کد خبر : 1750259 | 30 فروردين 1400 ساعت 17:45 | 29.1K بازدید | 0 دیدگاه

موضع فوتبال ترکیه در برابر تصمیم جنجالی اروپایی‌ها

فدراسیون فوتبال ترکیه هم در صف منتقدان برگزاری رقابت های سوپر لیگ اروپا قرار دارد.

موضع فوتبال ترکیه در برابر تصمیم جنجالی اروپایی‌ها

به گزارش "ورزش سه"،  سوپر لیگ بالاخره اینجاست؛ این جلمه آغاز جنگی بود که تعدادی از باشگاه های اروپایی آن را با UEFA آغاز کردند.  در بیانیه ای 12 باشگاه موسس این پروژه کلید خوردن تورنمنتی را اعلام کردند که حمله ای مستقیم به یوفا و چمپیونزلیگ است. در این بیانیه آمده است: " "امروز دوازده باشگاه معتبر فوتبال اروپا گرد هم آمده اند تا اعلام کنند که با تأسیس یک رقابت جدید میان‌هفتگی، سوپر لیگ، تحت مدیریت باشگاه های موسس آن موافقت کرده اند."

 

این بیانیه طی ساعات اخیر به سوژه شماره یک رسانه های ورزشی دنیا تبدیل شده است و کشورهای عضو یوفا به بیان مواضع خود پرداخته اند. رسانه های اروپایی هم با توجه به مواضعی که فدراسیون ها و باشگاه هایشان دارند، به پوشش این خبر مهم می پردازند. کشور ترکیه به عنوان یکی از کشورهای اروپایی که نمایندگانش جزو پایه های ثابت لیگ قهرمانان اروپا هستند، از مخالفان این طرح است.

 

سایت TRT SPOR در بخشی از مطلب مربوط به این خبر نوشته است: " فدراسیون های انگلیس ، اسپانیا ، ایتالیا و فدراسیون فوتبال ترکیه نیز اعلام کردند که با تأسیس سوپرلیگ اروپا مخالفت می کنند." باشگاه های مطرح فوتبال ترکیه از جمله گالاتاسرای، فنرباحچه، بشیکتاش و البته باشاک شهیر که نماینده این کشور در لیگ قهرمانان اروپا 2021-2020 هنوز در سایت های رسمی خود موضع شان را در این خصوص اعلام نکرده اند. البته بر اساس آن چه که در رسانه های ورزشی ترکیه مطرح شده، باشگاه های فوتبال این کشور نیز پیرو فدراسیون فوتبال ترکیه در صف مخالفان سوپر لیگ قرار دارند.

 

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز در بخشی از مطلب مربوط به این خبر نوشته است: تاسیس سوپرلیگ سود مالی سرشاری دارد که میلیاردها دلار را به جیب برگزار کننده های آن واریز می کند. این خبرگزاری به تاثیرات سیاسی این موضوع هم اشاره کرده و از بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به عنوان منتقد حضور باشگاههای این کشور در سوپر لیگ اروپا یاد کرد. در ادامه نیز از قول مکرون، رئیس جمهور فرانسه نوشته که او نیز از عدم شرکت باشگاههای این کشور در رقابت های یاد شده استقبال می کند.

دیدگاه‌ها