کد خبر : 1750059 | 29 فروردين 1400 ساعت 20:44 | 30.1K بازدید | 0 دیدگاه

ضربه سر کارساز در دقیقه 97

گلر آسیایی راه نجات آرسنال را نشان داد(عکس)

متیو رایان سنگربان آرسنال در به ثمر رسیدن گل تساوی تیمش مقابل فولام نقش مهم و تأثیرگذاری ایفا کرد.

به گزارش "ورزش سه"، در هفته سی و دوم رقابت های لیگ برتر انگلیس، تیم های آرسنال و فولام در استادیوم امارات شهر لندن به مصاف هم رفتند که شاگردان آرتتا به لطف گل دقیقه 97 ادی ان کتایه از شکست گریختند و یک تساوی مهم را کسب کردند.

 

 

1592526

 


در این مسابقه، تیم رده هفدهمی فولام در دقیقه 59 توسط جاش ماجا از روی نقطه پنالتی به گل رسید. آنها که جزو تیم های سقوط کننده به دسته یک هستند، با این پیروزی خود را در فاصله 4 امتیازی برنلی می دیدند و امیدهای آنها برای بقا در لیگ برتر زنده شده بود که خروج متیو رایان گلر آرسنال از دروازه، رویاهای آنها را بر باد داد.

 

 

1592528

 


در حالیکه این دیدار به دلیل وقفه های طولانی، 7 دقیقه زمان تلف شده در پی داشت، در آخرین ثانیه های بازی و با دستور کریگ پاوسون قاضی مسابقه، آرسنالی ها در دقیقه 97 آخرین بخت خود برای زدن گل تساوی با استفاده از کرنر بوکایو ساکا امتحان کردند.


متیو رایان سنگربان سابق برایتون که در نقل و انتقالات زمستانی از جمع یاران جهانبخش جدا شده و راهی آرسنال شده بود، برای دومین بار در این فصل، درون دروازه توپچی ها قرار گرفته بود. او که تفاوتی در دریافت گل دوم با شکست یک بر صفر نمی دید، دروازه خود را رها کرد و به امید زدن گل تساوی جلو کشید.

 

 

1592529

 


سانتر ساکا به روی دروازه دقیقا به روی سر متیو رایان نشست و این گلر استرالیایی با ضربه ای سر توپ را به دنی سبایوس رساند و این بازیکن در موقعیتی عالی با شوتی محکم دروازه فولام را تهدید کرد که اثرگذاری آلفونس آرئولا سنگربان فولام روی توپ ناقص بود تا ادی ان کتایه مهاجم 21 ساله آرسنال در مقابل دروازه خالی موفق به گلزنی شده و تیمش را از یک شکست خانگی نجات دهد.


متیو رایان که در نیم فصل نخست توسط گراهام پاتر سرمربی برایتون به کار گرفته نمی شد، در نقل و انتقالات ژانویه، تا انتهای فصل و با قراردادی قرضی راهی آرسنال شد تا ذخیره برند لنو باشد. او در بازی با آستون ویلا که با شکست یک بر صفر آرسنال همراه بود، برای نخستین بار درون چارچوب توپچی ها قرار گرفته بود و امروز نیز دومین بازیش را با لباس آرسنال انجام داد.


خروج به موقع او از دروازه در دقیقه 97 و ضربه سری که زد، منجر به گل تساوی تیمش شد. رایان پس از گل ادی ان کتایه سر از پا نمی شناخت و از اینکه تصمیم گرفته بود برای زدن گل تساوی از دروازه اش خارج شود، کاملا راضی بود.

 

 

1592530

 


آرسنال با این تساوی 46 امتیازی شد و در رده نهم جدول باقی ماند. آنها برای کسب سهمیه لیگ اروپا کار دشواری پیش رو دارند و باید دید شاگردان آرتتا در پایان فصل موفق به حضور در رقابت های اروپایی خواهند شد یا خیر.

دیدگاه‌ها