کد خبر : 1741905 | 16 اسفند 1399 ساعت 21:20 | 339.3K بازدید | 1 دیدگاه

کارشناسان داوری از سوت سرنوشت‌ساز می‌گویند

پنالتی استقلال - فولاد ؛ درست یا نادرست ؟

کارشناسان داوری نظرات خود را درخصوص صحنه های مهم دیدار استقلال و فولاد ارائه داده‌اند.

 پنالتی استقلال - فولاد ؛ درست یا نادرست ؟

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در حساس‌ترین دیدار هفته موفق شد با یک گل از سد فولاد عبور کند. تک گل این دیدار توسط ارسلان مطهری از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید؛ خطایی که بازیکنان فولاد نسبت به رخ دادن آن اعتراض داشتند و محسن فروزان سنگربان فولاد یکی از بزرگترین معترضین به تصمیم داور این دیدار بود.

 

قضاوت این دیدار برعهده کمیل غلامی ،داور گیلانی بود که به تازگی در لیست داوران بین‌المللی ایران قرار گرفته است؛ تصمیم کمیته داوران برای انتخاب غلامی به‌عنوان داور حساس‌ترین دیدار هفته با انتقادهایی همراه بود، اما بنابر نظر کارشناسان غلامی به خوبی از عهده قضاوت این دیدار برآمد.

 

در این دیدار دو صحنه مهم درون محوطه جریمه فولاد رخ داد؛ ابتدا در دقیقه هفت این دیدار پاس در عمق بازیکنان استقلال نصیب محمد نادری شد ولی برخورد او با عارف آقاسی موجب سرنگونی مدافع استقلال شد که کمیل غلامی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

 

در دقیقه 82 نیز ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه نصیب استقلال شد که ضربه مهدی قایدی در درون محوطه جریمه به دست موسی کولیبالی برخورد کرد و در ادامه نیز مدافع فولاد روی ارسلان مطهری مرتکب خطا شد که کمیل غلامی به سود استقلال اعلام ضربه پنالتی کرد.

 

کارشناسان داوری در خصوص دو صحنه مشکوک داخل محوطه جریمه در بازی استقلال و فولاد اظهار نظر کرده‌اند که کارشناسی آنها را در زیر می‌خوانید:

 

 



* سرنگونی محمد نادری درون محوطه جریمه:

 

نوید مظفری: نخستین صحنه مشکوک در دقیقه ۶ رقم خورد که نادری خودش را به زمین زد و داور حتی می‌توانست برای شبیه‌سازی به او کارت زرد نشان دهد.


نادر جعفری: درباره صحنه مشکوک به پنالتی روی محمد نادری هم باید بگویم داور در آن صحنه به درستی قضاوت کرد و مدافع فولاد خطایی انجام نداد.


حیدر سلیمانی: زمانی که نادری وارد محوطه فولاد شد و بازیکن این تیم بدون هیچ گونه تأثیری روی نادری ادامه بازی داد. نادری در این صحنه شبیه‌سازی کرد تا از داور یک پنالتی بگیرد و نیاز به یک کارت زرد برای این صحنه داشت.


حسین نجاتی: بازیکن با پای راست خودش پای راست مهاجم حریف را می‌زند. به عبارتی با مانع شدن به وسیله پا، باعث سرنگونی حریف می‌شود. برخورد دست مدافع به بدن مهاجم یک برخورد طبیعی است ولی سرنگون کردن حریف با پا بر اثر بی احتیاطی که مرتکب می‌شود خطا و پنالتی است.

 

* خطای پنالتی روی ارسلان مطهری


نوید مظفری: برخورد توپی که قایدی شوت کرد و به دست مدافع فولاد خورد، خطای هند نبود، اما در ریباند، مدافع فولاد پای مطهری را زد و پنالتی درست بود.


نادر جعفری: تصمیم داور در این صحنه کاملاً درست بود. در مجموع هم به نظرم غلامی اشتباه تأثیرگذاری در بازی نداشت.


حیدر سلیمانی: ضربه کاشته به دست باز شده کولیبالی برخورد کرد که داور به درستی خطا هند او را تشخیص داد و اعلام پنالتی کاملاً صحیح بود که حتی بازیکنان فولاد اعتراضی به آن نکردند.


حسین نجاتی: اگر داور در این صحنه هند اعلام کرده باشد که از ظاهر امر اینگونه است، درست تصمیم گرفته چون که بازیکن خط دفاعی فولاد با پریدن به طرف بالا مانع توپ می‌شود. این یعنی دست را جایی می‌برد که قبلاً آنجا قرار نداشته و این به آن معنا است که هند عمد بوده است.

دیدگاه‌ها