان و زدن هشت  گل برابر الاهلی و الشرطه  نشان دادند.


محمدرضا تقی‌خانی

دیدگاه‌ها