کد خبر : 1749723 | 28 فروردين 1400 ساعت 12:58 | 96.8K بازدید | 4 دیدگاه

خلیلی: جلوی دروازه تمرکز کنید و ضربه بزنید؛

پیغام آقای‌گل پرسپولیس به شهریار، آل‌کثیر و عبدی

مهاجم اسبق تیم ملی و پرسپولیس مدعی است که گلزنی یک امر ذاتی و استعدادی است و بازیکنان در این پست باید قابلیت تصمیم گیری در کمترین زمان ممکن را داشته باشند.

پیغام آقای‌گل پرسپولیس به شهریار، آل‌کثیر و عبدی

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس از ساعاتی دیگر باید در حساس‌ترین بازی خود برابر الریان قطر حاضر شود و یکی از نگرانی بزرگ هواداران این تیم تکرار فرصت‌سوزی‌های این تیم در خط حمله است که طی دیدارهای اخیر باعث شده تا موقعیت‌های مناسب گلزنی از دست برود. 

 

محسن خلیلی، مهاجم اسبق پرسپولیس درباره نمایش این تیم مقابل الوحده گفت: پرسپولیس تیمی است که بعد از چندین فصل حضور موفق در لیگ قهرمانان اعتمادبنفس بالایی دارد و می توان به راحتی دید که با صلابت تر از رقبا وارد میدان و مسابقات می شود. نگاه ویژه ای هم ای اف سی و آسیا روی این تیم دارد. این نقطه عطفی است که می تواند به این تیم کمک کند. برابر الوحده هم بازی را خوب شروع کرد و موقعیت سازی خوبی داشت که مرهون تمرکز تیمی، تاکتیکی و خلاقیت بالای خط میانی و البته تحرک بالای خط حمله پرسپولیس بود. در طول بازی طبیعی بود که دقایقی هم الوحده صاحب توپ باشد. حریف مثل دیگر تیم های عربی صاحب بازیکنان گرانقیمتی بود که البته مشخص بود که ترس از پرسپولیس داشته باشند و با احتیاط بازی می کردند. 

 

وی در ادامه گفت: در کل تنها نقصی که در این بازی دیدیم، استفاده نکردن از موقعیت های گل بود که در لیگ هم طی هفته‌های گذشته دیده شد. اگر بازیکنان خط حمله با دقت بیشتری عمل نکنند همیشه اینطور نیست که جور گلزنی را مدافعان و دیگر بازیکنان بکشند و احتمالا تیم به مشکل می خورد. 

 

پیشکسوت پرسپولیس با تمجید از این تیم و عملکرد هجومی آنها گفت: خوشبختانه بعد از بازگشت مهدی ترابی خط هافبک پرسپولیس قوی تر شده و وقتی این بازیکن صاحب توپ می شود پرسپولیس رو به جلوتر و خطرناک تر ظاهر می شود. برای اینکه این بازیکن قادر است همیشه یکی دو بازیکن را به صورت انفرادی از پیش بردارد. این نباید عاملی باشد که تیم فقط متکی به مهدی ترابی باشد و باید مثل گذشته از تمامی نقاط زمین استفاده کنیم.

 

 

وی درباره انتقاداتی که این روزها از خط حمله پرسپولیس درباره موقعیت سوزی آنها می‌شود گفت: امیدوارم با قبول مسوولیت و امضای قرارداد با پرسپولیس، این تفکر را داشته باشند که تمام تمرکزشان را برای زدن ضربه آخر به بهترین شکل انجام دهند. مطمئنا نه اینکه نخواهند و فشار زیادی هم روی آنهاست، این را هم باید در نظر گرفت که عیار بازیکنان بزرگ در سختی و بازیهای بزرگ مشخص می شود.

 

خلیلی که سابقه آقای گلی و حضور در تیم ملی را در کارنامه دارد، درباره اینکه چرا گلزن ذاتی و مهاجم قابل اعتنا در فوتبال ایران کاهش یافته و اکنون تمام نگاه‌ها به سمت مهدی طارمی و سردار آزمون است گفت: بازیکن در جلوی دروازه باید تمرکزش را بالا ببرد. تنها خود افرادی که در خط حمله بازی می کنند می توانند خودشان را از این شرایط خارج کنند. گلزنی یک استعداد ذاتی است. گلزنی، انتخاب بهترین زمان برای حضور در جلوی دروازه و بهترین تصمیم جلوی دروازه و نوع ضربه در کوتاه ترین زمان است. امیدوارم خط حمله پرسپولیس زودتر پایش به گلزنی باز شود و مطمئن هستم با کم شدن این فشار، روند این گلزنی ادامه دار خواهد بود. این پتانسیل را خط حمله پرسپولیس دارد و با وجود آل کثیر، عبدی و مغانلو شاهد این خواهیم بود که موقعیت ها به بهترین شکل تبدیل به گل خواهد شد.

 

وی درباره مهدی طارمی و موفقیت این مهاجم ایرانی در ترکیب پورتو در لیگ قهرمانان گفت: حضور مهدی طارمی در پورتو و لیگ قهرمانان یک تلنگر به فوتبال ما زد که ما استعدادهای ناب و زیادی مثل مهدی طارمی، سردار آزمون، جهانبخش و... داریم که متاسفانه نه برنامه ریزی مناسبی داریم و نه تبلیغات خوبی داریم و یا اینکه بازیکنان ما از دوره جوانی حرفه ای عمل نمی کنند که زودتر از سن 25 سالگی به اروپا برسند. در دوره‌های قبل هم علی دایی، کریم باقری و خداداد عزیزی خیلی دیر راهی اروپا شدند. تنها بازیکنی که با سن مناسب راهی این مسیر شد مهدوی کیا بود که توانست بیش از یک دهه در اروپا و آلمان بازی کند. ما باید کارگروهی تشکیل دهیم تا بازیکنان با استعداد را شناسایی کنیم و آنها را در مسیر پیشرفت قرار دهیم. حضور و درخشش امثال مهدی طارمی در اروپا باعث می شود که نگاه آنها به فوتبال ایران ویژه شود و این وظیفه ماست که استعدادهای بیشتری را در این مسیر قرار دهیم. گل مهدی نشان دهنده استعداد ذاتی او در گلزنی بود که در بهترین زمان در بهترین مکان حاضر شد و بهترین تصمیم را برای ضربه زدن گرفت.

 

خلیلی درباره تقابل پرسپولیس برابر الریان قطر به عنوان یکی از حریفان اصلی این تیم در مسیر صعود نیز گفت: یکی از جذابیت های این بازی جدای از شرایط مسابقه، حضور شجاع خلیل زاده در تیم مقابل است. بازیکنی که چندین سال در این تیم حضور داشت و زحمات زیادی کشید و رفتن او هم حواشی زیادی داشت. کادرفنی پرسپولیس مسلما آنالیز و تاکتیک مناسبی همانند دیدارهای قبلی برای این بازی هم ترتیب داده‌اند و امیدوارم شرایط به شکلی پیش برود که شاهد دستیابی به یک برد دیگر برای پرسپولیس باشیم تا با حاشیه امنیت بیشتری در تلاش برای صعود باشیم. 


سرپرست سابق پرسپولیس در خصوص انتقادات و هجمه‌های حول انتخاب سرپرست جدید تیم ملی نیز گفت: مسلما پست سرپرستی در تیم ملی و پرسپولیس و استقلال با تمامی تیم های ورزشی متفاوت است. به خاطر اینکه جو و شرایط این سه تیم 180 درجه با دیگر تیم ها متفاوت است و انتظارات هم بالاست. باید افرادی در این پست حضور داشته باشند، اولا تجربه حضور در آن تیم را داشته باشند و از جو باخبر باشند. ارتباط مناسبی با افرادی که در آن تیم حضور دارند داشته باشند. اعتبار و گذشته ای داشته باشند که در حضورشان در این مجموعه به آنها کمک کند. سرپرست و مدیر تیم تنها وظیفه شان کارهای اداری و اجرایی نیست. بلکه به عنوان یک پل ارتباطی مستقیم بین مجموعه تیم  و فدراسیون و همچنین ارتباط بین مطبوعات و تیم و فدراسیون است. پست سرپرستی اکنون یک علم است و مدیریتی محسوب می‌شود. اعتبار یک سرپرست چه در تیم ملی و چه در استقلال و پرسپولیس باید به شکلی باشد که در جامعه فوتبال آن را بپذیرد و سابقه او به شکلی باشد که اعتماد را چه در ارکان تیم و چه در جامعه فوتبال به سمتی برود که جایگاه این پست حفظ شود و در مقاطع حساس به کمک تیم بیاید.

دیدگاه‌ها