کد خبر : 1749255 | 25 فروردين 1400 ساعت 21:25 | 27.4K بازدید | 0 دیدگاه

رقابت جذاب در صدر و قعر جدول لالیگا

لیگ برتر نه؛ این هیجان انگیز ترین لیگ اروپاست

هشت هفته پایانی رقابت‌های لالیگا با بیشترین هیجان دنبال خواهد شد.

لیگ برتر نه؛ این هیجان انگیز ترین لیگ اروپاست

به گزارش "ورزش سه"، لالیگا در حال حاضر رقابتی ترین و هیجان انگیز ترین لیگ فوتبال اروپا محسوب می شود چرا که بین تیم های اول تا سوم جدول تنها دو امتیاز فاصله وجود دارد.

 

پیروزی رئال مادرید در الکلاسیکو و تساوی اتلتیکو مادرید بدان معناست که شرایط در بالای جدول فشرده تر از قبل شده است. فقط هشت بازی تا پایان لیگ باقی مانده و این در حالی است که حتی سویا نیز به کورس قهرمانی اضافه شده است.

 

 

1591101

 

 

اتلتیکو مادرید در حال حاضر با 67 امتیاز صدر جدول را به خود اختصاص داده، رئال مادرید 66 امتیازی در رده دوم قرار دارد و بارسلونا با 66 امتیاز سوم است؛ همچنین سویا با کسب 61 امتیاز حضور خود در این رقابت را اعلام کرده است. این در حالی است که هر چهار تیم با محدودیت‌های دشواری دست و پنجه نرم می کنند و این باعث می شود که رقم خوردن هر اتفاقی تا پایان لالیگا کاملا قابل انتظار باشد.

 

در واقع نتایج رقم خورده در آخرین هفته لالیگا که در آن رئال مادرید با غلبه بر بارسلونا پیروز ال‌کلاسیکو شد و اتلتیکو برابر بتیس متوقف شد، کافی است تا مشخص شود که لالیگا در حال حاضر هیجان انگیز ترین لیگ اروپا محسوب می شود.

 

 

1591106

 

 

با توجه به اوضاعی که در چند سال اخیر وجود داشته، وضعیت در حال حاضر کاملاً متفاوت است. با این حال در مقایسه لیگ اسپانیا با سایر کشورهای اروپایی نیز چنین تفاوتی مشاهده می شود. در لیگ برتر انگلیس منچستر سیتی با تیم های دیگر از جمله یونایتد و لستر فاصله ایجاد کرده است. در بوندسلیگا بایرن مونیخ در راه رسیدن به نهمین جام متوالی خود قرار دارد چرا که با تیم دوم جدول یعنی لایپزیش فاصله پنج امتیازی ایجاد کرده است. در سری آ اینتر بعد از 9 قهرمانی پیاپی یوونتوس حالا در آستانه فتح اسکودتو قرار گرفته و فاصله زیادی در صدر جدول ایجاد کرده است.


تنها در لیگ یک فرانسه رقابت فشرده ای وجود دارد اما در آنجا نیز لیل با 3 امتیاز بیشتر نسبت به پاری سن ژرمن صدر جدول را به خود اختصاص داده است بنابراین می توان گفت که در حال حاضر فشرده ترین رقابت در لالیگا وجود دارد.

 

 

1591104

 

 

در طول هشت هفته آینده رقابت‌های لالیگا مسابقات دیگری برگزار می‌شود که توجه می‌توانند بیننده های تلویزیونی را به خود جلب کند. تقابل هایی مانند بارسا- والنسیا، بارسا- اتلتیکومادرید، رئال مادرید- بیلبائو و چندین بازی مهم دیگر که می‌توانند در تعیین قهرمان لالیگا تاثیرگذار باشند.

 

این وضعیت نشانه تحولی است که طی سالیان اخیر در لالیگا ایجاد شده است؛ موضوعی که باعث شده یک رقابت تنگاتنگ تر بین تیم ها وجود داشته باشد و هیچ تیمی از قبل خود را برنده تصور نکند. قهرمان فصل 100  امتیاز کسب نمی‌کند و از طرفی هر تیمی قادر است بر دیگری غلبه کند. این نتیجه توزیع برابر جوایز و ثبات مالی باشگاه هاست.

 

فدراسیون بین المللی آمار اخیراً گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن لالیگا رقابتی ترین لیگ دنیا محسوب می‌شود و این می‌تواند باعث شود که در هشت هفته باقی مانده رقابت‌ها هواداران از بالاترین هیجان لذت ببرند. همچنین یک نکته جالب توجه دیگر این است که علاوه بر رقابت جذاب در صدر، پایین جدول نیز بسیار پر هیجان دنبال می‌شود و تیم هایی نظیر ختافه، وایادولید، اوئسکا، الچه، آلاوس و ایبار برای سقوط نکردن می جنگند.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها